Google Glass - иновативните очила на Google, които смесват виртуалното и реалното пространство, би трябвало да се появят на пазара в рамките на две години. Прогнозата бе направена от съоснователя на интернет гиганта Сергей Брин по време на откриването на I/O - конференцията на разработчиците, организирана от Google в Сан Франциско.
Самата презентация бе съпроводена със зрелищна демонстрация на възможностите на очилата, носени от парашутисти, катерачи и колоездачи. Както може да се види от видео клипа на Cnet, по време на презентацията си Брин поддържаше връзка с екип от четирима парашутисти, които се намираха в дирижабъл над Сан Франциско.
Те бяха снабдени с последната версия на очилата на Google, което им позволяваше да предават директно видяното към конферентната зала благодарение на стрийминг през социалната мрежа Google+.
Така посетителите на конференцията станаха свидели на скок от височина няколко хиляди метра, който завърши на площадка върху сградата на конференцията. Той бе последван от спускане с въже и придвижването с велосипеди до конферентната зала. За да мине "номерът" гладко, участниците в шоуто си предаваха портативна система, която осъществяваше връзката между очилата и мрежата.
От Google се надяват един ден очилата им да направят излишно използването на смартфоните за ровичкане в интернет. Разработени от екип на прочутата лаборатория за иновации Google X (създатели на автономните коли), очилата притежават вградена камера, микрофон, говорител и миниатюрни екрани, вградени в стъклата. Връзката с интернет се осъществява благодарение на безжична система.
По време на презентацията Брин показа специалното издание на очилата, наречено Explorer. То ще се предлага на любителите на силни усещания от началото на следващата година на цена от 1500 долара.
Очаква се потребителската версия на Google Glass да се появи около година след това. Тя ще струва значително по-малко от Explorer модела.
"Очаквам до три или четири години хората, които вървят по улиците, гледайки в мобилните си телефони, да станат необичайна гледка", коментира продуктовият мениджър на Google Стив Ли, цитиран от AFP.
Сега екипът нa Google Glass се е фокусирал върху подобряването на интернет функциите, които често използват през мобилните устройства – писане на съобщения и споделяне на снимки. От друга страна, функционалности като разпознаване на лица или обекти са оставени на заден план, каза Брин, който обаче заяви че разработчиците определено експериментират и в тази насока.