Използваните днес огледала за обратно виждане в автомобилите оставят т. нар. "слепи петна" - пространство, абсолютно невидимо за водача.
Невъзможността да се види какво точно се случва в тези области крие потенциална опасност за грешки по време на движение или паркиране на превозното средство.
Скоро обаче този проблем предстои да бъде елиминиран благодарение на професора математик д-р Андрю Хикс от Университета Дрексел, който е разработил ново автомобилно огледало, "премахващо" слепите петна дори и при минимално изкривяване на пространството, съобщи официалният сайт на учебното заведение.
Традиционните плоски огледала, разположени от страната на водача, наистина позволяват точно да се определи разстоянието до движещите се отзад автомобили, но пък имат много малък обхват на виждане.
От една страна, не е сложно да се направи изпъкнало огледало, което да елиминира проблема със слепите петна, но от друга, то деформира визуално обектите, които желаем да видим и те изглеждат или прекалено малки, или прекалено големи.
Новото огледало на д-р Андрю Хикс премахва голяма част от тези неудобства. За разлика от традиционните средства за обратно виждане, които са със зрителен ъгъл от 15-17 градуса, актуализираният им вариант разполага с 45-градусов такъв.
Огледалото, което Хикс е патентовал в Патентно ведомство на САЩ, се състои от множество малки огледалца, насочени под определен ъгъл, изчислен с помощта на специален алгоритъм. В резултат на това дори и правите линии в едно такова огледало не изглежда изкривени – нещо, което не беше възможно досега.
Съгласно американското законодателството, на новопроизведените автомобили от страна на водача е разрешено да се монтират само плоски огледала. Сферични огледала могат да бъдат поставяни само от страната на пътника и то при спазване на задължителното изискване да разполагат с надпис, гласящ: "Обектите в огледалото са по-близо, отколкото изглеждат".
Поради тези ограничения, огледалата на д-р Андрю Хикс не могат да бъдат инсталирани на новите превозни средства. Въпреки това, нищо не пречи на водачите сами да ги поставят на автомобилите си след покупката им от автосалона.