Китай замразява строителството на скоростни жп линии

След като на 23 юни в жп катастрофа загинаха 40 души, а 200 бяха ранени

по статията работи: Петя Михайлова | 11.08.2011 | 14:33

Китайското правителство замрази проектите за строителство на скоростни железопътни линии, след като на 23 юни в най-голямата жп катастрофа в страната от 2008 г. загинаха 40 души, съобщи gazeta.ru

Освен спирането на новите строежи, китайското правителство обяви и преразглеждане на вече одобрените проекти.

Освен това е взето решение за ограничаване скоростта на влаковете по новите жп линии с 50 км/ч, като в същото време скоростните влакове могат да развиват скорост до 486 км/ч.

Най-малко 32-ма души са загинаха при сблъсъка на високоскоростен влак в друга композиция пред него в източната китайска провинция Чжъцзян. Над 200 души бяха ранените в катастрофата. Първият високоскоростен влак спрял на линията заради прекъсване на електроподаването при падането на гръм. Точно тогава отзад в него се е врязала втората високоскоростна композиция. В резултат се е стигнало до дерайлиране на първия влак и два от неговите вагони изхвърчали от моста, на който той се намирал в момента на трагедията.

Трагедията се разигра по-малко от месец след откриването на нова високоскоростна линия, свързваща столицата Пекин с Шанхай.

Катастрофата породи редица въпроса относно сигурността на китайската високоскоростна железопътна мрежа. Тя непрекъснато се разраства и трябва да се увеличи от 8358 километра на 13 000 километра през 2012 г. и на 16 000 километра през 2020 г. В това начинание миналата година бяха вложени 700 милиарда юана (77 милиарда евро).


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


3 Иван Цветков 11.08.2011 | 16:34
Ние сме замразили развитието на всякакво жп строителство и най-вече подмяна на влакове! Така че за какво си говорим? Какво замразяват китайците, какво замразяваме ние?
2 Данчо Георгиев 11.08.2011 | 15:01
Не знам дали е удачно да се замразяват проектите за нещо толкова мащабно и социално полезно, вместо просто да се преосмислят нещата от гледна точка на безопасността на превозваните хора. Още няколко милиарда юана за безопасност са по-добър вариант, отколкото изобщо да не се осъществи този железопътен проект.
1 Алекс Г. 11.08.2011 | 14:46
Все още им е рано да имат такива високоскоростни линии. Имам чувството, че като манталитет още не са дораснали, че да използват толкова бързи машини. Една грешка тук коства живота на десетки, а понякога и стотици животи.

ТВ програма

Кино

  • Сега Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:35 Малки истории /п/
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • Сега "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Присъда" - сериал, с.2, еп.12 /п./
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • 17:00 bTV Новините
  • Сега "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Лабиринт към щастието" (премиера)...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.