ЕК се готви за амбициозни промени в автомобилния сектор

Значително понижение на емисиите СО2 от автомобилите, искат от Комисията

по статията работи: iNews.bg | 12.07.2012 | 11:08

Европейската комисия предложи допълнително понижение на емисиите въглероден диоксид (СО2) от автомобилната индустрия.

В момента емисиите от автомобилите и микробусите са в размер на 135,7 грама въглероден диоксид на километър, отбелязват от ЕК. Задължителната цел за 2015 година е в размер на 135 грама на километър. 

От Комисията предлагат по-амбициозна цел - до 2020 година емисиите да бъдат до 95 грама СО2 на километър. Това е идеята за автомобилите, а за микробусите предложението е емисиите да се намалят от 181,4 грама през 2010 година (последната година, за която има налични данни) на 147 грама на километър през 2020 година. 

Задължителната цел при лекотоварните автомобили беше 175 грама през 2017 година.

От Асоциацията на европейските автомобилопроизводители (ACEA) обаче имат други данни. Според тях в момента емисиите от автомобилите са средно 136,6 грама на километър. От асоциацията припомнят, че през 1995 година емисиите са били в размер на 186 грама и това понижение е коствало много допълнителни разходи за производителите.

В тази връзка и понижението, предложено от ЕК е определено като "екстремно предизвикателно". Причината е, че подобни задължения не се поставят на конкурентите от САЩ, Китай или Япония, коментират още производителите.

Нещо повече секторът продължава да усеща сериозно кризата в Европа и по-специално еврозоната. Очакванията са новите регистрации на автомобили през 2012 година да намалеят със 7% (спрямо 2011 година), а продажбите да намалеят до 12,2 млн. продадени бройки, спрямо 13,1 млн. през миналата година.

В заключение от ACEA коментират, че автомобилният сектор е много широк и компаниите са с различни възможности. по тази причина от организацията поискаха малко време за консултации пред да излязат с официалното си становище за това предложение.

Според изчисленията на ЕК при внедряването на новите цели всеки нов автомобил ще спестява на собственика си средно около 340 евро от разходи за гориво през първата година и общо около 2904—3836 евро през целия жизнен цикъл на автомобила (13 години) в сравнение с поставената за 2015 г. цел.

При микробусите средната икономия на разходи за гориво се оценява на около 400 евро през първата година и на 3363—4564 евро за целия им 13-годишен жизнен цикъл.

Като цяло потребителите ще спестяват около 30 млрд. евро годишно от разходи за гориво и е изчислено, че постигането на тези цели може да увеличи БВП на ЕС с 12 млрд. евро годишно и разходите за заетост с около 9 млрд. евро годишно.

Според предложенията става дума за евентуална икономия на общо 160 млн. тона нефт — на стойност около 70 млрд. евро по днешни цени — и на около 420 млн. тона CO2 до 2030 г.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


19 Krist Novoselic 12.07.2012 | 16:30
За да стане една кола с по-малко вредни емисии, според мен крайната цена ще е още по-голяма и то за нас - потребителите на нови и стари коли. Ама щом така са го измислили от Европейската комисия - ние какво можем да направим...
18 Krist Novoselic 12.07.2012 | 16:23
Не знам какво иска Европейската комисия да постигне с тези амбициозни промени. Само да не ни убият с някакви по-големи данъци заради старите дизлови автомобили, които шофираме.
17 Suzi Quatro 12.07.2012 | 15:00
Така е, ама нали се бием в гърдите, че сме с най-ниските данъци на света! :)) Нищо, че за нас, са си доста високи, имайки предвид МИЗЕРНОТО заплащане!!
16 Suzi Quatro 12.07.2012 | 14:59
Е, за какво?! Нали сме страната с най-ниски данъци бе! ;)))
15 София Павлова 12.07.2012 | 14:59
Те постоянно се опитва да правят такива промени, но самото производство на такива коли ми се струва доста вредно за околната среда!
14 Suzi Quatro 12.07.2012 | 14:58
Дано, дано, че направо задръстихме майката природа с раздрънканите си автомобили бълващи отрови навред.
13 Margо Filipova 12.07.2012 | 12:49
ще видим до къде ще стигнат! Малко са ми в сферата на вероятностите тия работи!
12 мая анкова 12.07.2012 | 12:35
да, ама незнайно защо всичко еко струва по-скъпо, а не би трябвало да е така
11 Sweet Dreams 12.07.2012 | 12:03
Няма лошо. Това че хората мислят екологично, означава само, че можем да ги поздравим за постигнатото. Нека да продължават в същия дух и ще постигнат нужните реформи.
10 Doctor SteelHammer 12.07.2012 | 12:02
Те си поставят доста цели, но България не предприема никаква инициатива, което да намали вредните емисии. Данъчно облекчение няма никакво!
9 Бате Рамбо 12.07.2012 | 12:00
Време е наистина. Горивата поскъпнаха и нямаме нужда от злите бензинояди, които замърсяват градската среда. Би било много хубаво и ако България се намеси.
8 Sweet Dreams 12.07.2012 | 12:00
Ние също да не седим, ами да обърнем сериозно внимание върху нашето изчисляване на данъците. Не може една нова кола да отделя 2 пъти по-малко вредни емисии от стар дизел, а на новия автомобил данъка да бъде 10-15 пъти по-висок!
7 Doctor SteelHammer 12.07.2012 | 11:59
И в България трябва да бъде направено така, че плащаш данък на общината според вредните емисии, а не според това колко мощен ти е автомобила. Така е навсякъде в чужбина.
6 Бате Рамбо 12.07.2012 | 11:58
Тази промяна ще се усети веднага в Западна Европа, където си сменят колите на всеки 2-3 години. И без това производителите намалиха значително разхода на гориво, така че и вредените емисии намаляха.
5 Georgi Hristov 12.07.2012 | 11:56
тия не се спират направо!
4 Atanas Hristov 12.07.2012 | 11:43
Само да не стане като е електроенергията от възобновяеми източници,защото когато се опитваш да наложиш нещо насила и когато не му е дошло още времето,обикновено се получават точно обратните резултати и ЕК имат доста опит с такива инициативи?
3 meglena kostova 12.07.2012 | 11:39
не знам, но е време да спрем да замърсяваме природата, много вече прекалихме, време е да обърнем малко внимание
2 Яна Киркова 12.07.2012 | 11:27
Крайно време е да се даде преднина на еко автомобилите и да се залее пазара с Не вредни превозни средства!Ще скочат големите,но наистина екологията е с приоритет
1 Жулиета Асенова 12.07.2012 | 11:22
Много амбициозни цели са си поставили, лично според мен непостижими, но все пак ако се следва тенденцията, се вижда, че от 95 до сега има значителен напредък. Много е важно да се намалят вредните емисии, стига сме дишали тия вредни изпарения, които ни причиняват толкова болести.

ТВ програма

Кино

  • Сега Най-хубавите години от нашия живот...
  • 22:00 Моят плейлист
  • 23:00 По света и у нас
  • 23:15 Студио Х: Мадлен Колинс игрален...
  • 01:05 Туризъм.бг /п/
  • 02:05 Бразди /п/
  • 02:35 Малки истории /п/
  • 03:30 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • Сега "Бригада Нов дом" - социален проект...
  • 22:00 "Под прикритие" - сериал, с.1, еп.12
  • 23:10 "Годзила срещу Конг" - екшън,...
  • 01:40 "Древно инженерство" - документална...
  • 02:50 "Вкусът на България" - кулинарно...
  • 03:20 "Търси се…" - токшоу с водещи Меги...
  • 04:10 "Мистър Пибоди и Шърман" -...
  • 05:10 "Да живее крал Джулиън" -...
  • Сега "Един за друг" (нов сезон) -...
  • 22:00 "Неуловим" - с уч. на Джеймс...
  • 00:10 "Хубав ден в квартала" - с уч. на...
  • 02:00 "Четириноги приключения" - с уч. на...
  • 03:50 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 04:40 "Предложение за брак" - с уч. на...
  • 06:00 "Иконостас"
  • 06:30 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.