Японската технологична организация NEDO (New Energy and Industrial Technology Development Organization), тества нова система от самоуправлявам камиони, която обещават значително да намали разходите за гориво, пише Phys.org.
Системата прилича на разработената от Volvo, при която един водещ камион "командва" няколко автомобила, които се движат на равни разстояния в редица зад него. По този начин шведите се опитат да съчетаят в едно удобството да пътуваш сутрин до работа със собствен автомобил и в същото време да не се налага да го управляваш лично.
Подобно на шведската, и японската разработката използва технологии за насочване на колите, както и за автоматично поддържане на скоростта. Така камионите могат да се движат със скорост до 80 км/ч. на дистанция от 4 метра между отделните машини.
Изчисленията на японските инженери показват, че при подобни малки разстояние триенето на превозните средства с въздуха намалява, което води до по-ниски разходи за гориво с над 15%.
Освен това разработваната по проекта на NEDO система ще може да засича различни обекти на пътя, да "вижда" бялата пътна маркировка и да поддържа комуникацията между автоматизираните камиони в кервана. За целта в нея са инсталирани различни видове радари.
За съжаление камионите на NEDO, които се разработват от 2008 г., няма да станат скоро част от японската транспортна система. От организацията се надяват това да се случи около 2020 г.