Първоначалната идея за въвеждането на пътни такси по Директивата за евровинетките беше да бъдат покрити разходите за инфраструктура. В бъдеще те обаче ще покриват и разходите, свързани с шума и замърсяването на въздуха, коментираха в комисията по транспорт и туризъм към Европейския парламент.
Новите правила, които разгледаха европейските депутати търсят баланса между икономическите интереси и опазването на околната среда, се казва още в съобщението на ЕП.
Предложението за промени получи подкрепата на всички политически групи в комисията. Все пак разликата в икономическото състояние между държавите в периферията и тези в центъра на ЕС предизвика известни спорове в комисията.
В крайна сметка обаче предложението беше прието. То предвижда изключение от правилата за камиони с тежина между 3.5 и 12 тона. За да бъдат окуражени зелените инвестиции от новите такси ще бъдат изключени и тежкотоварните камиони, които отговарят на стандартите за екологично чисти превозни средства (EURO 5 и 6).
Според предложението пътните такси ще зависят и от часа, в който се движи превозното средство, но няма да зависят от печалбите на компаниите, решиха още депутатите. Целта на почасовите такси е облекчение на пътния трафик.
Идеите на комисията по транспорт ще бъдат препратени на Съвета на министрите, а през юни ще влязат и в пленарната зала на ЕП.