Според италиански учени зад портрета на Мона Лиза на легендарното платно на Леонардо да Винчи е изобразен не абстрактен, а напълно конкретен пейзаж.
Според изследователката Карла Глори Леонардо е изобразил околностите на село Бобио, вв северна Италия, разказва агенция новости по материали на Daily Telegraph.
До този момент учените смятаха, че мястото на художествения сюжет е централна Италия, но съждението се основаваше на годините, в които гениалният художник е работил.
Ако обаче теорията на Глори се окаже вярна, то това ще означава, че и моделът не е същия: досега учените смятаха, че Мона Лиза е съпругата на богатия търговец Джокондо. Сега обаче би се потвърдило, че жената със загадъчна усмивка е дъщерята на миланския херцог Биянка Сфорца. Той е един от най-богатите меценати на Леонардо.
Теорията на Глори се основава на откритието на италианския изкуствовед Силвано Винчети, че в моста зад Джокондата били изрисуваните числа 7 и 2.
Според Карла Глори тези числа се отнасят за 1472 година, когато катастрофално наводнение е отнесло моста в село Бобио.
Според Карла Глори, Леонардо е вплел тези числа в структурата на моста зад Джокондата, за да напомни за бедствието. Според историци не е малко вероятно Леонардо да е бил чест гост в имението на Сфорца в Бобио, където се е помещавала и известна на времето си библиотека.
Според други експерти обаче въпросните цифри в пейзажа зад нея, са просто дефекти, появяващи се обикновено след векове върху маслените платна.
Дори и теорията на Карла Глори да се окаже вярна, то село Бобио вече е натрупало сериозна слава, тъй като в близост до него се намира и огромният манастир "Свети Коломбано" - един от прототипите, залегнали в друго световноизвестно произведение - романа "Името на розата" на Умерто Еко.