Група учени от лондонския Императорски колеж и университета на Южна Калифорния са разработили оригинална технология за сканиране на лице. Тя е способна да прави виртуален модел на човека с невероятна точност, отчитайки всички малки детайли – пори на кожата, петна, пъпки, неравности, сенки и т.н.
Новата технология изисква специален софтуер, професионален фотоапарат и специална система за осветление. Свръхточният модел на лицето се строи с анализ на светлината, отразена от кожата на човека.
Сканирането става по следния начин: човек се осветява от специални лампи, които излъчват на пръв поглед обикновена светлина. Но всъщност основата на системата е светлина с четири дължини на вълната. Един светлинен лъч се отразява от кожата, а останалите три проникват в нея на различна дълбочина, преди да се разсеят и да попаднат в обектива на фотоапарата.
По-просто казано, изображението с висока резолюция се получава с помощта на внимателно измерване на отразената светлина, която се излъчва от контролиран източник на осветление и по различен начин се отразява от различните слоеве на човешката кожа.
Това позволява да се създаде триизмерен модел на човешкото лице с висока точност, включително мимиката. На практика това значи, че при необходимата бързина на компютъра и качество на екрана вие няма да различите реалната видеоснимка от триизмерния аватар.
Технологията потенциално може да прави не само детайлни копия на лицето, но и на цялото тяло. По такъв начин ще може да се създаде идеално копие на човека в пълен ръст, включително и неговите движения.
Новата технология преди всичко ще намери приложение в индустрията на видеоигрите. Персонажите на компютърните игри ще станат неотличими външно от живите хора, което е мечта на много геймъри.
Освен това в перспектива новата технология ще намери широко приложение в кинематографията. Компютърни копия на актьорите ще заместват живите звезди в опасни каскади, а впоследствие вероятно ще се появят изкуствени актьори, тоест "идеални" персонажи, синтезирани от множество истински лица.