В социални мрежи като Facebook жените, които базират самооценката си на външния си вид, качват повече снимки онлайн и поддържат отношения с повече хора, съобщи сайтът jezebel.com, позовавайки се на резултати от академично изследване сред 311 колежани.
Специалистите, инициирали проучването, определят два типа самооценка. Едната е лична, която е основана на по-традиционни ценности като семейство, добродетели и религия.
Втората е обществена самооценка - фокусирана върху одобрението от хората, външния вид и съревнованието с другите. Заключението е, че дамите са по-склонни да градят самооценката си на база външния си вид.
Други интересни факти от изследването, публикувано в сп. Cyberpsychology, Behavior And Social Networking, сочат, че средно около 12% от приятелите на анкетираните във Facebook са им непознати и никога не са се срещали на живо с тях.
Също така жените имат повече приятели в социалните мрежи от мъжете и прекарват повече време в персонализиране на профила си и в качване на снимки.
Предишни изследвания от същите експерти се занимаваха с връзката между риалити телевизиите и пребиваването в социалните мрежи. Тогава стана ясно, че натискът върху външния вид на жената е станал по-голям именно поради риалити форматите. Същото се наблюдава и днес.
"За нас е разочароващо, че и през 2011 г. толкова много млади дами продължават да разчитат и да градят самооценката си спрямо външния си вид. Сега те го правят, като качват снимки във Facebook като някаква форма на реклама", коментират експертите.
Така или иначе, всеки един потребител в социалните мрежи изгражда някаква онлайн идентичност чрез профила, който поддържа, и снимките, които показва.
Визуалното изтъкване остава запазена марка за нежния пол, за сметка на мъжете, които в преобладаващата си част все още се опитват да впечатлят с думи.