Според учените лицата и поведението на аватарите – виртуалните герои, които се използват за персонализация на потребителите във виртуалното пространство – могат да позволят да се определи личността на хората, които ги контролират.
Подобна информация може да се окаже полезна, когато е необходимо да се определи личността на анонимен ползвател на интернет. Особено от развитието на такава технология със сигурност ще бъдат заинтригувани специалните служби, пише БиБиСи.
В интернет и особено в онлайн игрите все по-често се регистрират случаи на "похищения” на виртуални герои.
Аватари е обичайно да се използват в игри като World of Warcraft или във виртуалните светове, например Second Life.
Броят на аватарите постоянно расте и се появява необходимост да се установи контакт с личността на този, който често срещаме във виртуалното пространство, казва Роман Ямполски, сътрудник на университета в Луивил, САЩ.
По думите му разбирането за това управлява ли се аватарът от жена или мъж, може определено да донесе изгода. Още по-полезно би било да се определи личността на човека, който контролира няколко аватара едновременно.
Подобна информация може да бъде използвана и от рекламодатели.
Така могат да бъдат проследени и собственици на аватари в различни виртуални пространства.
Технологията на определяне може да бъде полезна и за обезпечаване на сигурността на личните данни или на правилата на дадена игра при положение, че хакери проникнат в системата.
Скоро ще се появи и необходимост от по-лесно и бързо отличаване на робота от действителния контрол на аватара, допълва Ямполски.
Изследователите са изучавали жестовете, движенията и други характерни черти на аватари.
Първоначално пред тях възникнал един проблем – в сравнение с хората при аватарите има твърде малко жестове и изражения на лицата. Но именно този факт – че характеристиките на аватарите са значително малко, позволява по-лесното им съизмерване, тъй като става въпрос за доволно проста геометрия.
Според Роман Ямполски, той и неговите колеги са събрали голямо количество данни за лицата на аватарите от виртуалния свят на Second Life и Entropia Universe.
Изследването им е само в началния си стадий и те събират още нужните данни за по-сериозни изводи. Но групата от учени е доволна от първите си резултати.
Те са мотивирани и от все по-острата нужда на бизнеса да определи личността на аватара, а също и от това, че компаниите все по-често използват за бизнес връзките си виртуалното пространство.
Така и представителите на бизнеса искат да бъдат уверени, че аватарът на екрана в действителност представлява този човек, с който искат и трябва да водят преговори.