Екипажът на бг самолета, попаднал в турболенция, е действал както трябва

Лоша координация между ръководител полети и екипажа е най-вероятната причина за попадането на аероплана в турболентна зона, смята собственикът му Валтер Колев

по статията работи: iNews | 18.06.2019 | 12:59
Екипажът на бг самолета, попаднал в турболенция, е действал както трябва
РВД

Лоша координация между ръководител полети и екипажа е най-вероятната причина за силната турбуленция на полет между Прищина и Базел. Според авиоексперти пилотите могат да прогнозират подобни явления, но трябва да получават навременна и актуална информация, за да планират заобикаляне на облака или отмяна на маршрута.

Собственикът на авиокомпанията призна пред Нова телевизия, че има пострадали хора.

"В случая екипажът ми е действал така, както трябва да се действа. Турбуленция има дори в чисто и ясно време”, заяви Валтер Колев - собственикът на самолета, който в понеделник претърпя инцидент.

"Има една жена с ударена вежда и един човек, който се е оплакал, че го боли вратът. Моят командир, който е там, лично е минал през всички пътници и се е уверил, че всички, освен тези двамата са здрави, но все пак е извикал медицински екип”, каза още той.

"Откачени седалки няма, такова нещо в авиацията няма. Тази ситуация ми се е случвала десетки пъти. Имало е паднала количка. Тя е малка, сгъваема, около 300 гр.”, обясни Колев.

"Попадането в турбуленция е често срещана ситуация при пътуване със самолет, но не толкова често се случва по този начин. Нашите изисквания са много строги – пътникът от излитане до кацане не трябва да усеща нищо, а не да повръща по време на полет”. Това коментира в студиото на "Здравей, България” специалистът по самолетни инциденти Ангел Борисов относно пътниците, които в понеделник бяха ранени в следствие на силна турбуленция.

"Зоните, които са с турбуленция не се появяват внезапно. Ръководител въздушно движение следи по трасето самолетите, които са прелитали преди това и уведомява следващите екипажи за налична турбуленция, особено когато говорим за гръмотевична деятелност”, обясни още Ангел Борисов.

По думите му решението за заобикаляне на тези облаци се взима от командира на екипажа с уведомление на ръководител полети, че той се отклонява от трасето. "Това отклонение е различно в зависимост от бурята. Ако имаме локално петно, може да се заобиколи с 10-20 км. Но когато има широк фронт, какъвто най-вероятно имаме в този случай, той може да се отклони и на 100 км”, каза още Борисов.

"В случая синхронът между ръководител полети и екипажа не е осъществен нормално. Възможно е и екипажът да не е получил такава информация, ако преди това не са прелитали по това трасе други самолети”, коментира Ангел Борисов.

Според него е учудващо и откачването на няколко седалки. "Това говори, че при монтажа им те не са фиксирани както трябва. По принцип те би трябвало да са фиксирани така, че откачането им да е невъзможно”, каза Борисов.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Последният печели...
  • 04:50 Звезден прах тв филм/п/
  • 05:15 Чешити /п/
  • 05:30 Библиотеката /п/
  • 06:00 Книга на книгите 2 анимационен филм
  • 06:30 Звезден прах тв филм
  • 07:00 Случаят Кюри детски игрален филм...
  • 07:50 Фестивал на анимационното кино:...
  • Сега "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 05:30 "Кучета в операта" - анимация,...
  • 07:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 ПРЕМИЕРА: "Коледа по съседски" -...
  • 14:30 ПРЕМИЕРА: "Коледа в Нотинг Хил" -...
  • 16:30 "Последна ваканция" - комедия,...
  • Сега "Кражба по италиански" - с уч. на...
  • 06:00 "ФБР" - сериал, сезон 2 /п/
  • 07:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "Момчето, което можеше да бъде...
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Веселин Маринов - "Коледен...
  • 14:30 "Два малки свята" (премиера) - с...
  • 16:10 "Феята на зъбките 2" - с уч. на...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.