Компаниите за финансови услуги може да преразгледат отношението си към важността на "зеления” маркетинг, който беше подценен по време на икономическата криза.
Според проучване на изследователската компания Mintel повечето потребители, участвали в нейно изследване (72%), казват, че "биха се чувствали добре да използват финансови услуги, предлагани от фирма, която инвестира в компании за екологични решения”.
По този начин потребителите ще знаят, че индиректно подпомагат "зелените” идеи и със своите пари.
В същото време обаче на този тип маркетинг се гледа и с немалка доза скептицизъм. Половината от запитаните например казват, че е много вероятно компаниите само да твърдят, че помагат на екокаузи, а всъщност това да е само параван с цел привличане на повече клиенти.
Според специалистите преодоляването на това скептично отношение е ключът към успешните екоинициативи, които зависят от включването на много хора, а в същото време и помагат на бизнеса на конкретните компании.
В този смисъл е добре да се отчитат подробни резултати от съответната кампания, нещата да са прозрачни и хората да имат желание да се включат повторно в "зелени” кампании.