Европейците не са готови за масово навлизане на електромобилите

Едва 13% от анкетираните биха карали електрическа кола

по статията работи: Ивета Бебова | 21.03.2011 | 11:47

Според проучване на консултантската фирма Deloitte европейците още не са готови за масово навлизане на електрическите коли.

Хората са силно заинтригувани от електромобилите, но голяма част от тях признават, че едва ли ще бъдат от първата вълна потребители, които ще си купят такава кола, съобщава английският вестник Independent.

31% от анкетираните 4760 души заявили, че едва ли биха карали такава кола, 16% казват, че със сигурност ще си купят електрическа кола, а 53% отговорили, че биха обмислили възможността.

Според проучването хората, които веднага биха си купили електрически автомобил, са млади мъже между 18 и 34 години. Интересуващи се от технологии, политически активни и силно загрижени за околната среда.

Групата от 53%, която казва, че би обмислила закупуването на електрическа кола, е от хора, които не са добре запознати с технологиите, но се безпокоят от ограничените запаси на петрол.

Според Deloitte едва 1% или 2% от хората наистина биха карали електрическа кола.

Очакванията на потребителите са доста нереалистични спрямо възможностите на съвременните електрически коли.

67% от хората смятат, че батериите на колата могат да се заредят за около два часа, но съвременните електрическите коли трябва да се зареждат цяла нощ, за да се напълно готови. Зарядните устройства, които могат да заредят автомобила само за няколко часа са твърде скъпи за повечето от потребителите.

Високата цена също може да забави масовото навлизане на електрическите коли.

Повечето от половината хора биха си купили електрическа кола само ако тя е на по-ниска или същата цена, както бензиновите автомобили.

Едва 6% биха платили цена от порядъка на 3 000 евро за електрическа кола.

Цените на сегашните модели електрически коли, са доста по-високи.

Последната електрическа кола на Mitsubishi пусната на пазара в Англия преди две години е на цена от 9 хиляди паунда.

Новият модел i-MiEV на компанията пък е на цена от 23 990 паунда.

Електрическата кола на Nissan - Nissan Leaf е доста по-голяма от модела на Mitsubishi и на същата цена.

Едва 5% от хората, които казват, че биха обмислили за купуването на електрическа кола, биха платили 30 000 евро за кола.

Според проучването основното затруднение за навлизането на електрическите коли, е че голяма част от потребителите нямат опит с карането на такива автомобили. Те се учудват от бързото ускоряване и гладко каране. Но това са може би и факторите, които привличат онези 13%, които казват, че ще бъдат от първите с електрически коли.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


3 Аспирин Спиридонов 21.03.2011 | 13:28
Това трудно ще се получи. При мобилните телефони стана така, защото 2-3 компании навлязоха силно с нисъкъ и среден клас телефони, каквито ползва обикновения потребител. При електромобилите няма толкова голяма конкуренция на пазара, която да доведе до такъв рязък срив в цените за година две, какъвто беше при мобилните телефони. Да не говорим, че идеята на производителите на електромобили е, че колата се изплаща от икономиите, които прави потребителят закупувайки си такъв автомобил. Поддръжката на една електрическа кола е с пъти по-евтина от тази на бензинова или дизелова. 1000 консуматива, които един човек закупува за колата си в момента не са необходими при електромобилите. Цената вероятно е оправдана ... разбира се влияе негативно на достъпността и това със сигурност ще забави навлизането на електромобилтие в ЕС .. както разбира се и липсата на подходяща инфраструктура.
2 Sonya Grigorova 21.03.2011 | 13:17
Ако се вдигнат още малко цените на горивата, със сигурност ще се ускори процесът по навлизането на електромобилите. Но пък производителите им ще се възползват от ситуацията и ще поддържат изкуствено високи цени...
1 Холи Голайтли 21.03.2011 | 12:32
И цените на първите мобилни телефони бяха мноооого високи и можеха да си ги позволят малък процент от хората, но паднаха толкова много, че сега 100% от потребителите имат телефони. Смятам, че същото ще се случи и с електромобилите, ще е нужно обаче доооста време.

ТВ програма

Кино

  • Сега Отблизо
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:30 Арена спорт
  • 13:15 Зала на славата: Весела Лечева
  • 13:30 Българското село
  • 14:00 Малки истории
  • 15:00 Уча, зная и играя детско шоу
  • 15:30 Аврора игрален филм /Франция,...
  • Сега "Богатствата на България" -...
  • 11:30 "Светът на здравето" - здравно...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Приключението любов" - комедия...
  • 14:50 "Бригада Нов Дом" - социален проект...
  • 16:00 "Мениджър на годината" -...
  • 16:30 "120 минути" - публицистично...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • Сега "Съдебен спор" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Книга за Коледа" - с уч. на Гриър...
  • 14:15 "Сбъднато желание" (премиера) - с...
  • 16:00 "Да хванеш гората" - документална...
  • 16:30 "На фокус с Лора Крумова" -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 19:40 На фокус след новините
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.