ВАС отмени концесията на находище "Балабана" на "Каолин"

"Иво Прокопиев е един екологичен престъпник. Той държи в пипалата си и Плевнелиев", смята лидер на "Екогласност" Емил Георгиев

по статията работи: Кремена Бедерева | 07.03.2013 | 11:10

"Един екологичен престъпник и имам достатъчно основания за тези твърдения".

Това каза екологът и лидер на "Екогласност" Емил Георгиев по TV7, че ще продължи да води битка срещу олигарха Иво Прокопиев, докато излязат наяве всички извършени нарушения.

"Колкото и неща да се изпишат за беглеца олигарх Иво Прокопиев, винаги ще е малко. Винаги ще има какво да се добави към тази сагата на Иво Прокопиев, която се развива на територията на много общини, най-осезаемо на Меричлери", допълни още Георгиев.

"Там се разигра една трагедия, прикрита от това финансово недоразумение, както ние наричаме Дянков, от министрите на икономиката, най-вече Трайчо Трайков, който се разбра, че е акционер в "Коалин", от палавата министърка на екологията Караджова. Те извършваха какви ли не престъпления - срещу частна собственост, срещу природа. Благодарение на тази дейност ще се отрови водата на Меричлери", разказа още Георгиев и се закани, че "такива като него ще ги гоним до дупка".

Първото възмездие вече е факт и това е постановлението на Върховния административен съд (ВАС), което отменя решението на Министерски съвет (МС) от февруари 2010 г. да предостави концесия за добив и експлоатация на подземни богатства от находището "Балабана" на фирмата на Иво Прокопиев "Каолин".

"Ако говорим с конкретни имена, карето около Иво Прокопиев е Трайчо Трайков, Симеон Дянков, Нона Караджова и сегашният президент", смята екологът. "Остана само президентът от това каре и мисля, че еврокомисарката Георгиева няма да може да го спаси".

Лидерът на "Екогласност" смята, че предстоят протести в София, ако "президентът се върже на тази игра и това решението за отмяната за забрана на находището. Но изглежда, че Прокопиев държи в пипалата си и Плевнелиев. Рано или късно това ще се разбере", допълни още Георгиев.

Еколозите са визирали Комисията по околна среда за нарушенията на Иво Прокопиев и са задвижили процедура да съдят Министерството на икономиката, защото те продължават да мълчат, а там са извършени огромни нарушения.

Той упрекна еколозите от организацията "За да остане природа в България", че не смеят да противоречат на Иво Прокопиев, защото са "на хранилка" при него.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


154 принцеса веса 07.03.2013 | 19:40
"Ако говорим с конкретни имена, карето около Иво Прокопиев е Трайчо Трайков, Симеон Дянков, Нона Караджова и сегашният президент"....Как да се надяваме,че Президента ще застане зад интересите на народа?
153 sunny girl 07.03.2013 | 19:39
Когато стана скандала с Трайчо Трайков и замесването на името му с „бизнесмена“ Иво Прокопиев, някой запита ли се защо се потули случая?? И дали не продължава дърпането на конците във властта на разни пионки, каквато за мен е дори самия Президент от същите хора и кръговете около тях? За цената на тока, пряко свързвам Иво Прокопиев със „зелената мафия“ и сключването от Трайков и него (за което Трайков беше уволнен) „сътрудничество“ за изкупуване на варовик на нереално висока цена за някакъв още по-нереален период от време, над 30 години. Сега, ако Росен Плевнелиев се опита да прокара пак същите личности и имена за служебно правителство, просто мога спокойно да ги причисля към „Капиталовия кръг“ на олигарсите и монополистите у нас срещу, които всъщност, народа беснее.
152 Kamen Popov 07.03.2013 | 19:29
Не се и надяваме - той доказа, че съвсем не се интересува от народа!
151 принцеса веса 07.03.2013 | 19:29
"Ако говорим с конкретни имена, карето около Иво Прокопиев е Трайчо Трайков, Симеон Дянков, Нона Караджова и сегашният президент"....Как да се надяваме,че Президента ще застане зад интересите на народа?
150 Kamen Popov 07.03.2013 | 19:23
Това е голяма победа за г-н Георгиев и победа за правото в България!
149 принцеса веса 07.03.2013 | 19:17
"Ако говорим с конкретни имена, карето около Иво Прокопиев е Трайчо Трайков, Симеон Дянков, Нона Караджова и сегашният президент"....Как да се надяваме,че Президента ще застане зад интересите на народа?
148 принцеса веса 07.03.2013 | 19:15
"Ако говорим с конкретни имена, карето около Иво Прокопиев е Трайчо Трайков, Симеон Дянков, Нона Караджова и сегашният президент"....Как да се надяваме,че Президента ще застане зад интересите на народа?
147 Даная Михайлова 07.03.2013 | 18:36
Да се надяваме , че ще се задействат. Крайно време е вече .
146 Даная Михайлова 07.03.2013 | 18:35
Това е самата истина . Ако знаех , че президента е толкова близък с Прокопиев аз нямаше да гласувам за него .
145 Даная Михайлова 07.03.2013 | 18:33
Това е ясно на всички . Много промени трябва да се направят и там , но всяко нещо с времето си .
144 Надя Богданова 07.03.2013 | 18:31
Поне някой се опитва да го спре този червенобуз престъпник или поне така изглежда...
143 Даная Михайлова 07.03.2013 | 18:30
Трябва да има такива хора , които имат смелостта да си опълчат на престъпниците .
142 Виолета Донева 07.03.2013 | 18:26
Така е,но за всичките години, през които наблюдаваме политическата ситуация,знаем,че най-големите престъпници никога не стават затворници,даже им викат бизнесмени или мазното олигарси,все едно са кралски особи
141 Даная Михайлова 07.03.2013 | 18:23
Прокопиев е престъпник и трябва да бъде съден за престъпленията си .
140 Летящият Честмир 07.03.2013 | 18:22
да видим дали прокуратурата ще се самосезира
139 Летящият Честмир 07.03.2013 | 18:13
бе с една дума прокуратурата е крайно неефективна
138 нова надежда 07.03.2013 | 18:12
И пияницата Караджова е от тяхното котило1 Поне един път браво за съда!
137 нова надежда 07.03.2013 | 18:05
Отдавна се опитва той да се пребори с Прокопиев и товя му струва толкова нерви... Дочака поне малка победа!
136 Виолета Донева 07.03.2013 | 18:05
Дянков наистина дълго време им вършеше черната работа и им замазваше далаверите.Нека да разбере обикновеният българин какви хора искат властта и за какво им е тя и да си направят добре сметката
135 нова надежда 07.03.2013 | 18:02
А иначе поздравления - доживяхме поне една институция да дръзне да се опълчи на Прокопиев!
134 нова надежда 07.03.2013 | 18:01
Това "каре" е за растрел направо. А Прокопиев отдавна си е за съд!
133 Летящият Честмир 07.03.2013 | 18:00
не само да съществуват, ами и бълват клевети и гнусотии всеки ден
132 Летящият Честмир 07.03.2013 | 17:59
"Иво Прокопиев е един екологичен престъпник. Той държи в пипалата си и Плевнелиев", смята лидер на "Екогласност" Емил Георгиев - щом той го казва, все пак човекът се бори за правата на хората от толкова години
131 Виолета Донева 07.03.2013 | 17:55
Той Прокопиев,ако беше само еко престъпник,щеше да е добре,ама той е престъпник,който не се ограничава в една сфера,той иска всичко
130 Летящият Честмир 07.03.2013 | 17:54
концесията на Каолин, мила, му е дадена още от времето на Иван Костов. Колкото до съвременните политици, те също носят вина, защото са преподписвали документи и върху него е имало политически чадър
129 Летящият Честмир 07.03.2013 | 17:51
и въобще, както видях във фейсбук, наричат Прокопиев Остап Бендер, по аналогия с мошеника от книгата "Дванадесетте престола"
128 Janet Mileva 07.03.2013 | 17:36
Нали се сещате, че 4 години определени политици от определени министерства явно помагаха на Прокопиев, защото как иначе щяха да му дадат концесията на Каолин? Няма как да стане просто...
127 Летящият Честмир 07.03.2013 | 17:26
като не си свърши работата правителствата и президента, поне ВАС свърши нещо
126 Летящият Честмир 07.03.2013 | 16:58
колко точно казано - там се разигра една трагедия, прикрита от това финансово недоразумение, както ние наричаме Дянков, от министрите на икономиката, най-вече Трайчо Трайков, който се разбра, че е акционер в "Коалин", от палавата министърка на екологията Караджова. Те извършваха какви ли не престъпления - срещу частна собственост, срещу природа. Благодарение на тази дейност ще се отрови водата на Меричлери"
125 Божидара Алексиева 07.03.2013 | 16:57
Иво Прокопиев трябва не може да издържа и иска да завземе вече какво ли не, останало читаво в тази държава! Поне сега малко справедливост се възнесе, макар че кой знае - манипулативните му медии продължават да съществуват!
124 Красимира Костова 07.03.2013 | 16:50
Каква справедливост чакаш за човек, който има връзки даже в президентството?
123 Летящият Честмир 07.03.2013 | 16:47
защото има политически чадър, не четеш ли
122 Летящият Честмир 07.03.2013 | 16:46
е, поне ВАС е свършил работата си, сега остава и прокуратурата да се задейства за Прокопиев
121 Голем Капацитет 07.03.2013 | 16:42
Поне малко справедливост да се разнесе срещу този олигарх Иво Прокопиев. Радвам се, ВАС не му е дал на концесия поредното находище, че това тровене което се случва момента в Меричлери е прекалено и достатъчно от мръсния Каолин. Явно се е готвел пак за някакво договаряне с държавата да му изкупуват пре-скъпо суровината, ама няма да стане.
120 Красимира Костова 07.03.2013 | 16:20
А, да, а това пък е другото. А сега се прави на най-големия разбирач. Виновните за мръсните сделки на Прокопиев са не един и двама, ама не отива на президента да се намесва там.
119 pushit realgood 07.03.2013 | 16:18
Това си е самата истина Прокопиев в престъпник, лошото е че никой не го санкционира.
118 Красимира Костова 07.03.2013 | 16:14
Иво Прокопиев е един екологичен престъпник. Той държи в пипалата си и Плевнелиев!!!
117 Mitko Sachkov 07.03.2013 | 16:05
Не са много хората, които без страх ще се изправят срещу Иво Прокопиев и ще кажа истината по телевизията за него. Чест му прави на господина на снимката, че го е направил толкова доблестно!
116 Митридат Египетски 07.03.2013 | 16:02
точно така, това е истината, а Иван Костов му даде Каолин
115 Митридат Египетски 07.03.2013 | 16:01
Иво Прокопиев и Плевнелиев са семейни приятели с общ бизнес наврмеето, ето и чадъра
114 Ibrahim Pulev 07.03.2013 | 15:58
Той да беше само екологичен престъпник Прокопиев щеше да е добре, коронния му специалитет са финансови еквилибристики, които може да патентова - теглена на заеми за сметка на държавни предприятия, залагане на дружества, листване на борсата... И естествено всичко благодарение на сериозен чадър от страна на редица правителства.
113 krasen kras 07.03.2013 | 15:51
Винаги зад Прокопиев е заставал картел от министри които са бранели интересите му, затова се е измъквал безнаказано. А сега има подкрепата не само на министри но и на самия президент.
112 Milko Mustakov 07.03.2013 | 15:50
Ще има протести, ако кабинетът бъде нагласен подобно на обществения съвет с поставени лица. На всички ни писна 20 години да ни лъжат, олигархията да властва, а за политиците единствен Господ да са парите. Нима животът на хората в Меричлери не струва, че така всички си мълчат и стават косвени виновници за всичко това.
111 hristomir asenov 07.03.2013 | 15:50
Иво Прокопиев е с най-големи за издигането на Меглена Кунева. Подкрепяйки политици като нея той носи вина за затварянето на атомните блокове към АЕЦ Козлодуй. Това пък му даде свобода да върти далавери и да отклонява финансови средства от спонсорирането на Марица Изток 2.
110 Vicky Angelova 07.03.2013 | 15:45
Иво Прокопиев още от времето на Иван Костов става вещ в далаверите и си изплете така кошничката че при всички власти да му е добре, да има кой да го пази и да върти измамите необезпокояван.
109 ivan georgiev 07.03.2013 | 15:44
Интересно с какво Прокопиев държи Плевнелиев?! Според мнозина именно медийният магнат е ударил едно рамо на Плевнелиев при влизането му във властта, а сега съвсем резонно Роско е намерил повод да се отплати за този жест, нищо че това може да му коства и главата.
108 сашо христов 07.03.2013 | 15:44
Помните ли когато Иво Прокопиев и Левон Хампарцумян имаха намерения да основат "лоу кост" банка по времето на тройната коалиция. Не им дадоха лиценз от БНБ и слава богу че щеше да настане нова финансова криза у нас.
107 eye candy 07.03.2013 | 15:42
Прокопиев винаги е подкрепял американците. Помня че неговата позиция за шистовия газ беше ЗА това да се случи и се опитва чрез медиите си публикации уж на разни експерти да вкара тази идея в съзнанието на хората.
106 beli macor 07.03.2013 | 15:39
Истината е, че на господин Прокопиев въобще не му пука за случващото се в хасковското градче, тъй като той отдавна е извън страната. А и не за първи път неговата безотговорност ще отрови живота на много хора - какво се случи с множеството предприятия, които притежаваше - фалираха и оставиха сума народ на улицата.
105 rene artois 07.03.2013 | 15:34
Би било проява на невероятно лицемерие от страна на президента да даде картбланш на хората на Прокопиев, който е отговорен за екокатастрофата в Меричлери. Хората в Сеново също се оплакват от непрекъснатото запрашаване.
104 eye candy 07.03.2013 | 15:27
Не знам колко от вас знаят но преди години една западна фондация "Америка за България" направи сериозна финансова инжекция на една медийна групировка. Коя мислете че беше тя Икономедиа, собственост на Иво Прокопиев.
103 krasen kras 07.03.2013 | 15:27
Не стига че Прокопиев извършва сума ти незаконни дейности, ощетява държавата и народа, но и вреди на природата, а унищожената природа не се възстановява за 1-2 години. Над 100 дкр частни земеделски имоти са увредени до момента по действието на отровите идващи от Каолин.
102 Алина Стефанова 07.03.2013 | 15:27
Прокопиев сигурно ще се пръсне от яд, че не е могъл да вземе на концесия и Балабана? :) След Меричлери и удобната му връзка с Трайчко Трайков, който му осигури закупуване на варовика от Каолин на изключително завишени цени от държавата, сега явно ламти за още придобивки в енергийния сектор, а защо не и за пост в изпълнителната власт?! Със сигурност ще са готви да му помогнат, както Нона Караджова, така и всички негови съратници -Дянков, Трайков, Кристалина Георгиева, и естествено самия президент Росен Плевнелиев.
101 diter smallhausen 07.03.2013 | 15:26
И докато Прокопиев си изнася крупните печалби в чужбина и се опитва да вземе дейно участие в поредното правителство проблемът за хората в Меричлери остават и никой не взема мерки по този въпрос.
100 Juja Jujkova 07.03.2013 | 15:25
"Ако говорим с конкретни имена, карето около Иво Прокопиев е Трайчо Трайков, Симеон Дянков, Нона Караджова и сегашният президент", смята екологът. "Остана само президентът от това каре и мисля, че еврокомисарката Георгиева няма да може да го спаси". - Това май вече всички го знаем, само Президента се прави на луд и едва ли някога ще има доблестта да го потвърди! За мен целия този кръг е гнусна подигравка с народа и особено жесток ресурс за манипулация на общественото мнение!
99 Митридат Египетски 07.03.2013 | 15:24
да, единият ги трови, другият им продава скъпи лекарства
98 Митридат Египетски 07.03.2013 | 15:23
някой знае ли защо Иво Прокопиев е оставен на мира за връщане на заемите му? ако това е някой обикновен човек да му бяха взели и ризата от гърба
97 сашо христов 07.03.2013 | 15:21
Иво Прокопиев и Огнян Донев - олигарсите които печелят за сметка на здравето на хората.
96 вербална нота 07.03.2013 | 15:17
Значи Прокопиев си има хора на най-високо ниво. Излиза така, че може да си прави каквото си поиска и явно ще натисне Плевнелиев да сложи негови хора в бъдещия служебен кабинет. А реално Прокопиев си е за затвора, дори без да се води дело срещу него.
95 Джони Молеца 07.03.2013 | 15:17
Да не забравяме все пак, че Прокопиев държи цели пет находища на каолин в страната освен това, а някои от тях като това край Меричлери не отговарят на екоизискванията и съсипват природата в околността, като създават сериозна опасност за местното население, което отдавна пропищя заради това.
94 Курайма Хименес 07.03.2013 | 15:15
Такива като него наистина трябва да се гонят до дупка, но факта че е в Сингапур пречи на това гонене. Жалко, че няма начин да бъде върнат в България и да бъде съден както си му е реда, защото определено има за какво да бъде осъден.
93 Рая Дочева 07.03.2013 | 15:12
Много смърди около Прокопиев .... много хора ще потънат с него .
92 Митридат Египетски 07.03.2013 | 15:11
единственият начин това да се случи е да направи проход във Валутния борд и да се обезцени лева, откъде биха се обезценили и заемите му
91 Рая Дочева 07.03.2013 | 15:11
Прокопиев се е обградил със свои хора , които да му пазят гърба и той да си прави сделките необезпокоявано .
90 Митридат Египетски 07.03.2013 | 15:10
не само от това правителство, да се види и в Тройната и на царя, та нали те го създадоха, в България няма партии, а кръгове
89 Митридат Египетски 07.03.2013 | 15:09
Колкото и неща да се изпишат за беглеца олигарх Иво Прокопиев, винаги ще е малко. Винаги ще има какво да се добави към тази сагата на Иво Прокопиев, която се развива на територията на много общини, най-осезаемо на Меричлери", докога ще го търпим тоя Прокопиев?
88 Рая Дочева 07.03.2013 | 15:09
Наистина е крайно време да се вземат мерки . Не може това да продължава вечно .
87 Ivo Maglov 07.03.2013 | 15:08
"Ако говорим с конкретни имена, карето около Иво Прокопиев е Трайчо Трайков, Симеон Дянков, Нона Караджова и сегашният президент", смята екологът. " - Ехее, че то според тази информация, много здраво се е навързал Прокопиев с властта в БЪлгария в момемнта. Много му е изгодно да бъде бизнесмен в България, ама супер изгодно
86 Божидар Тошев 07.03.2013 | 15:07
Така, така находището, което Трайчо подари на Прокопиев най-сетне се отнема, но защо санкции за това нямаше и за самия ексминистър, който апропо е свързан и с едни далавери с проекта Горна Арда, но за това не се говори. До кога ще се оставяме в ръцете на енергийната мафия, чиито пипала стигнаха твърде далеч.
85 Момиче То 07.03.2013 | 15:07
Какво стана сега – Прокопиев май няма да намаже от това да вземе на концесия и находището Балабана?! Не стига, че изтрои хората на Меричлери с мръсния си завод Каолин, срещу ойто текат какви ли не проврки, включително и от ЕК, той продължава нагло да завзима територии и да се бори за монопол на енергийния пазар. Няма да ме учуди, ако това което се говори за него, че искал да влезе във властта посредством Президента е вярно, защото той вече е имал няколко лобита само в ТОВА правителство, какво остава за предните, които вече са и непроследими. А и все пак е затънал до гуша в дългове – няма как да не ги изчисти, ако не предприеме нещо подобно, като това да се възпозлва от държавни средства посредством връзките си.
84 Hristo Penchev 07.03.2013 | 15:05
Емил Георгиев да го дава този Прокопиев на съд, щом предаставлява Екогласнос, до кога ще търсим като народ, такива хора да ни тровят живота, както казано на жаргон, така и буквално!
83 Митридат Египетски 07.03.2013 | 15:05
Иво Прокопиев и кръга "Капитал" имаш явно предвид
82 Митридат Египетски 07.03.2013 | 15:04
все повече е ясно, че България е разделена на икономически кръгове - един от тях е кръга "Капитал", от който, явно е зависим, президентът Плевнелиев
81 чунга чанга 07.03.2013 | 15:02
Да се закрие Каолин, защото и без това изтрови бая народ в съседното село. А Прокопиев трябва да бъде подведен под съдебна отговорност още в първия момент, в който стъпи на българска земя.
80 Нела Канчева 07.03.2013 | 15:02
Каква ти Кристалина Георгиева, и нейната работа сигурно е свързана с Прокопиев, щом толкова много натискаха да я правят премиер на измисленото в бъдещето правителство на Росен Плевнелиев...или пък може би не е на Росен Плевнелиев....а на някой друг...
79 Силвия Ганчева 07.03.2013 | 15:00
ВАС отменя концесията на находище Балабана на Каолин, което говори ясно колко нагъл е олигарха Иво Прокопиев искайки да се сдобие с още и още нови територии, правейки мръсни пари от това., както прави край Меричлери. Това е поредното доказателство, че Прокопиев е жаден за власт и пари „бизнесмен“, който няма да има нищо против да се възползва от връзките си с нашия Президент и нищо чудно да го държи не само с едно нещо, в размяна на осигурен пост в едно ново правителство. А аз си мислех, че Плевнелиев е човек на ГЕРБ – май по-скоро е на манипулативния кръг Капитал.
78 Нела Канчева 07.03.2013 | 14:55
Ей, писна ми от този Иво Прокопиев - където не го сееш, там никне! На 29 години е бил като е станала приватизацията на Каолин, кой му е помогнал за това, кой му е дал парички да стартира? Никой ли не си задава тези въпроси?
77 социална мрежа 07.03.2013 | 14:51
Не само трябва да им вземат концесията, ами направо да им се потърси отговорност за хилядите заразени хора там. Не може толкова години да се тровят хората и да няма никой виновен за това. Прокопиев е отговорен за това и трябва да отговаря за действията си.
76 трендафил въжарски 07.03.2013 | 14:50
"Остана само президентът от това каре и мисля, че еврокомисарката Георгиева няма да може да го спаси".Това изречение е пряк довод, че и еврокомисарката Кристалина/Сталинка Георгиева е част от кръга "Капитал"
75 трендафил въжарски 07.03.2013 | 14:49
Той упрекна еколозите от организацията "За да остане природа в България", че не смеят да противоречат на Иво Прокопиев, защото са "на хранилка" при него.Така е, лъсна истината за Тома Белев
74 hristo stoimenov 07.03.2013 | 14:46
Трябва да има преразглеждане на всички концесии на Каолин още след като хората в Меричлери сигнализираха за нередностите във Великан, но там Караджова набързо потули нещата и дори не им бяха наложени санкции и назначени проверки. Ако този човек ще диктува на Плевнелиев какви хора да слага в служебния кабинет, то нищо добро не ни чака.
73 трендафил въжарски 07.03.2013 | 14:35
Плевнелиев няма как да докара такива хора:)
72 Рая Дочева 07.03.2013 | 14:34
Плевнелиев не само , че го прикрива , но мисля , че му партнира доста умело в някои сделки .
71 трендафил въжарски 07.03.2013 | 14:33
70 Рая Дочева 07.03.2013 | 14:33
Тези порочни схеми трябва да се разбият и да дойда хора , които мислят преди всичко за народа , а не за джоба си .
69 трендафил въжарски 07.03.2013 | 14:32
Въпреки че семейство Прокопиеви изнесоха бизнеса си от България и заживяха в Сингапур през 2010 г.,колко удобно. Дали може всеки българин, който пожелае или на който не му провърви по точния начин бизнеса, да си вземе жената и четирите си деца - повечето хора едва едно си позволяват - и да отидат да живеят не къде а е, а в дърбжавтаа с най-висок стандарт в света - Сингапур. Където са преместили бизнеса си, т.е. не разполагат само с "Икономедия" и "Каолин" явно, защото те са тук, и са си купили за няколко милиона апартамент. Добре де, според вас това поведение на фалирал човек ли е? а има да дава 6000 млн
68 Рая Дочева 07.03.2013 | 14:31
Никак не е добре това . Стана ми мъчно за хората , които протестираха , защото те искаха промяна , а сега промяната трябва да бъде направена от президента , който е тясно свързан с олигарсите .
67 Рая Дочева 07.03.2013 | 14:29
Плевнелиев много се изложи . Не може един държавен глава да има общи интереси и бизнес с един олигарх.
66 Апликация Велчева 07.03.2013 | 14:28
На всички нива има хора Прокопиев. Има си министри, а явно и президента е под негово подчинение и то точно в най-важния момент, когато трябва да се прави служебно правителство.
65 склеротик невротиков 07.03.2013 | 14:27
В крайна сметка какво се случва с казуса в Меричлери?! Нончето много неглижира този проблем, дори при една от проверките едва ли не изкара, че няма завишено съдържание на арсен във водата. А хората вече две години живеят в някакъв ад.
64 кака Кайсийка 07.03.2013 | 14:27
Крайно време беше ВАС да отменят това решение. Не може този човек да трови хората и това да остане ненаказано. Дори на Прокопиев трябва да му бъде забранено да добива каквото и да било в Каолин.
63 трендафил въжарски 07.03.2013 | 14:27
Еколозите са визирали Комисията по околна среда за нарушенията на Иво Прокопиев и са задвижили процедура да съдят Министерството на икономиката, защото те продължават да мълчат, а там са извършени огромни нарушения.тепърва ще лъснат нещата
62 трендафил въжарски 07.03.2013 | 14:20
за съжаление това не е единичен случай, както са казали, сагата на Иво Прокопиев се развива на територията на много общини
61 трендафил въжарски 07.03.2013 | 14:10
"Един екологичен престъпник и имам достатъчно основания за тези твърдения".Ето я - самата истина. А защо си мълчи Тома Белев?
60 трендафил въжарски 07.03.2013 | 14:09
и в екомафията е навлязъл Прокопиев. А Плевнелиев явно го покрива
59 Nina Rosi 07.03.2013 | 14:08
С такова стабилно лоби от министри зад гърба си Прокопиев няма начин просто да не просперира и да остава недосегаем толкова години. Особено сега, когато се говори, че и господин Президента застава зад гърба му.
58 Рая Дочева 07.03.2013 | 14:08
Иво Прокопиев е един екологичен престъпник.- това е факт и се питам дали най - накрая ще си получи заслуженото наказание . Прокуратурата трябва да вземе мерки .
57 трендафил въжарски 07.03.2013 | 14:06
добре, че съдът поне се е погрижил
56 трендафил въжарски 07.03.2013 | 14:05
истината е, че Иво Прокопиев е престъпник и това, а че държи Плевнелиев вече е ясно, все пак съпругите им са прителки
55 трагичен край 07.03.2013 | 14:00
Нищо не трябва да добива Прокопиев на българска земя и най-добре да си остане в Сингапур и никога повече да не стъпва на българска земя. А ако дойде, веднага да бъде подведен под съдебна отговорност.
54 шумния съсед 07.03.2013 | 13:58
Доста солидно каре си има Прокопиев и явно сега ще използва и последния от него, а именно президента. Целта на сингапуреца е да вкара колкото се може повече хора в служебното правителство и по този начин да може да си прави каквото си иска, а защо не и да си върне концесията.
53 Марго Хворева 07.03.2013 | 13:43
В най-скоро време Прокопиев може да очаква и проверка от Брюксел по този повод, тъй като и те са сигнализирани да сериозните нарушения в Каолин, работата без ОВОС, състоянието в Меричлери... Навярно това бе и причината да се раздели с част от предприятието си, че да си изпере малко и имиджа.
52 безкомпромисната кирка 07.03.2013 | 13:43
Да му се вземат мините и да се затворят след това. Не може да трови толкова много народ и да продължава да си прави каквото си иска. Наглостта на този човек вече преминава всякакви граници и е крайно време по някакъв начин да бъде ограничен.
51 Tedi Stoqnova 07.03.2013 | 13:37
Гледай ти какви игрички да си правили местните олигарси, за да припечелват по някой и друг милион. Гледам и бивши министри са намесени. Значи Иво много добре си е изпекъл нещата, все се измъква между капките, косъма от Под Прикритие.
50 Vanya Black 07.03.2013 | 13:34
Някъде четох, че не е било нужно Прокопиев да променя дори предназначението на земята около кариерата си и така си е спестил пари от отчуждаването на вече съсипаните декари лозови масиви, които са собственост на хората в района. Не е ли редно да се направи проверка по този случай поне?! Не Караджова да ходи там и да ми обяснява как нямало проблем.
49 Dido Goranov 07.03.2013 | 13:23
Като че ли този Прокопиев е някакъв недостижим. Толкова нещо се изписа за него и в крайна сметка излиза, че играе с Плевнелиев и заради това никой не го закача. До кога ще продължава това и аз не знам?
48 Svetla Grozeva 07.03.2013 | 13:23
Хората в Мерчлери и на другите места, където се добива варовик се били разболявали тежко хората от всякакви болеси. Ако се докаже, че този има общо с това и най-вече неговия бизнес, държавата трябва да си свърши работата и да пази хората на България и такива отрови!
47 Galina Yovcheva 07.03.2013 | 13:17
Браво на Екогласност и на господина Емил Димитров, че има доблестта да се изправи срещу Иво Прокопиев и да заяви пред цяла България какъв е той, какво всъщност представлява и колко хора са вдигнали ръце от него! Справедливи наказания трябва да има за хора като него.
46 Liubomira Panajotova 07.03.2013 | 13:14
У нас явно човешкият живот не значи нищо, след като печалбата на един олигарх е по-важна от здравето на хората в едно градче. Трябва ли пак да се подават сигнали до Европата, за да се направи нещо?! И не е ли достатъчно красноречиво доказателство наличието на арсен във водата, че експлоатацията на Великан е довела до тази екологична катастрофа, че пак ние да я плащаме.
45 xander yordanov 07.03.2013 | 13:11
Заводът на Прокопиев уби стотици жители на Меричлери и околността а тоя милионер дори не си мръдна пръста да отиде да види на място какво се случва.
44 сашо христов 07.03.2013 | 13:04
Прокопиев и приближените му кръгове се разпореждат със страната като царе, ограбват националните богатствата, а корупционните схеми, които забъркват носят след себе си грандиозни катастрофи от които най-вече страда народа.
43 триста зора 07.03.2013 | 13:02
"Той упрекна еколозите от организацията "За да остане природа в България", че не смеят да противоречат на Иво Прокопиев, защото са "на хранилка" при него." Не си поплюва тоя човек значи! Навсякъде си има свои хора, а на всичкото отгоре си има начин да държи президента по някакъв начин. Няма толкова нагло и подло човече като този Прокопиев.
42 Elica Veleva 07.03.2013 | 13:00
Прокопиев си прокара път към властта благодарение на поръчковите журналисти, които си отгледа в медиите Дневник и Капитал.
41 Живка Кукузян 07.03.2013 | 13:00
Малка крачка по пътя на справедливостта е това решение, но ако Прокопиев наистина реди служебния кабинет вместо президента нещата могат да придобият съвсем друга посока, всъщност това е и целта. А за отровената вода в Меричлери и работата без ОВОС никой нищо не споменава.
40 Eva Yaneva 07.03.2013 | 12:50
Прокопиев получи възможно най-далаверните концесии за добив на варовични пясъци и на какво ли още не! Чудя се вече държавата ли иска да купи нещо друго, щом и с президента може да излезе, че се е сдушил...
39 Фичо Добрев 07.03.2013 | 12:45
Притеснително е все пак, че все още нищо не се прави по въпроса да се решат проблемите на хората в Меричлери - да се изгради нов водопровод, да се направи проверка във Великан, да се види за какво става въпрос... Недопустимо е заради бизнеса на един човек, който си пече задника в Сингапур да страда цялото градче, чийто поминък туризма е тотално съсипан.
38 бартош курек 07.03.2013 | 12:44
Всички концесии да му се прекратят на тоя престъпник. Точно с тия концесии Прокопиев трови хората на Меричлери и на всичкото отгоре продължава да го прави по най-долния и безскрупулен начин. Този човек отдавна трябваше да е в затвора и само това, че е в Сингапур го спасява.
37 xander yordanov 07.03.2013 | 12:43
В последните си издихания компанията Каолин на кредитния милионер Иво Прокопиев с чудовищна наглост и безочливост отрича престъпленията си срещу околната среда, , историческото и културно наследство и здравето на хората. За такива хора дори доживотния затвор е леко наказание.
36 Grigor Mitev 07.03.2013 | 12:41
Ей, не една! Всичките му концесии да разваля на Иво Прокопиев, защото той продължава да печели здраво, а в същото това време пишеше по медиите, чъ дължал много пари на различни банки и други институции. Къде е справедливостта тук?
35 отминало бъдеще 07.03.2013 | 12:40
Прокопиев и приближените му кръгове се разпореждат със страната като царе, ограбват националните богатствата, а корупционните схеми, които забъркват носят след себе си грандиозни катастрофи от които най-вече страда народа.
34 Мими Тодорова 07.03.2013 | 12:33
Трайчо Трайков като е имал акции в Каолин, много явно, че ще даде концесията на Прокопиев за по-малко паричк и за цели 35 години, а после се питайте - как точно е поскъпнат тока за бита.
33 Орлин Ставрев 07.03.2013 | 12:31
Хайде да го хваща вече прокуратурата този Иво Прокопиев. Защо досега няма обвинение срещу него? Политически чадър ли имат над него, или какво? Крайно време е просто да бъдат взети нужните мерки.
32 icko selski 07.03.2013 | 12:28
Поредният роден милионер, на който първият милион му се губи някъде в тъмните години на прехода, по-нататъшното замогване е свързано с политически фигури и фиктивни приватизационни сделки. Успя да придобие апетитна хапка от националните богатства, които така добре експлоатира, че около едно от находищата му водата е отровена, цяло Сеново е нонстоп покрито с бял прах от дейността на Каолин, иначе има претенции да притежава зелено предприятие.
31 гербо марков 07.03.2013 | 12:27
Направо да му вземат Каолин на тоя. Не знам защо досега от Екогласност не са задействали някаква такава процедура? При положение, че всеки ден се пише за отровени хора от Каолин, не знам защо не му се търси сметка на тоя човек за всички тези неща?
30 млад жребец 07.03.2013 | 12:22
Много сериозни протести се очертават ако президента вкара хората на Прокопиев във властта. Много добре трябва да си помисли какви хора ще вкара в служебния кабинет. В момента всичко зависи от него и ако направи още един гаф, нищо чудно да излети от поста си.
29 kristian balev 07.03.2013 | 12:14
Най-накрая съдът се е произнесъл по казуса с варовика и монополното положение на Каолин и Прокопиев. Нали уж сме демократична държава и такива практики не се поощряват, а какво се оказва – монополист на Балканите! Благодарение на Румен Овчаров има и договори бетон с частните Марици, които никой не смее да пипне.
28 вярна жена 07.03.2013 | 12:12
Жалко за президента ни, че се води по акълите на такъв престъпник като Прокопиев. Още по-жалко е, че този човек си прави каквото си поиска, въпреки че не се намира в България.
27 добра майка 07.03.2013 | 12:11
Да отидат протестиращите пред Президентството и там да протестират. Не трябва да се позволява на Прокопиев да продължава да трови хората на Меричлери чрез Каолин. Много отдавна това място трябваше да бъде затворено.
26 Гошо Хубавеца 07.03.2013 | 12:08
Прокопиев не стига че с тази измислена работническо-мениджърска приватизация придоби Каолин на символична цена, но получи и цели пет находища със запаси за над 2 млрд. за срок от повече от 30 години. Не стига това, но накрая сключените концесионни договори се оказаха толкова неизгодни за държавата, че тя на практика не печели нищо от експлоатацията на тези богатства, а именно заради цената на варовика токът от частните ТЕЦ-ове хвръкна до небесата...
25 Penka Stefanova 07.03.2013 | 12:03
"Иво Прокопиев е един екологичен престъпник." - щом именно шефът на Екогласност го твърди това и всички други неща, написани в статията, значи може да му повярваме! Къде е прокуратурата да се самосезира за всичките тези дела?
24 мишо лешперина 07.03.2013 | 12:03
Това е една от идеите на Прокопиев. Правейки служебен кабинет, ще може да премахне тази забрана и Каолин ще може отново да работи и да трови хората в Меричлери.
23 reni angelova 07.03.2013 | 11:54
Еколозите са визирали Комисията по околна среда за нарушенията на Иво Прокопиев - как няма да визират, не трябва изобщо нещата да останат ненаказани, предвид извършените нарушения.
22 Pavel Liubchev 07.03.2013 | 11:50
Мистерията около Каолин е пълна още като се започне с приватизацията, мине се през придобиването на концесиите и се стигне до продажбата на варовика и листването на дружеството на борсата, което също бе съпроводено от скандал с умишлено показване на завишени суми като печлба... Всичко бе потулено набързо още през 2007г.
21 Elica Veleva 07.03.2013 | 11:50
От Екогласност изпращаха сигнали до ЕК за злоупотребите на Прокопиев , а той с цялата си наглост се оплака на Комисията за защита на конкуренцията че Екогласност му спъвали бизнеса. Как мразя такива алчни долни капиталисти!
20 Penka Stefanova 07.03.2013 | 11:47
Ей, явно някои хора не ги лови ни съд, ни прокуратура! Как е възможно как да е против властта на ГЕРб като цяло, хем да си има свои хора за министри - Симеон Дянков и Трайчо Трайков, както твърдяха сутринта в студиото на ТВ7.
19 Дядо Либен 07.03.2013 | 11:42
Че Караджова е човек на Прокопиев е абсолютен факт, иначе поне щеше да си направи труда да спретне една проверка и изграждането на нов водопровод нямаше да е за сметка на данъкоплатците, а на олигарха. Недопустимо е просто да се случват такива неща. Да не говорим, че самата Караджова искаше да прокара поправки за ГМО и шистовия газ тихомълком в полза на американците, които всъщност помогнаха на Прокопиев да създаде медиите си.
18 Iskra Djonova 07.03.2013 | 11:40
Хич не го интересува Прокопиев, какво се случва в Меричлери и на всички други места около Димитровград, него го интересува само да си продава варовичните пясъци на ТЕЦ-овете. Яне Янев беше казал преди време, че цената им за последните няколко години е скочила двойко. Ако тов е вярно - защо не му прекратят цялостната концесия на този господин?
17 Sasho Hristov 07.03.2013 | 11:37
Наистина това е престъпление срещу хората – отровената вода е факт, непрекъснато се сигнализира за смъртни случаи, разрушаване на частна собственост и какво ли още. И всички тези злоупотреби през годините се криха под шапката на разни мними протести от страна на работещите уж в Каолин, както и с помощта на министри-покровители.
16 коремного мекотело 07.03.2013 | 11:35
Няма да се учудя ако целта на Прокопиев да направи правителство е и да отмени забраната за концесията. Това е една чудесна възможност да махне тази забрана, а и да може да си уреди свои хора с апетитни концесии и конкурси.
15 Lidiq Zaneva 07.03.2013 | 11:34
Добре, че ги има такива като Емил, та да им разказват играта на такива като Прокопиев, дето си мислят, че са надосегаеми от съдебната система в България, и дето си мислят, че като са в Сингапур, могат да се скрият от закона.
14 алисия божинова 07.03.2013 | 11:33
Да се направи една екологична оценка на дейността на мината и ако не отговаря, да се затваря. Но ако наистина Прокопиев реди кабинета от разстояние, не виждам това как може да стане. Дори ми се струва, че ако кабинета е негов тази забрана ще бъде отменена.
13 Бай Спас 07.03.2013 | 11:32
Не може всички находища на каолин да се концентрират в ръцете на един човек, превръщайки го в монополист не само у нас, но и на Балканите, при все че той притежава и сръбския Югокаолин. После как няма да си играе с цените на варовика за ТЕЦ-овете.
12 Krasi Leventa 07.03.2013 | 11:30
От екоминистерството по този въпрос трябваше да направят поне една проверка! Не може едно голямо находище като това край Меричлери да работи без ОВОС и то при положение, че вече е констатиран проблем – отравянето на водата. Нормално ли е в 21 век хората да пият вода от водоноски?!
11 Страхил Страхилов 07.03.2013 | 11:24
Който е дал политическата протекция над Прокопиев, то да излезе и да си признае. Стига е ставало тайно всичко в тази държава. Аз държа да има прозрачност и да се знае, че този човек е отговорен за източването на половин милиард български левове.
10 xander yordanov 07.03.2013 | 11:23
Иво Прокопиев е ключова фигура в енергийната мафия, която властва в България. Монополът и високите цени на ел енергията налагани от неговата компания Каолин обуславя оскъпяването на тока.
9 дойна крава 07.03.2013 | 11:18
Сума ти и народ изтрови с тоя Каолин, направо да я затворят. Малко ли хора там се оплакаха от рак и най-различни други болести. Мисля, че това са достатъчни причини да се забрани дейността на тази мина.
8 Mitko Chokov 07.03.2013 | 11:18
Интересно е твърдението на шефа на "Екогласност", че Прокопиев държи с нещо Президента Плевнелиев. Аз не знам дали е така, по-скоро президента може да излезе, че му е от приятелския кръг - това би обяснило адски много неща.
7 гражданската квота 07.03.2013 | 11:16
Разбира се, че не трябва да му се дава каквато и да било концесия! Дори трябва да му се затвори мината Каолин, защото и без това е направила достатъчно поразии.
6 Орлин Ставрев 07.03.2013 | 11:16
Шенген няма да видим, докато не се заемем с хора като Иво Прокопиев. Бях чул, че искал да влиза в политиката, за да си осигури политически имунитет. Така може да отърве кожата от банките и хората които е завлякъл.
5 отминало бъдеще 07.03.2013 | 11:16
Трайчо Трайков, Симеон Дянков и Нона Караджова начело с Иво Прокопиев – те са екотерористи! Отровиха природата и отнеха живоат на невинни хора!
4 Зарко Младеликов 07.03.2013 | 11:16
Иво Прокопиев бях чул, че има много сериозни дългове към банките. Отделно е завлякъл и вдовицата Кюлева с много пари, като неслучайно е избрал да се изнесе към Сингапур според мен. Определено е нагъл щом идва за още.
3 Dido Goranov 07.03.2013 | 11:15
Много взе да се говори за този Прокопиев напоследък. Ще дойде голям измамник, щом тръбят навсякъде какви далавери е имал дори с президента Плевнелиев. Явно като типичен наглец ще се опита да влезе в политиката и той.
2 Djoni Penkov 07.03.2013 | 11:14
Ей, тоя да не излезе, че е правил пари на гърба на здравето на хората в онези райони. Ако излезе, че е така - не да му отменят концесиите ами и на съд трябва да го дадат. И това е най-малката справедливост, която може да му се случи!
1 olga nestorova 07.03.2013 | 11:14
От ПК „Екогласност“ много добре бяха погнали Прокопиев. Такова качествено разследване му бяха дръпнали че изкараха почти всички кирливи ризи наяве сред които основен акцент беше системно изтичване на ДДС чрез свързани фирми („Индустриална зона Варна запад” , „Системконсулт“, „Соларпро Холдинг “) на Прокопиев.

ТВ програма

Кино

  • Сега Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:35 Малки истории
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • 14:00 Телепазарен прозорец
  • 14:15 Книга на книгите анимационен филм
  • Сега "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Златно момче" - сериал, с.2, еп.15...
  • 15:00 "Бараж" - сериал, еп.68
  • 16:00 Премиера: "Скъпа мамо" - сериал,...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • Сега "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Не ме оставяй" (премиера) - сериен...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" - телевизионна игра
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.