Метрото – виртуалният супермаркет на бъдещето

В Южна Корея вече става дума за съществуваща търговска практика

по статията работи: Нели Минчева | 07.07.2011 | 07:23

Пътят от стълбите на метростанцията до перона, където чакаме влака, обикновено не е много интригуващ. Тук-таме някое малко магазинче, будка със закуски, алкохол и цигари. При това не във всички метростанции, макар и в сравнение с други европейски градове в София присъствието на такъв тип търговски обекти е по-скоро високо.

В Азия нещата стоят по друг начин. От доста време японците предпочитат в най-голяма степен да пазаруват от магазини, намиращи се в непосредствена близост до метрото. Южна Корея стига по-далеч – магазините не само са пряко свързани с необходимостта да се ползва метрото, но и все по-често са виртуални.

Иновативната идея е на веригата Home Plus, която е южнокорейското подразделение на британския гигант Tesco. Тя е разположила свои оригинални търговски обекти в няколко корейски метростанции, като в тях не се предлагат самите продукти, а само техни мостри.

Минавайки покрай стените на "магазина", хората могат да разглеждат стоките и, ако се спрат на някоя от тях, да използват специално създадено за целта приложение за мобилен телефон, което сканира кода на съответния артикул и дава информация за неговите качества и цена. Междувременно продуктът се добавя във виртуалната количка на пазаруващия, където впоследствие може да се добавят и други стоки или пък да се изваждат такива, от които човек иска да се откаже.

Следва потвърждение на крайния избор, мобилно плащане и доставка на продуктите в края на работния ден на домашния адрес на потребителя.

По данни на Home Plus до момента над 10 хил. души са се възползвали от иновативния и съвсем отскоро тестван метод на пазаруване. Освен това веригата отчита над 130% увеличение на онлайн продажбите си.

Опити за превръщане в рутина на практиката за виртуално "оглеждане" на продукта досега е имало и на други места по света. Редица американски компании се възползват успешно от приложения за смартфони, чрез които потребителят може да получи информация за стоките, да сравнява цени, да търси коментари. Досега обаче за активна търговия на принципа на тези нови технологии се говореше по-скоро в бъдеще време.

Все пак, добре е да се подчертае, че политиката на Home Plus в тази област все още се обозначава, дори и от самата компания, като експеримент. В много от източниците, в които може да се открие информация по темата, обаче за този експеримент усилено се използва определението "успешен".


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


3 Илиян Илиев 07.07.2011 | 11:02
Трудна работа, ние тепърва строим метро, да не говорим за виртуално пазаруване по този начин! Явно това ще замести досегашния списък с продукти, който някои хора все още имат навика да правят. Дори аз си го правя на телефона...само дето нямаме метро. :)
2 Петър Стоянов 07.07.2011 | 10:52
Южнокорейците също като българите търсят, да изкарат парички от какво ли не - защо не да има мини супермаркети около метростанции, стига да се пригодят нещата в тази насока. Аз например пазарувам по-скоро от квартален магазин, който обаче, е в близост до моят дом.
1 Стамена Георгиева Георгиева 07.07.2011 | 10:46
Доста интересен бизнес, дори бих казала разумен. Много често купуваме стоки, които не са ни от първа необходимост, но в момента, в който ги купуваме не си даваме сметка за това и после съжаляваме. Случвало ми се е също да си купувам дрехи, които след това изобщо не нося. По-добре е да обмислим всичко вкъщи преди да си похарчим парите. Дано скоро и в България да имаме възможност да пазаруваме от такъв тип магазини, защото е едно да го видиш на живо, а не само на снимка в някой сайт.

ТВ програма

Кино

  • Сега Поглед към бъдещето документална...
  • 11:30 Днес на УЕФА ЕВРО 2024
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:35 Малки истории /п/
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Български хроники 6-сериен...
  • 14:00 Телепазарен прозорец
  • Сега "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците" - комедийно шоу /п./
  • 13:30 "Златно момче" - сериал, с.2, еп.61...
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1, еп.6
  • 16:00 Премиера: "Скъпа мамо" - сериал,...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • Сега "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Не ме оставяй" (премиера) - сериен...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" - телевизионна игра
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.