Първите електрически коли на френската компания Renault ще излязат в продажба този петък, 28 октомври, с което производителят ще отбележи важен етап в своето развитие по пътя към "зелените" модели.
Общо 400 броя от електрическата версия на един от бестселърите на компанията Kangoo - Kangoo ZE - ще могат да бъдат поръчани от също около 400 пункта за продажба в цяла Франция, съобщава AFP.
Групата е започнала мащабна обучителна програма в дистрибуторските си центрове, за да могат новите возила да бъдат представяни по възможно най-добрия начин. От компанията обясняват, че целта им е да се обръща голямо внимание на това, че с едно зареждане на батерията автомобилът може да измине голямо разстояние (170 км), както и да се привличат клиенти, които не пътуват по много всеки ден.
От презентацията на "зелената" версия на Kangoo ZE пък става ясно, че времето за зареждане на батерията е от 6 до 8 часа. От Renault уточняват, че след пробните продажби на родния пазар, колата ще бъде предлагана и във Великобритания, а малко по-късно и в редица други европейски страни.
От следващия месец по стъпките на Kangoo ZE ще тръгне и вторият електромобил на френската компания – версия на седана Fluence. Към края на годината към тях ще се присъедини и електрическата миникола Twizy, а през 2012 – също градският електромобил Zoé.
AFP коментира, че пускането на тези модели представлява истинско предизвикателство за Renault и неговия японски партньор Nissan, които са инвестирали в тях общо 4 млрд. евро. По проектите са работили две хиляди души, а амбицията на компаниите е до 2015 г. продажбите да достигнат 1,5 млн. броя.
Четирите модела ще бъдат произвеждани във Франция и Испания в съществуващите заводи на групата там, а батериите ще се правят в една конкретна фабрика в намиращия се на около 45 км от Париж град Флен.
Очакванията на Renault са интерес към Kangoo ZE и Fluence ZE да проявяват предимно фирмите, докато другите два модела са насочени по-скоро за широката публика.
PSA Peugeot Citroën, първата компания, пуснала във Франция в началото на годината свои електромобили (Citroën C Zéro и Peugeot Ion) също на този етап разчита предимно на корпоративни клиенти. До този момент PSA е доставила 3 хил. от "зелените" си модели, като е получила и поръчки за други 5 хил. броя.
Около 90% от поръчаните коли ще се ползват от фирми, а частните лица, купили електромобили от компанията, са с дял от десет на сто.
Покупките на електромобили във Франция се стимулират с държавни субсидии, което в случая на Renault прави възможно Kangoo ZE да се продава на цената на традиционен модел Kangoo, като отделно се заплаща и батерията към колата.
Субсидията ще бъде запазена и през следващата година, като все още не е ясно какво ще бъде решено за 2013 г.