Иво Прокопиев в интервю за "Дойче веле" защити президента

А "Нова Българска Медийна Група" била оръжие за разрушаване на репутацията

по статията работи: Кремена Бедерева | 30.10.2013 | 11:46

Новините около "Дойче веле" през последните дни се въртяха около освобождаването от задължения към българската редакция на сътрудниците, журналистите Еми Барух и Иван Бедров. Заради нарушение на "журналистическите стандарти на "Дойче веле" двамата журналисти бяха освободени от медията като коментатори, стана ясно от официалната позиция на медията преди няколко дни.

Последваха интервюта на германския посланик в София Матиас Хьопфнер пред изданието, както и на предприемача Цветан Василев.

Сега "Дойче веле" публикува интервю и с Иво Прокопиев, за неговите бизнес-проекти, за преплитането между икономика, политика и медии, за протестите и за няколко законодателни инициативи.

iNews публикува интервюто:

ДВ: Г-н Прокопиев, говорите за България като "фасадна демокрация”. Какво имате предвид?

И. Прокопиев: Имам предвид, че зад фасадата на демократични институции всъщност се защитават интересите на един много тесен олигархичен елит - лидерите на три-четири политически партии, няколко семейства, свързани с тях, и няколко бизнес структури.

Власти, които би следвало да са независими една от друга и да се контролират взаимно, са практически в едни ръце. В голяма степен съдебната власт, изпълнителната и законодателната власт, независимите регулатори и голяма част от медиите се контролират от този малък елит. Това означава произвол и липса на защитни механизми. Поръчваш закон - имаш закон. Поръчваш атака по бизнес- или политически конкурент - на другия ден имаш скалповете им, те са оплюти и омаскарени, а в някои случаи дори арестувани без причина.

Това прави невъзможен нормалния политически процес, а бизнес средата - твърде токсична. Произволът води до това, че независимо как гласуват избирателите, винаги на власт е този елит и неговите икономически интереси. Става дума за пари, за преразпределение на обществените ресурси в полза на тази олигархия. Парите купуват власт и влияние, което в крайна сметка произвежда още повече пари и така нататък. Това мрачно статукво се възпроизвежда в България от края на Тройната коалиция насам.

ДВ: В многобройни публикации се твърди, че подкрепяте не само морално както тазгодишните протести в България, така и Реформаторския блок. Вярно ли е това?

И. Прокопиев: Не е вярно. Който е готов да обясни всичко с пари, значи е готов да направи всичко за пари. Това са нелепи твърдения на някого, който не е виждал лицата на хората от протеста и не е говорил с никого от тях. Протестите в същността си са морален акт срещу политическата корупция и наглостта на олигархията, демонстрирана от управляващите при назначаването на Делян Пеевски за шеф на ДАНС. Не виждам как такава силна спонтанна реакция може да бъде организирана от някoго.

ДВ: Често свързват името Ви с президента Росен Плевнелиев и с бившите министри Трайчо Трайков и Симеон Дянков. Имате ли с тях лични или делови отношения - в миналото и сега?

И. Прокопиев: Какво значи "свързват"? България е малко място. Нормално е активните хора от едно поколение да се познават. Нямам делови отношения с никого от тях. Смятам, че тримата бяха между успешните министри в управлението на ГЕРБ - особено това, което постигна Росен Плевнелиев като регионален министър в инфраструктурата. Това показва, че дори и един човек може да промени много неща, когато си е на мястото и когато партньорите от Европа му имат доверие.

ДВ: Кои са основните Ви бизнес-проекти в момента? Казано още по-просто: как си изкарвате парите?

И. Прокопиев: Аз се занимавам с инвестиционен бизнес. "Алфа Финанс Холдинг” по същество работи като private equity фонд. Придобиваме, инвестираме, развиваме и продаваме компании и инвестиционни проекти.

Хоризонтът на инвестиции е средносрочен и дългосрочен. Секторите, в които сме активни в момента, са финансовите услуги, недвижимите имоти, чистата енергия, дигиталния маркетинг и новите технологии.

ДВ: Някои български медии често свързват Вашите инвестиции в областта на екологичните енергии с растящата цена на тока. Съществува ли такава зависимост?

И. Прокопиев: Същите медии свързваха варовика, който фирма "Каолин” продава за сероочистващите инсталации на въглищните централи, с повишаването на цената на тока. Все едно, че ток се прави не от въглища, а от варовик...

Възобновяващите се енергии привлякоха около 4 милиарда евро през последните години, горе-долу по равно разделени между вятърни и соларни проекти. Основните инвеститори в тези проекти са ЕБВР, Световната финансова корпорация (от групата на Световната банка), Уникредит банк, Сосиете Женерал, Лукойл, Сън Едисон, Ей И Ес, Самсунг, държавата Китай. Българските инвестиции в сектора са много на брой, но малки по размер.

Ролята на "Соларпро Холдинг” (фирмата от групата "Алфа Финанс") беше на основен контрактор при строителството на соларни паркове и в много по-малка степен на инвеститор. Не бих казал, че дейността на "Соларпро Холдинг” има каквато и да е връзка с цената на тока - обратно, заради промяната на регулаторната рамка фирмата остана с много несъбрани вземания от соларни проекти.

ДВ: Наскоро журналист от австрийския вестник "Щандарт" направи паралел между медиите, чиито съиздател сте Вие, и "Нова Българска Медийна Група", като намекна, че просто става дума за защита на различни бизнес интереси. Използвате ли медиите като инструмент в деловата си дейност?

И. Прокопиев: За "Икономедиа” ми е лесно да отговоря. Вестник "Капитал” е на пазара вече 20 години, "Дневник” - от 13. Броевете и статиите са пред очите на читателите. Няма казус, в който медията скрито да е защитила мой личен интерес. Всеки път, когато се пише по тема, която засяга някоя от фирмите в групата на "Алфа Финанс Холдинг”, това се отбелязва изрично.

Изданията на "Икономедиа" не просто не са инструмент, а точно обратното. Критичната им позиция през годините ме е вкарвала в множество конфликтни ситуации и кризи, в които е трябвало да отстоявам правото им да бъдат свободни и независими.

Аз не бих определил "Нова Българска Медийна Група" като медийна група, а като оръжие за разрушаване на репутацията на политически и бизнес конкуренти, което господата Делян Пеевски и Цветан Василев използват безогледно.

Последният пример е атаката срещу президента Росен Плевнелиев, свързана със семейната му къща в Гърция. По данни на компанията за медиен мониторинг и анализи "Perceptica”, цитирани от в-к "Капитал”, за по-малко от седмица медиите, контролирани от господата Василев и Пеевски, са публикували или излъчили 494 материала срещу президента. Напълно тенденциозно, без факти и доказателства и без да са потърсили другата страна за коментар. Това не е журналистика, това е артилерийски залп по репутацията на президента - с цел, според мен, оказване на натиск да не се сезира повторно Конституционният съд по казуса "Пеевски”.

На всичко отгоре след като публично бяха представени документи, които опровергават напълно публикациите, не последва нищо. Мълчание.

Абсурдно е същите хора, които контролират медиите, извършващи подобно безобразие, да имат претенции към етичните стандарти, които прилагат спрямо тях медии като "Икономист”, например.

ДВ: Двама депутати от ДПС внесоха законопроект, ограничаващ дейността на офшорните компании в България, включително и в областта на медиите. Като човек, който разбира както от финанси, така и от медии, как Вие оценявате този законопроект?

И. Прокопиев: Като медийна димка. Между другото, подобна разпоредба за печатните медии има и в момента в Закона за задължителното депозиране на печатни и други произведения. Всяко издание трябва да идентифицира изрично кой е действителният собственик на фирмата-издател. Проблемът с офшорната собственост не е дестинацията на фирмата, а скритата собственост и възможността политиците да контролират медии през такива структури.

Механизмите на контрол и влияние в медиите са доста по-разнообразни от директната собственост. Голяма част от медиите се държат в зависимост не чрез собственост, а чрез механизми на финансиране - банкови кредити, европейски средства по комуникационни кампании, рекламни договори. Друга форма на контрол е чрез натиск на институциите - прокурорски проверки, данъчни проверки и т.н.

В продължение на вече около 10 години олигархията се опитва да установи пълен контрол върху медиите, за да може да контролира обществения дебат и да манипулира обществените настроения. Олигархичният модел на управление и свободните медии са несъвместими.

Ето два актуални примера, които илюстрират дълбочината на проблема.

В момента се готвят за приемане два закона. Единият е за премахване на забраната за тютюнопушене на обществени места, което директно обслужва "Булгартабак”, защото ще увеличи търсенето на цигари. Вторият законопроект е да се ограничи силно дистрибуцията на цигари до специализирани обекти, подлежащи на лиценз. Напълно "случайно” "Булгартабак” вече е изградил единствената национална мрежа от такива обекти - "Lafka”, и подобен закон всъщност му би осигурил почти монопол върху дистрибуцията на цигари. Тоест, стимулира се потреблението на цигари, като се насочва към дистрибуционен канал, който се контролира от един от участниците на пазара - "Булгартабак”.

Каква е връзката с медиите? "Булгартабак” се контролира непряко от същата група около Корпоративна търговска банка. Наскоро КТБ дори придоби и директно участие в цигарената фирма. В "Lafka” на "Булгартабак”, освен цигарите, ще се концентрира и дистрибуцията на вестници. След като веднъж човекопотокът се насочи натам за цигари (по закон), покрай цигарите ще се продава и другата, обществена "отрова” - вестниците на семейството на г-н Пеевски. Две в едно.

Ако това се допусне, след дистрибуцията на телевизионен сигнал, където монополът на същата група е пълен, ще се установи господстващо положение и при разпространението на вестници и цигари.

Това се случва в Парламента, пред очите на всички. Не мога да си представя по-голяма злоупотреба с власт. Държавата се управлява като фирма, а парламентът безропотно изпълнява заповедите на собствениците на фирмата.

Вече имаше такъв прецедент. В миналия парламент от мнозинството на ГЕРБ, съвместно с ДПС, беше гласуван закон, който забрани дейността на производителя на филтри за цигари "Юри Гагарин” в Пловдив. Целта беше да се принудят собствениците да продадат бизнеса. Няколко месеца по-късно, фирмата беше купена от "Булгартабак”...

Пазарната икономика е конкуренция. Конкуренцията е състезание. Регулаторите и законодателите трябва да гарантират неговата честност и равнопоставеността на участниците. Как да се състезаваш с някого, който във всеки момент може да си поръча и получи няколко закона в своя полза? Това, което се случва в България в момента, е обратното на пазарна икономика и демокрация. Това е фасадна демокрация и олигархия в чист вид. Пътят на България обратно към парламентарната демокрация започва от разбиване на порочната връзка медии-бизнес-политическа власт.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


134 Диана Бойкова 30.10.2013 | 19:49
Няма справедливост,но и арогантността минава вече всякакви граници!
133 Диана Бойкова 30.10.2013 | 19:48
В продължение на вече около 10 години олигархията се опитва да установи пълен контрол върху медиите...-и това думи,произнесени най-нагло от този...ще го нарека просто...олигарх.Накъде отиваме и кога ще се оправим вече не знам.
132 tedka todorova 30.10.2013 | 19:25
За голямо съжаление е така, няма справедливост.
131 Надя Богданова 30.10.2013 | 19:02
Не ми го побира главата просто,вместо да не е на свобода,той итервюта дава...нямаме закони и за това сме на тоя хал...
130 Ivko Pivko 30.10.2013 | 18:45
прокопиев вместо да се прави на много честен, да вземе прокуратурата да каже има ли основание за тези му твърдения и тогава с радост ще му чета готините интервюта, защото не може да му се отрече,че умело борави с думите.
129 Косе Босе 30.10.2013 | 18:41
Не му вярвам аз,че няма нищо общо с протестите доста добре си ги управлява
128 Митоди Михалев 30.10.2013 | 18:38
Има си хас Прокопиев да не намеси своя най-голям враг, струва ми се,че иска да препише някои собствени заслуги на Василев? :D
127 Виличка Лъжичкова 30.10.2013 | 18:36
няма грам морал и задръжки, само дрънка глупости и се прави на света вода! най-добрия и най=честния бизнесмен в БЪлгария, спечелил с къртовски труд, то ако ставаше така ...
126 Hari Bohosyan 30.10.2013 | 18:33
Много ме дразни как се прави на интересен, сякаш той не е обвързан с властта, сякаш не е чувал думата олигарх, пък изобщо не е точно такъв. Мисля че по-голям пример за това как може да си обвързан с властта от него няма.
125 Doggy Cat 30.10.2013 | 18:24
Явно са, особено ако се водят по "Икономедиа" там в момента има сериозна чистка на коментари,така че какво очакваш, а е истина,че изданията са четени,така че г-нът да излезе сух оот водата.
124 hope less 30.10.2013 | 18:10
На крив Прокопиев все нещо му пречи!!!
123 tedka todorova 30.10.2013 | 18:08
Така е, на него не му отиват лъскавите кресла, защото ограби държавата. Мястото му е наистина в затвора.
122 tedka todorova 30.10.2013 | 18:07
Интервю пред Дойче Веле, та нали там са Барух и Бедров, а знаем, че тези журналисти са негови познати.
121 emanoil momchev 30.10.2013 | 17:46
И тръгнал да ми защитава президента, какво безочие, та нима хората са слепи?!
120 Milata Mila 30.10.2013 | 17:45
Прокопиев е за затвора, а не за лъскави кресла на които да обяснява кой олигарх и кой не
119 emanoil momchev 30.10.2013 | 17:44
Този човек успя да просъществува при всичките смени на властта, тъй че е оплетен здраво в игри и машинации с които бе ограбвана държавата.
118 Krum Palov 30.10.2013 | 17:35
как не го е срам да ги говори всичките тези безумия се чудя!?!?!
117 Koko Taysana 30.10.2013 | 17:24
Прав е,че един опрделен кръг върти далаверите в България, само че да не се прави,че това не е точно неговия такъв.
116 Катерина Мушкова 30.10.2013 | 17:18
Е ние не го искаме , но той иска да ни тормози още .
115 Andrei Stoichev 30.10.2013 | 17:14
Прокопиев като ги говори всички тези неща толкова ясно и с толкова нападки дали си дава сметка,че думите му звучат повече от смешно, доказателства за това което твърди има ли? Той нали уж казва,че е по-различен и че медиите му са по-различни, какви интриги върти тогава?!
114 Viktor Qnchev 30.10.2013 | 17:06
говори добре за олигархият в България, личи си,че е осведомен и запзнат, иначе след кат оне е олигарх и далеч не той управлява подобни кръгове в Българи как ще обясни пръсъствието на Дянков и живеенет му без пари в негов апартамент, колкотои да са близки това е недопустимо.
113 Vanesa Apostolova 30.10.2013 | 16:59
като не му харесва в България време е да си изнесе бизнеса от тук и ние не го искаме, пък компетентното му мнение още по-малко, да си хваща бизнеса,приятелите,вестниците и писанките и да се изпарява.
112 Petur Marinov 30.10.2013 | 16:55
Интересно,как си позволява в последния абзац да обвинява ГЕРБ,направо нечувано,сигурно им се е разсърдил,че не е успял той да си извърти далаверата, горкия :(
111 emanoil momchev 30.10.2013 | 16:53
Прокопиев и той е една маймуна, обложила се от всяка власт, нека не се прави на порядъчен, защото не му отива.
110 Svetlozara Halacheva 30.10.2013 | 16:47
Хаххахаха Прокопиев ги знае нещата как стават, той колко ли закона си е поръчал ми е интересно, щом ей така от нищотоо изникващи негови фирмички завъртат така нещата,че прибират супер много пари
109 Георги Георгиев 30.10.2013 | 16:42
E как няма да говори с добро за своите приятели, все пак те не се особено случайни хора,а са същите,които му осигуриха няколко милиона щедро разпределени и аз да съм и аз ще ги искам обратно на власт и ще ги хваля :Р
108 Rosi Nikolova 30.10.2013 | 16:33
Как може да говори за олигархията и да се изкарва едва ли не като невинен,след като е замесен до гуша в подобни олигархични сделки и кръгове,дори така известния кръг "капитал" не е измислен случайно.
107 p kehaiova 30.10.2013 | 16:30
Ами как, колко далавери направи по това време.
106 p kehaiova 30.10.2013 | 16:29
С това интервю ще събира червени точки ли Прокопиев. Късно е либе за китка.
105 Катерина Мушкова 30.10.2013 | 16:27
Е това е от ясно по - ясно :)
104 Вяра Петрова 30.10.2013 | 16:22
Разбира се, че ще защити Дянков,Трайчо и Плевнелиев, как иначе, нали са си дружки, дето се вика длъжник им е, колко добре го уредиха през управлението си има си хас да каже нещо лошо и сега пак тях иска да върне на власт.
103 трендафил въжарски 30.10.2013 | 16:14
че как няма да защити президента, като са лични приятели
102 Катерина Мушкова 30.10.2013 | 16:09
Естествено , че е нагъл и безскрупулен иначе нямаше да е толкова богат .
101 Ralica Hristova 30.10.2013 | 16:08
Така е мисля че в моменти като този, в който главно действащо лице е Шефът си проличава кои медии си струват и кои не, така че е време да престане да говори за това,колко му е безпристрастна медията, виждаме го ясно всички до един.
100 трендафил въжарски 30.10.2013 | 16:00
Направо е меганагъл този олигарх
99 Krum Tonev 30.10.2013 | 15:59
Да не ми се прави много ПРокопиев, от 10 мин не мога да си напиша коментара в Капитал,съдраха се да трият,да не случайно някой да засегне Богопомазания на Икономедия, човека ,чието име там не трябв да се споменава, после ми говори,че били безпристрасни, не съм видя другаде да се трият така коментари, на това ако му се вика безпристрастие ДООООБРЕ...
98 Ruslana Hristova 30.10.2013 | 15:54
не може обаче да се удържи веднага да замеси КТБ, как после да не гледаш с едно око на новините които излизат с Икономедия, когато става въпрос за собственика на КТБ, там как му беше името не си спомням. Прокопиев явно води войната и директно вече, до онзи ден говореше,че няма нищо против и нищо лично срещу него.
97 dancho danchev 30.10.2013 | 15:44
Прокопиев и Плевнелиев се опитват да се пазят един с друг, но нещо не им се получават нещата.
96 Margaritka Ilieva 30.10.2013 | 15:38
Определено звучи доста против офшорките и ограничаването му,доста от фирмите и начина му на бизнесще се спайдушат като изкуствен балон
95 Теодора Динева 30.10.2013 | 15:35
Ужас,точно този да говори за олигархия...
94 Anna Vasileva 30.10.2013 | 15:30
Интересно, чудя се г-н Прокопиев дали е говорил с някой от протестиращите? след като се изказва така, според мен са имали по-скоро бизнес отношения но разибра се не и лични.
93 работната пчела 30.10.2013 | 15:24
Напълно е прав,че в наши дни демокрацията е фасадна! Само че голяма част то думите му засягат самия него,но разбира се това няма как да бъде казано и признато, по-скоро се говори косвено за някой, обаче добре се е описал,де!
92 мили ванили 30.10.2013 | 15:13
Отдвна вече никой здравомислещ човек,който цени коректната информация не ги чете,чак е обидни колко са тенденциозни.
91 Silvi Milenova 30.10.2013 | 15:12
вярно, що ли точно пред ДВ дава инвервю, те сигурно Бахур и Бедров са го интервюирали, все едно сам да се пита и да си отговаря,на половин негова дума не мога да хвана вяра.
90 dancho danchev 30.10.2013 | 15:11
Прокопиев е рожба на олигархични кръгове от много време, които разграбват страната и хората, а сега е решил да си чисти името и да се прави на невинен, това е подлост според мен.
89 трендафил въжарски 30.10.2013 | 14:58
Че за какво дава интервюта, те ДВ само от неговите медии така и така черпят половинчата информация, той едва ли не държи ДВ, все едно да дава интервюта през Капитал и Дневник, което е мегатъпо
88 visoko naprejenie 30.10.2013 | 14:57
ще ме умори от смях направо! :) Значи неговите медии били безпристрасни и никога,ама никога не го защитавали скрито, нее, е това,че се трият коментари като луди пак не е защита,това е просто случайност?!
87 Desislava Stoyanova 30.10.2013 | 14:51
Господин Прокопиев, освен и на вас да ви пожелаем да ви арестуват "без причина" :) интересно ми е, вие как се намирате в тази картинка, уж отдалечени, пък всъщност сте приближен с президента, направо се описвате в самото начало, а за медиите пък да не говроим, там сте върхът:)
86 dancho danchev 30.10.2013 | 14:49
Събирал си е и пестил от закуски човека, хахаха!
85 ваня иванова 30.10.2013 | 14:47
Те това го могат, да объркват хората.
84 Катерина Мушкова 30.10.2013 | 14:31
Наистина е така . Много е интересно от къде са дошли парите .
83 dancho danchev 30.10.2013 | 14:29
На мен ми е ясно, че Плевнелиев е човек на Прокопиев, какво толкова трябва да се изопачава тази истина не мога да разбера!
82 dancho danchev 30.10.2013 | 14:27
Каква ти вила , та то цял дворец е това .
81 Ема Маринова 30.10.2013 | 14:25
Остава да не знае,нали той го е "консултирал" как да постъпи,и двамата са си купили имоти там!
80 Djoni Penkov 30.10.2013 | 14:19
Според мен измислиците на Иво Прокопиев вече минават границите... Не медиите рушат репутацията на президента, а по - скоро той сам си я руши и всички българи виждаме това .
79 Дивна Селчева 30.10.2013 | 14:11
Именно. Ако нещо някой му каже на Росен Капитал, веднага излиза сзащитен материал плюеки всичко живо!
78 Дивна Селчева 30.10.2013 | 14:11
Бизнеса на Прокопиев е типичен пример за срастване на медии с власт, за манипулиране на общественото мнение, за връзкарство и налагане на цензура в медиите му. Не нзам като какъв илиза тук, с каква позиция, но ако си мисли, че ще се изкара чист и невеинен, ЧЕСТЕН бизнесмен, май много ни има за балами!
77 Катерина Мушкова 30.10.2013 | 14:10
Е предполагам , че знае много добре за това .
76 marina popova 30.10.2013 | 14:06
Прокопиев дали знае, че президентът е излъгал за вилата си??!!
75 Ема Маринова 30.10.2013 | 14:03
Направо е трагично,че този човек още не е подведен под отговорност за действията си.
74 Ема Маринова 30.10.2013 | 14:01
Кой друг да защити президента,ако не тартора му...от такива президенти и "защитници"аме на този хал.
73 Катерина Мушкова 30.10.2013 | 13:58
И аз се питам как може да е толкова нагло същество .
72 Todor Varbanov 30.10.2013 | 13:57
Как така Иво Прокопиев си позволява изобщо да говори за медии , при положение, че неговата медийна група "Икономедия" е известна с това, че руши имиджа на много хора и там много често тенденциозно се пише срещу някой... ?
71 mitko velev 30.10.2013 | 13:42
Нали си даваш сметка що за медия са тогава, Прокопиев казва кое е изгодно и кое не като публикация.
70 ваня иванова 30.10.2013 | 13:39
Да, те го правят много показно.
69 ваня иванова 30.10.2013 | 13:38
Яко трият, там не може да изкажеш мнение свободно. Веднага ставаш неудобен.
68 ваня иванова 30.10.2013 | 13:36
Как няма да защити своя приятел президента. Те са си дружки от едно време.
67 капаче калпаче 30.10.2013 | 13:30
Сега погледна- там трият якоооо!
66 капаче калпаче 30.10.2013 | 13:29
За човек с такава визия думата лице е малко неподходяща;)
65 властен олигарх 30.10.2013 | 13:17
Economedia винаги са се опитвали даналагат цензура и то по заръка на Иво Прокопиев. Там се оставят само и единствено тези коментари, които са удобни на Кръгът "Капитал", а не тези които всъщност казват истианта. Така се манипулира медийното право на изказване!
64 властен олигарх 30.10.2013 | 13:17
Economedia винаги са се опитвали даналагат цензура и то по заръка на Иво Прокопиев. Там се оставят само и единствено тези коментари, които са удобни на Кръгът "Капитал", а не тези които всъщност казват истианта. Така се манипулира медийното право на изказване!
63 властен олигарх 30.10.2013 | 13:17
Economedia винаги са се опитвали даналагат цензура и то по заръка на Иво Прокопиев. Там се оставят само и единствено тези коментари, които са удобни на Кръгът "Капитал", а не тези които всъщност казват истианта. Така се манипулира медийното право на изказване!
62 David Hayemaker 30.10.2013 | 13:16
Не забравяйте, че Иво Прокопиев е олигарх, който е от Кръгът "Капитал" и дърпа много конци задкулисно. Това е публична тайна в България, така че няма смисъл да се оправдава и изкарва жертва, след като неговите медии постоянно отправят обвинения наляво и надясно, без почвени доказателства.
61 известна личност 30.10.2013 | 13:14
Иво Прокопиев едва ли не се опитва да се изкара жертвата, а всъщност неговите подчинени - Иван Бедров и Еми Барух атакуваха определена институция и фигура чрез "Дойче Веле" и това ги въвлече в един голям скандал. Естествено немците не останаха много очаровани, че Кръгът "Капитал" се бърка в тяхната работа.
60 Катерина Мушкова 30.10.2013 | 13:13
Наистина е много грозно поведението му и в това интервю няма една дума , която да е истина .
59 david copperfield 30.10.2013 | 13:12
Всички сме наясно с далаверите на Прокопиев, това е така. Няма вече с какво да ни изненада този човек, така че просто да се откаже, защото става все по-нахален и нагъл в своите изказвания. Много добре го знаем що за стока е всъщност.
58 властен олигарх 30.10.2013 | 13:11
Колкото и да го слушаме този Прокопиев, толкова пъти няма да каже истината. Ако наистина си мисли, че неговите медии са безпристрастни и не злоупотребяват с твърденията, то той е един голям наивник и лъжец, който си мисли, че няма да бъде разкрит от своите колеги.
57 mitko velev 30.10.2013 | 13:10
Разбира се че ще го защити, нали все пак са и съседи на Халкидики, случайни неща в живота не се случват.
56 David Hayemaker 30.10.2013 | 13:10
Иво Прокопиев и Росен Плевнелиев са хората на Джордж Сорос за България. Те са тези които ще осигурят власт и влияние на олигарха. За целта трябва първо да съборят сегашното правителство, за да могат да бъдат сложени други ключови фигури на тяхно място, които ще обслужват интересите на американските олигарси.
55 известна личност 30.10.2013 | 13:09
"А "Нова Българска Медийна Група" била оръжие за разрушаване на репутацията" - Защо първо не погледне какви ги върши неговата "Economedia" и тогава да напада своите конкуренти. Наистина много взе да си позволява този човек в последно време и се мисли за неуязвим. Много лесно може да се заведе едно дело след такива думи от негова страна.
54 Дивна Селчева 30.10.2013 | 13:06
Факт. Беше голям скандал, голямо пишене за тези двама некадърници
53 david copperfield 30.10.2013 | 13:04
Нали са лични приятели двамата, как няма да го защити?! Прокопиев повече мрънка и се оплаква в това интервю, отколкото да излага гледни точки. За доста неща според мен спекулира и няма никакви доказателства, така че се е изложил пак.
52 mitko velev 30.10.2013 | 12:53
Нападките са типично в негов стил, явно ситуацията в момента не му изнася, като се има в предвид, че и приближеният му Плевнелиев прави гаф след гаф.
51 Катерина Мушкова 30.10.2013 | 12:49
Прокопиев е изключително нагъл човек . Как може така да лъже не ми е ясно .
50 Дивна Селчева 30.10.2013 | 12:43
Прокопиев явно сериозно се е засегнал от истините казани от Василев в предното интервю и сериозно се оправдава. Не знам какво е това нещо, но вече прекалява с тези нападки и тази черна пр пропаганда.
49 mitko velev 30.10.2013 | 12:43
Защитава и президента ,като го нарича успешен министър, това просто е абсурдно твърдение.
48 Милена Стоилова 30.10.2013 | 12:43
Истина е че Прокопиев много се има с медията Дойче веле. В Дневник често им използват статиите им. Е, това е в случите когато им изнася, но като има свои хора да пишат там в нужния тенденциозен стил, как няма да таи топли чувства.
47 mitko velev 30.10.2013 | 12:41
Прокопиев няма как вече да заблуди хората, защото всички са наясно с неговите машинации и далавери ,никак не му е чиста работата.
46 Лили Йовова 30.10.2013 | 12:40
Ако някой е имал някакви съмнения, митът е развенчан. Прокопиев дърпа конците на Дойче веле. Той упражни натиск и върнаха на работа журналистите Бедров и Барух, защото идеално му изнася онова което те пишат.
45 Катерина Мушкова 30.10.2013 | 12:37
Чудя се как не го е срам да говори такива глупости !!! Та той е най - големият олигарх в страната ни ,а се прави на светица .
44 Elica Veleva 30.10.2013 | 12:36
Интересно е че Прокопиев дава интервю пред Дойче веле. С това доказва че поддържа тесни връзки с немската медия. А и видните журналисти там Бедров и Еми Барух са бивши (и настоящи?) кадри на Капитал, изобщо не се учудвам че там са интервюирали Прокопиев. Само там могат да го представят колкото може в по-добра светлина.
43 Лили Йовова 30.10.2013 | 12:33
"Имам предвид, че зад фасадата на демократични институции всъщност се защитават интересите на един много тесен олигархичен елит" - хаа ами самият Прокопиев защо нищо не казва за неговия олигархичен кръг известен още с името Кръга Капитал? те там са се събрали отбор престъпници и народни грабители начело с Прокопиев и Бориславова.
42 Милена Стоилова 30.10.2013 | 12:30
"Олигархичният модел на управление и свободните медии са несъвместими." - каква ирония само. В медийната империя на Прокопиев се вижда точно това. Личи си там ясното влияние на олигархичния модел, който налага и медийна цензура.
41 Алекса Тенева 30.10.2013 | 12:28
Колкото и да се оправдава ... ползата ще е никаква , защото хората не са малоумни и много добре знаят за техните игрички .
40 Elica Veleva 30.10.2013 | 12:27
Иво Прокопиев е мафиот! Такъв е и Плевнелиев. Държавата ни я управляват мафиоти. А Икономедиа са най-долните медии защото налагат нагла цензура. Каквото не им изнася и го трият или забраняват. С такива тактики си служеха диктаторите по времето на комунизма.
39 вербална нота 30.10.2013 | 12:27
за тази цел трябва да бъде даден на прокурор. само, че не знам защо нашата прокуратура продължава да се ослушва, а не се самосезира за всичките поразии, които е направил този човек.
38 reni angelova 30.10.2013 | 12:25
Говори врели некипели, да питат нас, защото всичко е на наш гръб. Прокопиев отново ще го защити без да има основание.
37 киселото грозде 30.10.2013 | 12:21
ясно е, че има такива. дянков също му е голям приятел, както президента, а трайчо има акции в каолин. какво повече може да се добави след тези факти?
36 безкомпромисната кирка 30.10.2013 | 12:20
не е поръчкова, ами е на база тяхното приятелство. няма как след като са приятели, прокопиев да тръгне срещу президента. много ясно, че ще го защитава в медиите си, само че не знам защо продължава да отрича като немец на разпит.
35 капаче калпаче 30.10.2013 | 12:19
Всички знаят, че Плевнелиев е човек на Прокопиев и обслужва неговите интереси. Какво има да се оправдава Прокопиев?!
34 тримилиона четиригодини 30.10.2013 | 12:18
така е. неговите медии галят като с перце президента и в това няма нищо учудващо, защото двамата са първи приятели и е напълно естествено медиите му да не го нападат.
33 Батко Реджеп 30.10.2013 | 12:17
А как ще обясни Иво Прокопиев това, че Росен Плевналиев е платил в кеш парите, за да купи къщата си в Гърция, след като вече се разбра, че документите които показа, са били фалшиви .
32 тримилиона четиригодини 30.10.2013 | 12:17
прокопа започва да става смешен с тези интервюта. лицето на олигархията в българия, говори, че не бил такъв и се оправдава като ученик. е няма такава наглост и лицемерие като неговото.
31 malkata qnichka 30.10.2013 | 12:16
Как не го е срам да каже, че Дянков е бил успешен министър? Да беше успешен в кражбите и в убеждаването на народът, че положението ни е много зле и трябва да ядем постната пица, а той нагло си раздаваше 300 % увеличение на заплатите на своите подчинени. Срам ме е, че съм българка и такива като този, заедно с Плвенелиев и останалите ни крадат толкова много. Ако има как и къщите ни ще вземат.
30 вербална нота 30.10.2013 | 12:16
защо ми говори, че неговите медии били критични към него, като е точно обратното. особено сега, когато начело на тези медии ще застане жена му. за каква критика може да се говори при това положение?
29 Баба Пъша 30.10.2013 | 12:15
На този не трябва да му дават думата изобщо, а трябва да топли леглото си в затвора, къдет му е мястото. А това, че е защитил президента, при неговата неадекватност на управлението му до сега, само доказва силната връзка между тях двамата .
28 Алекса Тенева 30.10.2013 | 12:15
То винаги е било така и така ще продължава да е , защото президента прави "услуги " на Прокопиев ...
27 безкомпромисната кирка 30.10.2013 | 12:15
лъснаха му червените бузки на прокопиев най-после. такава защита дръпна на президента, че сигурно и жена си няма да защити по този начин.
26 киселото грозде 30.10.2013 | 12:14
едва ли вече има някой, който да се съмнява, че тези двамата не играят заедно. с това интервю, това става още по-ясно на всички и няма как повече да има някакви съмнения.
25 Старата Госпожа 30.10.2013 | 12:13
Той Прокопиев не е спирал да защитава президента чрез медиите си . Каквито и глупости да прави президента, статиите в "Икономедия" винаги са положителни спрямо него, което е повече от абсурдно .
24 Голем Капацитет 30.10.2013 | 12:12
": В многобройни публикации се твърди, че подкрепяте не само морално както тазгодишните протести в България, така и Реформаторския блок. Вярно ли е това?" - Ахахаха да бе не вярно!! А кой пръв в списъка на подкрепящите студентите, кой е изпратил бившия пр на служебния кабинет там!? Нима Прокопиев ще пропусне възможността да не се възпозлва от протестите за своя полза?
23 Ивелина Бобова 30.10.2013 | 12:11
Да, той желае Мегито Кунчева да се намъкне фино в политиката, защото има опасност Росен Плевнелиев да бъде свален, заради измамите и далаверите си. Как не ги е срам, въпреки всичко не се отказват. Кога ще бъдат осъдени, кога ще бъдат спечелени дела срещу тях и ще влязат в затвора. Или и там Прокопиев си е пуснал пипалата и никога няма да си понесе наказанието.
22 чичо съби 30.10.2013 | 12:11
Малеее какъв цирк разиграва този олигарх . Да не си мисли, че някой ще повярва на думите му, след като го знаят какъв човек е . Тази защита на президента със сигурност е поръчкова и това си личи от километри .
21 viktor viktorov 30.10.2013 | 12:09
Виж за какво става въпрос, олигарха Прокопиев говори за тесен олигархичен елит в държавата, егати наглеца.
20 gospoja jeleva 30.10.2013 | 12:08
Това е то срам да нямаш, при положение, че и неговите и на Плевнелиев далаверите излязоха на яве. А след това интервю цял живот ще бъдат свързвани. Нямат ли капка себеуважение и не се скрият някъде, докато не затихне недоволството. Или те събират всички възможни средства и да заминават извън България да въртят бизнес и там да се мъчат да крадат.
19 нелепо съвпадение 30.10.2013 | 12:08
Няма никъква кампания срещу президента, Иво Прокопиев изобщо да не си измисля. Когато правиш гаф след гаф (думата е прекалено мека), как можеш да очакваш , че това ще остане незабелязано иненаказано ? Най - правилното и за двамата ще е да си тръгнат по България веднъж завинаги .
18 viktor viktorov 30.10.2013 | 12:06
Прокопиев нямал делови отношения нито с Плевнелиев нито с Дянков и Трайчо Трайков...пак се опитва да мами хората този наглец, правещ се на светец в момента.
17 Krist Novoselic 30.10.2013 | 12:05
Хаха, голям смях! Тези двамата взаимно се защитават, при положение, че и на Плевнелиев и на Прокопиев лъснаха кирливите ризи . Българският народ отдавна не вярва в президентът си , а за Иво Прокопиев няма какво да говорим .
16 reni angelova 30.10.2013 | 12:05
Това не е журналистика, това е артилерийски залп по репутацията на президента - с цел, според мен, оказване на натиск да не се сезира повторно Конституционният съд по казуса "Пеевски” - за журналистика да не говори, защото знаем и неговите медии как манипулират обществото.
15 reni angelova 30.10.2013 | 12:02
Нормално е активните хора от едно поколение да се познават. Нямам делови отношения с никого от тях - мдаа, направо ти повярвахме на лъжите.
14 Никол Георгиева 30.10.2013 | 12:02
Аз не знам как си позволява да дава някакви изказвания, след тези разкрития, които се направиха около него и връзките му с Плевнелиев, Бориславова. Как не го е срам да твърди, че не е замърсил природата и не е отровил хората? Страх ли го е , че Плевнелиев ще бъде свален и той няма да може да се върти далаверите и да краде?
13 tiha paranoq 30.10.2013 | 12:02
Президентът ни е толкова загазил, че никой не може да го измъкне вече, камо ли Иво Прокопиев, за когото каквото и да кажем ще е малко. То май се получава, че един олигарх, защитава друг олигарх (президент).
12 Оперен Певец 30.10.2013 | 12:00
Почна се с цирка.. Той Прокопиев каза, че го познавал, ама не били толкова близки ;). Така като гледам как го защитава, според мен са си много близки даже и истината за тях двамата постепенно ще започне да излиза .
11 Милена Стоилова 30.10.2013 | 11:59
Не беше ли точно Прокопиев който казваше че било манипулативно да даваш интервю за чужди медии с цел да използваш ехо ефекта - всяка медия в България да преведе интервюто по различен начин и така да се объркат обществените представи.
10 маймунка мръсна 30.10.2013 | 11:58
прокопиев да си каже как плаща на студентите окупатори. нека си признае, че им плаща, за да свали правителството, а след това да управлява еднолично с подставени от него политици.
9 развалени кренвирши 30.10.2013 | 11:57
оправдава се прокопиев и по този начин се вижда колко е слаб. а да не говорим, че това което казва по отношение на реформаторския блок е пълна лъжа. той е идеолога на това образувание и няма как да излъже хората.
8 Лили Йовова 30.10.2013 | 11:57
""Нова Българска Медийна Група" била оръжие за разрушаване на репутацията" - хахах, кой го казва просто. Аз по-манипулативни издания от Икономедиа налагащи цензура не познавам в България. Там на никого не дават да си изкаже мнението. Пишеш си по възпитан начин, слагаш запетайки дори, а те ти трият коментара с претекст че уж не бил по правилата на сайт. Не бил, ама дръжки!
7 Ivan Mitev 30.10.2013 | 11:57
За жалост си изключително прав! Те двамата са си приятели от много време и не ми си мисли, по какви схеми са източвали държавата ни в миналото, а Прокопиев и в момента го прави .. Това е направо безумно.
6 Пламена Христова 30.10.2013 | 11:56
Ти и Плевнелиев от едно поколение ли сте, да не би да сте авери. Как не го е срам, след новината, че Роско пак е излъгал, този човек тръгнал да дава изказвания и да го защитава. Сега и в неговите медии ще излезе тази новина, изобщо не си правете труда да я коментирате там, защото нито един от коментарите ви няма да остане, ще бъдат изтрити. Манипулатори!!
5 ханибал суарес 30.10.2013 | 11:56
едва ли вече има някой, който да се съмнява в приятелските отношения на тези двамата. не стига, че са приятели, ами на всичкото отгоре са и бизнес партньори, които се опитват да съборят правителството и да управляват чрез подставени политици.
4 Elica Veleva 30.10.2013 | 11:55
"Иво Прокопиев в интервю за "Дойче веле" защити президента" е как няма да го зашити, та нали Роско е неговото протеже коет му изпълнява поръчките. Оставаше и Прокопиев да се направи труда да се изкаже в него подкрепа.
3 свен вет 30.10.2013 | 11:55
ето още едно доказателство, че президента и прокопиев са първи приятели. щом го защитава толкова пламенно, значи са приятели и това интервю го потвърждава още веднъж.
2 Lady Blossom 30.10.2013 | 11:55
А бе какво пак ни занимавате с интервюата на този олигарх?! Пак е наговорил една камара лъжи и глупости!
1 Алекса Тенева 30.10.2013 | 11:52
Как може такова лицемерие !!!В неговите медии ако напишеш нещо , което не е изгодно за него веднага ти трият коментарите!!!Това ли нарича той обективност ??!!!

ТВ програма

Кино

  • Сега Най-добрите дни игрален филм...
  • 23:10 По света и у нас
  • 23:25 Трети национален конкурс за нова...
  • 00:55 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 02:30 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 03:30 Малки истории /п/
  • 04:30 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 05:15 Звезден прах тв филм /п/
  • Сега "Посейдон" - екшън, приключенски,...
  • 00:00 "Неочакван приятел" - криминален,...
  • 02:00 "Двама мъже и половина" - сериал
  • 02:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 05:10 "Трима мъдреци и едно бебе" -...
  • 07:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • Сега Новините на NOVA
  • 23:30 "ФБР" - сериал, сезон 2
  • 00:30 "Престъпен рай" - сериал, сезон 2
  • 01:30 "Специален отряд" - сериал, сезон 3
  • 02:30 "Моето име е Мелек" - сериен филм
  • 03:30 "По склоновете на любовта" - с уч....
  • 05:20 "ФБР" - сериал, сезон 2 /п/
  • 06:00 "Пресечна точка" - публицистично...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.