Интернет гиганти се обединиха срещу Google и Facebook

Yahoo, AOL и Microsoft ще си помагат в продажбите на банери

по статията работи: Нели Минчева | 09.11.2011 | 15:20

Yahoo, Microsoft и AOL започнаха партньорство в областта на рекламата, за да отговорят на все по-нарастващото влияние на Google и Facebook, съобщава Reuters.

Сключеният съюз позволява на всяка една от трите компании да продават на рекламодатели останалите непродадени площадки за рекламни изображения от другите две групи. Партньорството ще влезе в сила от началото на следващата година.

Споразумението се отнася само до така наречените "дисплей" реклами, в което влизат банер рекламите, брандиранията на интернет страници, рекламно видео или аудио.

Коментарът на новото партньорство от страна на Microsoft е, че то може да се опише като "издигнато платно, даващо тласък на всички кораби".

"Същината на сделката е важна и ние я подкрепяме", пък заявява пред агенцията рекламен експерт от подразделение на рекламния холдинг Publicis. Според рекламистите съюзът е привлекателен, защото разширява възможностите за достигане до по-голяма аудитория.

В същото време, макар и това очаквано впрочем сътрудничество вече да е факт, трите компании продължават с пълни сили да се конкурират помежду си. Изпълнителните директори и на Yahoo, и на AOL, и на Microsoft казват, че не очакват обявеният съюз да провокира някакви възражение от страна на антимонополните органи, тъй като не е предвидено да се намаляват цените за реклама или да се навреди на конкуренцията на пазара.

"Не вредим на условията за наличие на конкуренция по никакъв начин, форма и в никакъв смисъл", заявяват от Microsoft. "В резултат на прозрачността условията за конкуренция само могат да се подобряват. Не очакваме никакви проблеми в това отношение."

Според последните данни на анализаторската компания eMarketer 2011 г. ще се окаже годината, в която и Facebook, и Google ще постигнат много силни резултати в дисплей рекламата в САЩ, бележейки ръст на пазарния си дял със съответно 9,3 и 16,3 на сто.

Очакванията се, че приходите на
Facebook от продажба на банери в Щатите ще надминат 2,19 млрд. долара през тази година, с което социалната мрежа ще се превърне в най-големият играч в тази категория. Предвижда се на второ място да е Yahoo, а на трето и четвърто – Google и AOL.

Така годишният растеж на банер продажбите във Facebook ще възлезе на 81 на сто, в Yahoo – на 15,4 на сто, в Google – на 48 на сто. В AOL пък ще има спад от 6,3 на сто.

На фона на прогнозите и за продължаващ възход на Facebook и Google и догодина от Microsoft призовават: "Другите играчи в сектора са добре дошли да се присъединят към нас. Това не е отговор конкретно към някого".


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


5 Георги Георгиоев 09.11.2011 | 17:24
4 V D 09.11.2011 | 16:31
Ох, първоначално си помислих, че и те ще правят социална мрежа, но като прочетох статията до края се успокоих, защото още една щеше да ни дойде в повечко. Много се печели в този бизнес от реклами, направо ще се побъркат, затова и сега ще се борят, кой да показва най-много банери. Хайде да видим кой ще е победител в крайна сметка!
3 Георги Петров 09.11.2011 | 16:00
Оформят се 2 лагера, които ще "воюват" помежду си и ще се заформи много силна конкуренция, която ще привлече още компании. Ще видим кой към кой лагер ще се присъедини.
2 Стамена Георгиева Георгиева 09.11.2011 | 15:46
Ей голяма борба и голяма омраза има към Facebook и Google. Нормално е когато някоя компания печели много и хората ѝ се доверяват да има други, които да завиждат, но тяхното май прекалява. Щом мислят, че така ще ги изместят добре, но от сега всички знаем кой ще загуби битката.
1 Иван Цветков 09.11.2011 | 15:42
"Другите играчи в сектора са добре дошли да се присъединят към нас. Това не е отговор конкретно към някого". Не бе, не е! Правят отбор с 3 от петте компании в челото без Facebook и Google и не било конкретно към никого.

ТВ програма

Кино

  • Сега Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:30 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Това го знам детско куиз шоу /п/
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:35 Телепазарен прозорец
  • 12:50 Демонът на империята тв филм /8...
  • 14:00 Телепазарен прозорец
  • Сега "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Златно момче" - сериал, с.2, еп.77...
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Скъпа мамо" - сериал,...
  • 17:00 bTV Новините
  • Сега "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Черешката на тортата" - риалити
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.