Презареждащата се батерия за електрически автомобил може да се използва и за нуждите на дома. Това стана ясно от изказване на изпълнителния директор на Renault-Nissan Карлос Гон по време на японската премиера на Mégane Renault Sport.
По думите на Гон, цитирани от АФП, след края на живота на автомобила батерията спокойно може да бъде ползвана за съхраняване на енергия в домашни условия.
"Тя (батерията) има по-дълъг жизнен цикъл от този на колата", е обяснил пред журналисти Карлос Гон. Ето защо съоръжението ще започва втори живот след "смъртта" на зеления автомобил.
От уточнението му обаче става ясно, че батерията "живее" около 12 години, тоест в компанията смятат, че един автомобил принципно се бракува по-рано. Това за българските условия за съжаление не е съвсем вярно, така че засега може би е рано да се готвим за предвиждания ренесанс на батериите у нас.
Според Гон батерията от електромобила може да захранва с електричество домовете на потребителите. Ползването в домашни условия било по-лесно и щадящо за устройството поради липсата на вариациите в изискваната мощност.
Друг вариант за батерия от излязла от употреба кола е продажбата. Така например Nissan изкупува употребявани батерии с цел препродажба на частни лица – също за ползване в домашни условия.
Карлос Гон изтъква и икономичността при ползването на батерията у дома – човек може да я зарежда на нощна тарифа и да ползва енергията през деня, с което ще намали сметките си за електричество.