Бизнесът у нас е успял да спести 14.6 млн. лв. от разходи за администрация. На толкова се оценяват икономиите на компаниите у нас заради опростяването на процедури, въвеждането на нови електронни документи и намаляването на административната тежест в България като цяло. Това стана ясно днес по време на заседанието на Министерски съвет.
Планът за нововъведенията в държавната и общинската администрация съдържа общо 129 мерки, които са разпределени в няколко групи: намаляване на срока на услугите; опростяване на процедурата и отпадане на изискуеми документи; разработване на инструкции и образци на документи и публикуването им на интернет страниците на съответните ведомства; подаване на документи по електронен път; обмен на информация между отделни институции по служебен път; разработване на стандартни дефиниции в законодателството.
Сред най-важните изпълнени към момента мерки, благодарение на които са реализирани голяма част от спестените от бизнеса средства, са опростяването на процедурите и създаването на възможност за подаване на документи по електронен път в Министерството на земеделието и храните, внедряването на информационно-комуникационна система за взаимодействие на Агенцията по заетостта с частните трудови посредници, както и разработването на електронна услуга, позволяваща обмен на информация по служебен път между НАП и други държавни институции за наличие или липса на данъчни задължения.
Изпълнението на програмата по въвеждане на мерки за намаляване на административната тежест ще продължи и през тази и следващата година. Някои от тях дори ще бъдат въведени със закъснение от първоначално предвидените срокове. Отговорните институции са предприели действия и по отношение на неизпълнените мерки от първия и втория план, за които са приети нови срокове за изпълнение - до края на 2015 г. и 2016 г.
Източник: Econ.bg