Китайците скоро ще завземат пазара на луксозни стоки

Зараждащата се средна класа в страната тотално променя културата си на харчене

по статията работи: Нели Минчева | 03.02.2011 | 07:57

Китай ще се превърне в най-големият пазар за луксозни продукти в света до 2020 г. Причина за това ще стане икономическият бум в страната и големият "потребителски апетит" на разрастващата се средна класа, която е силно привлечена от марковите стоки.

В предстоящите години китайските потребители, сред които броят на милиардерите не спира да се увеличава, ще осъществяват около 44% от световните покупки на луксозни чанти, автомобили, часовници, обувки и дрехи.

Предвиждането е направено в проучване, изготвено по поръчка на фокусираната върху азиатския регион брокерска компания CLSA, която е контролирана от инвестиционната банка Calyon (Crédit Agricole).

Секторът на луксозните стоки в Китай е оценяван на около 25 млрд. долара през 2009 г., или около 10% от световния пазар. Тук се включват разходите на потребители от Хонконг, Макао и Тайван, се уточнява в цитираното от АФП изследване.

Ако се вземат под внимание и разходите, направени от китайците в чужбина, делът достига 15 на сто.

"Благодарение на покачването на доходите си зараждащата се средна класа в Китай е на път да приеме нов начин на живот, който досега беше недостъпен за нея. Тя освен това изоставя културата на спестяване, за да я замени с потребителския начин на живот", се подчертава в проучването.

Авторите му допълват, че китайците обичат да демонстрират своето благополучие. Така например те не купуват скъпи вещи само за себе си, а и за своите близки и приятели.

В стремежа си да се възползват от тази генерална промяна, немалко световни компании за луксозни стоки трайно включват Китай в плановете си за развитие. Резултатът е налице – за Louis Vuitton страната вече е мястото, където живеят най-многобройните й клиенти.

За Gucci китайските клиенти са 18% от всички, за Bulgari – 14%, за Hermès – 11 на сто. Съвсем наскоро в Китай стъпи и италианският гигант Prada.

Според експертите ще се нароят и множество китайски луксозни марки, но по-скоро в традиционни за страната области, като например изработката на скъпи порцеланови изделия.

На фона на всичко изброено, не е чудно, че някои анализатори виждат Китай като лидер на пазара на луксозни стоки дори по-рано от прогнозираната от CLSA 2020 г. За PricewaterhouseCoopers (PWC) напълно реалистичен срок за постигането на това положение е дори 2015 г.

Според класацията на китайските богаташи, изготвена от списание Hurun, аналогична на изследванията, които прави Forbes, към днешна дата около 875 хил. души в страната притежават над един милион долара, а близо 200 от тях са милиардери. 


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Туризъм.бг
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:30 Иде нашенската музика
  • 13:30 Религията днес: Снисхождане на...
  • 15:00 Бразди
  • 15:30 Библиотеката
  • 16:00 Книга на книгите анимационен филм
  • 16:25 Църковни песнопения
  • Сега "Светът на здравето" - здравно...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Загадките на Руби Херинг:...
  • 14:15 ПРЕМИЕРА: "Романтично кралско...
  • 16:00 "Търси се…" - токшоу с водещи Меги...
  • 17:00 "Животът по действителен случай" -...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 19:30 bTV Репортерите - поредица за...
  • Сега "Съдебен спор" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Цар Лъв" - анимация
  • 14:10 "102 далматинци" - с уч. на Глен...
  • 16:10 "Зоотрополис" - анимация
  • 18:00 "Ничия земя" - предаване
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 19:20 Темата на NOVA
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.