Ведомствени бензиностанции и малки търговски обекти, които не са част от някоя от веригите пласират влизащите у нас контрабандни автогорива. Това показва разследване на "24 часа". Самите незаконни бензин и дизел пък се вкарват в България предимно с танкери. Те обаче се разтоварват на по-малки пристанища, които не са митнически складове и нямат постоянен контрол. Там няма и задължителните от няколко години насам измервателни уреди, които са свързани с НАП, предаде dir.bg. Използват се и определени схеми, за да се избегне контролът от Агенция "Митници", чиито служители все пак посещават понякога въпросните пристанища.
Според данни на Българската петролна и газова асоциация (БПГА) през миналата година у нас са били разтоварени общо 54 такива танкера. За 2015 г. обаче са били двойно повече.
Продажбата на тези контрабандни горива генерира огромни загуби за хазната. Приходите от акциз и ДДС са намалели драстично между 2015 и 2016 г. За миналата платеният налог върху добавената стойност за внос на автогорива е 293.7 млн. лева, докато година по-рано сумата е била над 1.4 млрд. лева. Щетите за бюджета от продажба на незаконни бензин и дизел пък възлизат общо на над 2 млрд. лева.