Apple, Twitter и Facebook - най-иновативни в света

На четвърта позиция пък е поставен Nissan

по статията работи: Нели Минчева | 19.02.2011 | 11:25

Apple, Twitter, Facebook това са имената, които запълват челната тройка в тазгодишната класация на най-иновативните компании в света според класацията на списание Fast Company.

Първата позиция заема компанията на Стив Джобс, която в предходното издание на подреждането беше под N3.

Извън всички технологични успехи на продуктите на групата "най-впечатляващо от всичко е това как плаформите на Apple създадоха екосистема от креативност – от игрите през финансите до производството на чипове", казват авторите на класацията. Оттам подчертават още, че иновациите на Apple са променили живота ни, работата ни, света ни.  

За сайта за микроблогове Twitter, който е на второ място, се посочва, че след пет години бурен растеж той е предефинирал комуникацията. През 2010 г. Twitter има вече 195 млн. потребители.

Трети в престижния списък е Facebook. Социалната мрежа е поставена след Twitter по иновативност, въпреки че потребителите й са впечатляващите 600 млн. души. Миналата година компанията беше лидер в подреждането.

На четвърто място се появява автомобилен производител – японският гигант Nissan. Като основна негова иновация авторите на изследването признават Leaf – първата масова електрическа кола.

В началото на разработването й скептиците към проекта бяха много, включително и сред служителите на Nissan. Днес обаче се вижда, че това е бъдещето – когато караш този автомобил, не се усещат "вибрации, миризма, шум. Това е бъдещето и всичко друго ще изглежда старомодно, като да изпращат съобщения по гълъб”, казват от списанието.

Groupon
е поставен под N5 – за промяна из основи на търговията на дребно и за възможността да откажат сделка с Google на стойност 6 млрд. долара. "Groupon е най-вълнуващото нещо в търговията на дребно от появата на eBay насам”, се посочва в изследването. Самият eBay се намира на 22-ра позиция по иновативност в света.

Ето и компаниите, които запълват челната десетка на най-иновативните: Google, Dawning Information Industry, Netflix, Zynga, Epocrates.

Разделени по сектори, от общия списък с 50 имена най-многобройни са фирмите, които се занимават с реклама (най-вече интернет реклама), следват биотехнологиите, дизайнът, модата, мобилните технологии и музиката.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Още от деня коментарно предаване /п/
  • 05:40 Телепазарен прозорец
  • 05:55 Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:35 Малки истории
  • Сега "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Златно момче" - сериал, с.2, еп.22...
  • 15:00 "Бараж" - сериал, еп.72
  • 16:00 Премиера: "Скъпа мамо" - сериал,...
  • Сега "Пресечна точка" - публицистично...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Не ме оставяй" (премиера) - сериен...
  • 16:00 Новините на NOVA
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.