Кметовете на общини или на райони да създадат комисия, която да провери извършените адресни регистрации или промяна на адрес в периода 1 юли 2014 г. до 30 април 2015 г. Това беше прието при гласуването на второ четене на текстове от промените в Закона за гражданската регистрация.
В случай че кметът не издаде заповедта в определения срок, тя ще се издава от областния управител. Срокът за извършване на проверките е един месец от влизането в сила на промените в закона.
При писмен сигнал или по искане на собственик на имот, както и по собствена инициатива, кметът на общината или на района също ще може да издава заповед за определяне на комисия, която да извърши проверка за спазване на изискванията за извършване на адресна регистрация или промяна на адрес. Проверката се извършва в 7-дневен срок от издаване на заповедта за определянето на комисията. За резултатите от нея се съставя протокол, допълва БТА.
В срок от три дни от извършване на проверката и въз основа на протокол кметът на общината издава заповед за заличаване на адресни регистрации, за които е установено, че са извършени в нарушение, и изпраща обобщена информация чрез съответното териториално звено "Гражданска регистрация и административно обслужване" на главната дирекция "Гражданска регистрация и административно обслужване" в МРРБ за автоматизираното им заличаване в регистъра на населението.
Лице, чиято адресна регистрация по постоянен адрес е заличена, е длъжно в едномесечен срок от уведомяването му да подмени личните си документи.Депутатите отложиха обсъждането на текста, регламентиращ възстановяването на имената на български граждани, починали до 30 юни 2001 г., чиито имена са били принудително променени и не са възстановени при условията и по реда на отменения Закон за имената на българските граждани.