От Париж до Токио за 2,5 часа?

Целта ще е постижима за наследника на „Конкорд“ - новият самолет-ракета на ЕADS

по статията работи: Георги Георгиев | 20.06.2011 | 10:37

Европейският аерокосмически гигант EADS разкри планове за създаването нов Свръхзвуков транспортен самолет-ракета, който не отделя вредни емисии (съкратено Zehst). Летателният апарат ще развива скорости, които ще му позволяват през 2050 г. да взима разстоянието от Париж до Токио за 2,5 часа, съобщава АФП.

Проектът бе официално обявен от главния технически директор на компанията Жан Боти ден преди старта на международното авиоизложение в Париж.

Освен че е свръхбърз, Zehst ще бъде и невероятно екологичен. При излитане той ще използва стандартни реактивни двигатели, захранвани от биогорива от морски водорасли. Достигайки определена височина, самолетът ще превключва на режим "ракетни двигатели", които ще му дадат необходимото ускорение и ще го издигнат до 32 километра над земята. За сравнение сегашните междуконтинентални полети се извършват на височина 10 км.

Подобно на своя именит предшественик – свръхзвуковият "Конкорд" - полетът с Zehst се очертава като удоволствие само за избрани. Машината ще може да побира от 50 до 100 пътници на борда си.

Ракетните двигатели на Zehst ще бъдат захранвани само от водород и кислород и в резултат ще отделят единствено водни пари. При приземяване, пилотът ще изключва ракетните двигатели. Достигайки определена височина, машината ще преминава в реактивен режим, в който ще остане до кацането си.

От EADS се надяват да построят прототип на новия самолет-ракета до 2020 г., а масовото му използване вероятно да започне към средата на века.

Проектът се разработва в сътрудничество с японски компании и използва вече създадени технологии.

Четириметров модел на Zehst, чиито дизайн наподобява този на "Конкорд", ще бъде представен на авиоизложението в Париж, което ще се проведе между 20 и 24 юни тази година.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


1 Иван Цветков 20.06.2011 | 10:56
С развитието на видеоконференциите и особено на холограмното изображение бизнес пътуванията почти ще престанат да съществуват за в бъдеще и е много съмнително кой би ползвал такъв самолет ако цената му е много по-висока! Дори и в миналото, когато нямаше видеоконференции, Конкорд бяха на загуба и Air France и British Airways ги поддържаха само от престиж. Развитето на този проект има икономически смисъл само ако могат да предложат цена близка до сегашните оферти.

ТВ програма

Кино

  • Сега Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:35 Малки истории /п/
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • 14:00 Телепазарен прозорец
  • 14:15 Книга на книгите 2 анимационен филм
  • Сега "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Златно момче" - сериал, с.2, еп.31...
  • 15:00 "Бараж" - сериал, еп.81
  • 16:00 Премиера: "Скъпа мамо" - сериал,...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • Сега "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Не ме оставяй" (премиера) - сериен...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" - телевизионна игра
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.