Евростандарти повишават сигурността на автобусите?

Над 6 000 автобуса за пътнически превози са регистрирани в България

по статията работи: Андриян Георгиев | 18.06.2011 | 17:08

Един от начините да се повиши сигурността на автобусите, без дори да се визира тяхната възраст, е да се въведе изискване за стандарт Евро 3 и Евро 4, което означава, че определен автобус трябва да притежава определен брой технически изисквания, за да бъде получен сертификат.

Това заяви пред Дарик радио министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски.    

Такива технически параметри притежават по-новите автобуси, посочи още Московски, като, по думите му, това автоматично ще ограничи годините на превозните средства.

Над 6 000 автобуса за пътнически превози са регистрирани в България.

По отношение на идеята всеки автобус да се преглежда преди път, Московски коментира, че не знаел как може да се реализира тя.

В ход е реализацията на идеята да се сложат пощенски кутии на автогарите и да се разлепят стикери в автобусите, където хората да подават сигнали за нередности в автобусните превози е полезна.

Ще бъде открит и телефон, на който гражданите ще могат 24 часа в денонощието да подават сигнали. Целта е мобилен екип на администрацията да действа по възможно най-бързия начин, обясни още министърът.

iNews припомня, че мерките и идеите, които се обсъждат в момента за по-сигурен автобусен транспорт, са вследствие на тежката катастрофа на магистрала "Тракия" на 15 юни, при която загинаха осем души.  


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


3 Павката _ 20.06.2011 | 19:31
Толкова са зле автобусите, които се движат по нашите пътища, че много хора ги е страх да се качат на тях. Елитните фирми нямат проблеми и използват предимно нови такива, но по-малките фирми нямат такава възможност.
2 Данчо Георгиев 20.06.2011 | 12:46
Това с евростандарти "Евро 3" и "Евро 4" е много хубаво като идея, не виждам как в България ще се приложи на фона на кризата и беднотията. Тези стандарти за автобуси означават, че те ще бъдат на максимум 10-12 години. Като имаме предвид, че по принцип точно на толкова ги купуват и стягат и тепърва започват на ги експлоатират на българска земя, не виждам приложението на предложението.
1 Радостинка Маринова 19.06.2011 | 19:40
Защо сме толкове силни на следващия ден?Защо трябваше да загинат толкова невинни душици,за да се въведат изисквания и стандарти?Защо по пътищата на България пътуват превозни средства събирани от автоморгите на Европа?Не водача на автобуса,а "държавниците"позволили това са виновниците за трагедията!Позор!

ТВ програма

Кино

  • Сега Денят започва с Георги Любенов
  • 11:00 Отблизо /п/
  • 11:30 Днес на УЕФА ЕВРО 2024
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:30 Истории от Олимпийските игри
  • 13:00 Най-хубавите години от нашия живот...
  • 14:30 Българското село /п/
  • 15:00 УЕФА ЕВРО 2024: Трето полувреме
  • Сега "Тази събота и неделя" - уикенд...
  • 11:00 "Вкусът на България" - кулинарно...
  • 11:30 "Светът на здравето" - здравно...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Всички на терена" - комедия,...
  • 15:00 "COOLt" - лайфстайл предаване с...
  • 16:00 "НепознатиТЕ" - документална...
  • 16:30 "120 минути" - публицистично...
  • Сега "Събуди се" - предаване
  • 11:00 "Съдебен спор" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "С цялото си сърце: Сватбата" - с...
  • 14:15 "Принцесата и бодигардът" - с уч....
  • 16:00 "Да хванеш гората" - документална...
  • 16:30 "На фокус с Лора Крумова" -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.