Бизнес климатът у нас се затоплял, казват. Икономическите показатели вървят във възходящ ред, ако се вгледаме в статистиката. Независимо от сложната следкризисна обстановка и плахите стъпки, с които вървят родните компании, бавно, но да се надяваме сигурно, нещата вървят нагоре. Все повече фирми търсят правилния път за своето реализиране, а често и го намират. Някои от тях решават да инвестират в иновативни идеи или пък успяват да привлекат сериозни чужди средства.
Нещо обаче все още липсва на повечето компании у нас. Именно това нещо, с което се привличат най-много клиенти и се създават верни партньори. Това е рекламата. Но тук не говорим за рекламата в буквалния, познат ни до болка смисъл – кратък спот по телевизията. В случая имаме предвид за тази, другата реклама, която изгражда имиджа на компанията, показва нейното лице и не, тя не изисква сериозни вложения, а малко креативност, повечко желание и много, много труд.
Един от най-добрите начини за реклама с минимален бюджет е организирането на обучения. Като първа стъпка към това, която всяка прохождаща фирма трябва да направи, е да се включи в някоя камара или сдружение, отговарящо на нейната дейност. Следващата стъпка е тя да подготви кратка лекция или семинар, чието представяне не би отнело повече от два часа. Темата трябва да е свързана по някакъв начин с дейността на компанията, но не и да рекламира нейни продукти.
След това е необходимо фирмата да се свърже с всички сдружения у нас, които биха проявили интерес към подобен тип лекция, и да ги покани да присъстват на събитието. Най-важното при този метод е хората отсреща да разберат, че не им се натяква да купуват, а даже напротив – те ще получат нещо в замяна, при това много ценно нещо, а именно знания.
Цялата статия четете на Econ.bg.