На няколко километра от големите градове в САЩ картината е идилична и няма нищо общо с лудницата край небостъргачите. Поляните са зелени, жужат пчели, а огромни пеперуди прехвърчат от цвят на цвят.
За да бъде запазена тази красота са нужни инвестиции и някои компании за безалкохолни напитки вече влагат средства в тази инициатива. Разбира се, тяхната цел е по-комерсиална – опазването на природата остава чисти водите, които бутилиращите компании използват.
От Националния фонд за опазване на природата в САЩ са подготвили цяла програма, насочена към опазването на парковете. Плановете са да бъдат инвестирани милиони долари, един от фокусите на организацията е Тексас, разказва АР.
В инициативата участват от големите играчи на пазара – Coca-Cola и Pepsi Co, Dr. Pepper, до значително по-малките компании в сектора.
"За всички е ясно – няма ли вода, няма и бизнес", коментира Лаура Хъфман от Националния фонд за съхранение на природата в Тексас.
Всъщност усилията в тази област съвсем не са единични – през 2006 година 18 компании, произвеждащи безалкохолни напитки, създадоха алианс, наречен Кръгла маса по околната среда. По време на срещите си те коментират проблеми, които могат да засегнат бизнеса им - чистотата на водата, енергийните източници и т.н.
Няма точни данни колко пари са похарчили в инициативи за опазване на околната среда тези компании, но според оценките на анализатори – вложени са най-малко 500 млн. долара.