Няма училище в България, което да няма поне една интерактивна дъска. Това заяви Никола Кидевски, директор на издателство "Просвета".
Около 50 000 копия на електронни учебници за работа на интерактивна дъска са разработили от издателството и предоставили на българските училища. Повечето от тях са инсталирани и вече се използват в клас, поясни Никола Кидевски.
Отзивите сред учителите, които работят с тези дъски, са прекрасни, добави той. Учителите са новатори и приемат много добре навлизането на електронното образование у нас.
Издателство "Просвета" започна учебната 2011-2012 г. с първите електронни учебници за децата от първи до осми клас.
Интерактивните уроци започват с буквара за най-малките ученици и стигат до езиковите системи за осмокласниците.
Интерактивният буквар за първолаците включва съдържанието на целия класически хартиен буквар, но обогатен с видеоматериали, записи на звук, музика, графични материали и др.
С него под формата на компютърна игра децата могат да свързват сричките в цели думи, посочи Никола Кидевски. С рисунки, игри, музика и нареждане на пъзели върху интерактивната дъска учениците могат да учат по български, математика, човек и общество, човек и природа.
С електронното обучение се обръща разбирането за училище, тъй като то вече се превръща в нещо забавно и интересно. Така ще отпадне схващането от едно време, в което всички деца казваха "училище-мъчилище", коментира Кидевски.
Комбинацията от изображение, звук, видео и интерактивни задачи помага за по-добро възприемане на учебния материал и прави ученето по-ефективно и атрактивно.
За учебната 2012-2013 г. от издателство "Просвета" разработват и доработват електронни варианти на учебниците за първи и четвърти клас.
Според Кидевски с навлизането на новите технологии в образованието ще се реши вечният хамлетовски въпрос, измъчващ всяко дете: "Да си напиша домашното или да отида да си играя?". Интегрирането на компютъра в класната стая върви с една нова философия, според която самото учене става игра, то вече е забава и удоволствие.