С 60% трябва да намалеят вредните емисии, дължащи се на транспортна дейност в Европейския съюз (ЕС) до 2050 г.
Това е една от целите, поставени в приетата днес стратегия от Европейската комисия (ЕК)"Транспорт 2050".
Документът предвижда още постигането на по-конкурентоспособна транспортна система, която да увеличи мобилността и заетостта в сектора, както и да намали зависимостта му от вносния петрол.
ЕК поставя за цел до 2050 г. в градовете да не се движат автомобили, зареждани с конвенционални горива, използваните екогорива в авиоиндустрията да достигнат дял от 40%, с 40% да се свият вредните емисии от авиацията, както и 50% от средните дистанции за превоз на пътници да се осъществяват чрез жп или воден транспорт.
Според стратегията превозът на пътници по по-голямата част от разстоянията в Европейския съюз с дължина около и над 300 км трябва да се осъществява от жп транспорта.
До 2030 г. пък 30% от същите разстояния трябва да са покрити от жп и/или воден транспорт. Също до 2030 г. е предвидено изграждането на функционална мрежа от трансевропейски транспортни коридори, които пък трябва да достигнат пълния си потенциал до 2050 г.
Друга амбициозна цел от стратегията е до средата на века всички важни европейски летища да са свързани посредством високоскоростна жп мрежа, а където е възможно – и чрез вътрешни водни коридори.
За градския транспорт европейските власти предвиждат до 2030 г. да се прекрати използването на половината от колите на конвенционални горива. До средата на века пък те трябва да са заменени напълно от еко возила.