Катастрофа, шофьорът е в безсъзнание или дезориентиран, автомобилът продължава и по пътя си удря още няколко коли. Инцидентът може да се размине с изкривени ламарини, но и да се окаже, че ще пострадат още хора.
Именно за такава ситуация е разработена новата технология срещу пост-катастрофи Post Crash Braking Technology (PCBT), пише Div.bg. Системата е разработена от Continental и помага за автоматичното спиране на автомобила след катастрофа.
Системата е част от цялостната ContiGuard система за безопасност на компанията. По този начин тя получава информация за удара от сензорите на еърбеците.
След това изпраща електронна команда на спирачките да забавят автомобила и съответно да го спрат, само и единствено в случая, в който шофьорът не може да управлява педалите поради дезориентация или загуба на съзнание след силното въздействие.
Новата технология използва данни от системата за контрола на стабилността, за да предпази превозното средство от опасно плъзгане или заключване на спирачките.
Ако водачът е в съзнание и натисне който и да е педал, да кажем натисне газта, за да придвижи колата встрани от насрещния трафик, системата ще се изключи и ще даде пълен контрол на шофьора. Но без никаква намеса на водача, PCBT ще спре автомобила.
Заедно с германски производител на превозни средства, който засега остава анонимен, Continental работят, за да интегрират системата, която можем да очакваме да направи официалния си дебют в следващите няколко години. Разбира се, първо всичко ще премине през нечовешки тестове с прототипи.