От 60 до 70% от германските шофьори отказват да зареждат новия и по-екологично чист бензин Super E10 заради опасенията, че той ще развали двигателите на автомобилите им.
Заради изключително ниското търсене на Е10 много от бензиностанциите дори са престанали и да го зареждат. Той се предлага в момента предимно в източната и южната част на страната, пише lenta.ru.
Шофьорите предпочитат да пълнят автомобилите си с по-скъпия А-98, наричан в Германия Super Plus, и за който в момента в страната има изключително голямо търсене.
Едновременно с това складовете за горива са препълнени с нереализируем на пазара E10.
Министърът на икономиката Райнер Брюдерде смята да свика в следващите дни "бензинова среща”, която да намери изход от ситуацията.
Според разпоредбите горивото Е-10 съдържа 10 процента биоетанол. В съответствие с решение на Европейския съюз то трябва да бъде повсеместно въведено от 2013 година, а към 2020 година горивото трябва да бъде 10% от общия обем на използваното гориво.
Биогоривата в Германия не са новост, а от години към бензина се добавят до 5% биоетанол.
Според изследвания новото гориво било "по-чисто" от нормалния бензин, защото при ползването му емисиите въглероден двуокис са много по-ниски.
Природозащитни организации като Дружеството за защита на околната среда положителният ефект оспорват обаче положителния му ефект, тъй като за производството на Е-10 трябва да се ползват или да се създадат повече селскостопански площи.
По този начин възникват повече емисии въглероден двуокис, които премахват положителната равносметка от въвеждането на горивото Е-10.
Според оценките на Федерална комисия по автомобилите и транспорта за около 4 милиона автомобили в страната Е10 не е подходящ.