До всеки пушач – контрольор, а до контрольора – полицай

Пушачите ще вървят в джоба с ролетка, метър или въженце, с които да мерят разстоянията?

по статията работи: Елена Коцева | 08.05.2012 | 14:57

Предпоставено признание: Аз съм пушач. Употребявам тютюн от много години и системно, и да - с удоволствие. Въпреки това подкрепям и спазвам забраната за тютюнопушене на обществени места, но...

Разгорещените дебати от последните години "за" или "против" въвеждането на пълната забрана за пушене на обществени места набират отново сила.

През април месец правителството реши да въведе забраната за закритите обществени места, както и на изрично изброени открити - дворове на училища, детски ясли и градини, специализирани институции за предоставяне на социални услуги за деца и ученически общежития.

Новата забрана, която трябва да бъде одобрена от парламента, е втори опит на правителството в тази посока, след като през април 2010 година усилията му се провалиха с фиаско. Тогава крачката назад бе обяснена с даване на гратисен период и период за адаптация за търговците, ресторантьорите и собствениците на заведения. Те и в момента са "против" въвеждането на забраната, тъй като се опасяват от отлив на клиенти.

Сега обаче загрижеността на депутатите за здравето на нацията явно се е увеличила и мерките се засилват - предложено е да се забрани тютюнопушенето и на спирки на обществения транспорт, на детски площадки и на стадиони. (Предложението да се забрани тютюневия дим е внесено от депутатите от ГЕРБ Джема Грозданова, Стефани Михайлова и Петър Петров.)

Забраната за последните две места звучи доста логично – стадионът би трябвало да е пространство на спорт и здраве, а детските площадки - пълни с деца, а децата трябва да бъдат пазени (ще се съгласи, предполагам, всеки един пушач).

Каква обаче е логиката за забраната за спирките на обществения транспорт?

Предложението е да не се пуши на спирките на обществения транспорт, "на по-малко от 10 м от знака, обозначаващ спирката, и/или от навеса, ако има такъв". Да, точно – ако на спирката има навес, защото често няма. И каква е логиката например да е позволено да се пуши на 11 метра от спирката, а не на 9 метра.

Предвид на това, че масово в София пътните знаци, които обозначават спирките, не са поставени там, където трябва според закона – как ще се определя зоната, откъдето ще може да се пуши? И какво – пушачите да вървят в джоба с ролетка, метър или въженце, с които да отмерват разстоянията? И не само пушачите, а и контрольорите.

Или можем да разиграем и друга ситуация – автомобилите, които спират на светофар, който пък съвпада със спирка на обществения транспорт. И шофьорът пуши в автомобила си на отворени прозорци – това е лично пространство, демек - частна собственост. Този пушач ще нарушава ли разпоредбите и ограниченията или няма да ги нарушава?

Освен липсата на логика в горното предложение, в новите идеи за забрана на тютюневия дим се набиват на очи и глобите. Предлага се всеки, който дръзне да наруши забраната, да бъде глобяван - от 500 до 1 000 лева за гражданите и до 10 хиляди лева за търговците. Нормално е – всеки един закон освен ограниченията, трябва да предполага и съответните санкции. Тук няма да разсъждаваме върху размера им.

Според данни на самото Министерство на здравеопазването към миналата година 3 милиона българи, или около 44% от населението, са редовни пушачи. За въвеждането и спазването на един закон трябва да бъдат направени достатъчно сериозни разчети, така че да се гарантира спазването на същия закон. Да се отучат 3 милиона българи да пушат в дворовете на училищата и на детските площадки – това би могло да стане, макар и бавно и постепенно, имайки предвид традиционната отдаденост на българина на децата.

Но да отучиш 3 милиона българи да пушат, чакайки вечно закъсняващия трамвай или автобус – мисля, това вече е невъзможно. И какъв съответно апарат от чиновници, проверяващи и контрольори ще трябва да бъде назначен, управляван и съответно и той контролиран, за да може да се налагат глобите? Може да се създаде и съответна агенция за което.

Как ще се разреши и проблемът с корупцията сред тези чиновници – с предложение за назначаване на контрольори на контрольорите? Както бе предложено проверките на КАТ да се правят от екипи от 10- 12 души – предотвратяване на корупцията с голям брой проверяващи? Или както се чуват отделни реплики – с пушачите да се занимава и полицията, вместо да гони истинските престъпници.

И с всичките в последно време искания за създаване на всякакви полиции, не се ли пропуска основния предмет на дейност на една полиция – престъпността.

Когато в един закон се залагат неосъществими и непрактични постановки, така на първо място се залагат и възможностите за тяхното заобикаляне и погазване. А също и възможности за корупция безкрай.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


58 Kameliq Tosheva 11.09.2012 | 18:54
страхотно казано много ми хареса
57 Baltazar Baltazar 03.06.2012 | 00:13
Законът за забрана за пушене на обществени места е ДИСКРИМИНАЦИЯ, което го прави ПРОТИВОКОНСТИТУЦИОНЕН !!! Броят на пушачите в България е близо 3 000 000 от около 4 800 000 души на възраст, в която е легално да се пуши или все още не са остарели, за да си го позволяват ( от 18 до 64 г. ) Относно ... здравословно мислещите - всеки ден ядете канцерогенна нитритна сол, която се слага в колбасите, а с това учените инжектират опитни мишки, за да им предизвикат РАК и ги изследват, така че си заврете здравословното мислене ...... вие гадайте къде !!! А и тук става дума за правото на ИЗБОР !!! Целия казус се решава с наредба за заведения За пушачи и За непушачи, а не чрез ПРОТИВОКОНСТИТУЦИОННА ДИСКРИМИНАЦИЯ !!!
56 Ivan Ivanov 31.05.2012 | 19:29
Един апел към всички ! Не спирайте да гласувате за нея води с малко нека като победи да победи с МНОГО. Гласувайте като отворите линка и натиснете бутона "Гласувай за мен". http://konkurs.muskuli.com/competition/profile/72
55 първи втори 13.05.2012 | 14:45
С.к., интересна статия! Когато се вдигнаха цените на цигарите, очаквах, че ще се пуши по - малко. Но в магазина виждам, че народът продължава да си ги купува, за сметка на парите за храна. Това си е наркомания, само че зависимите не си го признават. Затова сега съм скептична и за ефекта от закона...
54 Nikolay Dimov 11.05.2012 | 23:25
:) По моите простички сметки,около половин България си пафка усилено,на пук на забраните излзат нови видове цигари,е как се спират толкова много хора бееее тия па нашите управници мислят ли? И педставете си само изнервените мами с по две три деца излязли уж да ги разходят и да си поиграят.....та тия същите мами няма да запалят цигара на пейката ли?.... стига бе да го видя няма да повярвам.На това нашето му се вика "всичко е мара втасала само не се е сресала" оправиха нашите управляващи всичко и стигнаха до нас вече.......
53 Пламен Петров 11.05.2012 | 14:36
Да ,прав си Методи,ама ако не си се къпал от един месец и смърдиш,трябва да има закон да седиш на 10 метра от мен да не ме осмърдяваш
52 Нека Бъдем По-Добри 10.05.2012 | 13:52
51 a j 10.05.2012 | 09:12
Стела, и аз съм пушила и съм разсъждавала като вас... ето нещо интересно за четене, но разбирам, че пак бихте намирали оправдание за себе си винаги. http://woman.hotnews.bg/n/tsigarite-prosto-ne-moga-da-gi-spra.13533.html
50 Stela Georgieva 10.05.2012 | 08:57
Е, за Вас са гадост, смрад, болест, за нас са нещо различно. Сигурно Ви е непонятно как е възможно, но на мен лично ми доставя удоволствие да пуша. И нямам абсолютно нищо против да се съобразявам, да не пуша в административни сгради, дори на спирките на градски транспорт, но по мое мнение забраната ще доведе до отлив в клиентелата на много заведения. И в крайна сметка сигурно не би било много трудно да се направи не зала, но една стаичка за пушачи в големите заведения, която да е отделена, да е изолирана и с климатизация, така че да не пречи на непушачите но не, непушачите искат цялото пространство само за себе си. А всъщност са мнозинство, защото останалите 56% от населението включват и децата, на които им е забранено да пушат. Изобщо, нагла работа са това непушачите, нагла и егоистична.
49 a j 10.05.2012 | 08:07
стига с тези цигари! как може да се пъне толкова народ за такава простотия! ясно е, че цигарите са отврат, гадост, смрад, болест! какво толкова си ги къткате?
48 Заприн Стоилов 10.05.2012 | 03:59
що не се гръмнеш кат ти пречат пушачите ходи живей в някое село на чист въздух
47 Kameliq Tosheva 09.05.2012 | 23:03
никой не е казал ще си пуша където си искам,просто някой все пак трябва да се съобрази и с нас пушачите.В Гърция колко пъти се вдигаха само заради цигарите и не ги спряха,ето четем и в Белгия се пуши.Това не са ли развити страни в сравнение с нас?????
46 Ilina Ivanova-Shishkova 09.05.2012 | 18:42
Пак се правим на по-големи католици от Папата.Така било в цяла Европа,ами те и заплатите в цяла Европа не са като българските,но за това на никой не му пука.Загрижили се за здравето ни,нека се грижат за здравето на стотиците онкоболни деца,за здравето на пенсионерите,дето не могат да си купят лекарства,нас да не ни мислят.И не е така в цяла Европа,аз живея в Белгия,там в заведенията има зали за пушачи,а в дискотеките се пуши навсякъде.По улиците също се пуши.Това ли ни е най-големия проблем?Хората умират от глад и масово емигрират,върху това трябва да се мисли,а не някакви недоносени закони срещу тютюнопушенето.
45 Лилия Загорска 09.05.2012 | 18:39
Историята е доказала, че нашата страна не е бяла или черна, тя не се вписва в никакви стандарти!България винаги е била различна с нещо - това ни е правило уникални като нация. Категорично смятам, че на всички , които нещо не им изнася тук и гледат само към "бялата Европа" - моля дами и господа - границите са свободни, никой не ви спира да отидете там!При всичките ми претенции за средно интелигентен човек аз наистина не мога да разбера това ли е проблема със здравето на хората???Веднага се сещам за "безплатното" БГ здравеопазване, случаите на човешка смърт-присъда подписана от нашата здравна система, през последните 2 години са потресаващи и не подлежат на коментар за всеки нормален човек!Аз пуша, но не изхвърлям фасовете на улицата, съобразявам се на обществени места и няма да се съглася някой депутат , желаещ да отстрани хорското внимание от поредната корупция и далавера в страната ни да ми забрани това удоволствие!Аз не крада, не пребивам, не убивам - логичният ми въпрос е тези "пороци" по-малко вредни ли са за здравето на уважаемите непушачи?Това ме навежда на още един важен въпрос, а той е защо трета година се говори как сме преборили престъпността , а преди няколко месеца бях нападната пред дома ми?Забраната да се пуши , диша и говори ще ме спаси ли от следващият пиян или просто извратен тип на улицата???Толкова ли са опасни пушачите?Защо депутатите и надъханите непушачи не се замислят за истински опасните неща, а се хвърлят като гладно куче на кокал върху нас пушачите? Ще Ви отговоря - "проблема" с пушенето е най-лесният начин да се отклони вниманието Ви уважаеми дами и господа!
44 Phan Tom 09.05.2012 | 18:24
http://www.youtube.com/watch?v=9H4Z1n_GG8I&feature=share
43 Емилия Гетова 09.05.2012 | 16:57
Странни нещица...Рекламни табла по много централни улици промотират марки цигари и държавата няма нищо против да прибира парите от тези рекламодатели. Дори и от тези, които налагат образа на "100 на 100 мъж" - с оръжие на рамо. А рекламата се вижда от всички: деца, неуравновесени типове и т.н. Тук законотворците мълчат! Тютюн и оръжие= истински мъж, но когато пушач възпитано и съобразявайки се с хората около себе си, дори с тяхно разрешение , запали цигара- глобата е сигурна. Нямам нищо против разумен закон, но съм против двойните стандарти!
42 Павел Ненчев 09.05.2012 | 15:30
Разбира се - за сухия режим всички сме чели, както и за неговия крах, както и за цялата контрабанда породена от него. Сухият режим в САЩ е бил обречен на провал поради неговата радикалност - именно около него се развива цялата организирана престъпност в Щатите а заедно с нея и неимоверна корупция. Освен ние сега да проверим дали радикалните забрани имат почва у нас? Историята е показала, че нямат.
41 Атанас Калчев 09.05.2012 | 12:40
Никой не казва, че забраната за тютюнопушене ще подобри "чистотата" на въздуха! Навсякъде е забранено да се пуши на обществени места, а тук където и да минеш все някой кади около теб... Отделно, че са канцерогенни и вредни за всички - активни и пасивни пушачи!
40 Nicky Nikolov 09.05.2012 | 10:53
И никога няма да ги стигнем. В развитите страни като ти кажат, че не се пуши, никой не пуши и толкова. В БГ веднага се започва с реплики и изказвания "Никой не може да ми каже какво да правя. Ще си пуша където си искам" и т.н.
39 curse нейчев 09.05.2012 | 09:55
Не е редно да забраняват цигарките със такива глупави оправдания за здраве,Европа и ала-бала!Първо неуважаеми непушачи искайте да се забрани карането на коли по улиците(надявам се да няма идиоти които да не знаят защо) и тогава се тръшкайте като циганче в магазин да искате да дишате "чист"въздух.Гоним Европа и останалите РАЗВИТИ страни ама само с такива тъпи закони ще ги стигнем в близките 1500 години!Една мацка беше написала и за алкохолада се забрани ,че е по-вреден!Права е аз не пия(сигурно не съм само аз) и ми става гадно от миризмата му в заведения,вредата над здравето,съсипването на семейства и още и още проблеми до които води алкохола ама никой не иска забрана на алкохола нали?Пфу цент не мислят някои хора и само си дрънкат ей така,защото са им насадили мнение...палячовци
38 Nedqlka Atanasova 09.05.2012 | 09:07
Има много други проблеми в България които трябва да се решат а те се хващат за пушенето.Това с пълната забрана за тютюнопушенето незнам как ще стане на пътя на всеки метър трябва да има полицай а в момента има недостиг на полицаи в нашата страна а и до колкото знам нашето МВР е бедно с малък бюджет така че нашите депутати да не си мислят че като са приели този закон който няма да се спази ще ни приемат по-бързо в ЕС.
37 Гени Дончева 09.05.2012 | 08:49
Между другото има го това и наистина е доста неприятно, особено когато навън е 40 градуса, а в градския транспорт 50...
36 Гени Дончева 09.05.2012 | 08:44
Много добър коментар! Наистина цигарите не са ни най-големия проблем, но нали гоним развитите страни...
35 Martin Drinev 09.05.2012 | 08:34
Като са толкова големи правозащитници - ами да вземат да забранят и да се возиш некъпан в градския транспорт. Сигурен съм, че ще се съберем горе долу 3 милиона къпещи се - длъжни ли сме да търпим смрадта на тези, които пестят от сапуна и водата и се возят в затвореното пространство на автобуса с нас? Глобявайте ги дори повече - нещо към 2000 лева, че да си направят сметката дали няма да дадат левче за сапунче после :)) И специална полиция им заделете - най-добре някви спец-ченгета, от тези с противогазите, а? Аман от глупави законотворци и овчи народ...
34 Митко Илиев 09.05.2012 | 02:55
Като се има в предвид,че цигарите се разграждат в природата,определено автомобилите са с по-голяма опастност.
33 Митко Илиев 09.05.2012 | 02:51
Като се има в предвид,че цигарите се разграждат в природата,определено автомобилите са с по-голяма опастност.
32 Borislav Georgiev 09.05.2012 | 02:02
Те и много хора пишат доста прилично и правилно, но това, като гледам, не ти е проблем.
31 Borislav Georgiev 09.05.2012 | 01:47
Като цяло ми е малко смешно в град като София, например, да се забранява пушенето, защото "вреди на околните", след като самият въздух в града е толкова замърсен, че почти няма значение дали се пуши някъде или не (от чисто здравна гледна точка). Да се забрани карането на стари кочини по улиците например, би било много по-полезно за всички, отколкото спирането на пушенето. Тези, на които им е неприятен тютюневият пушек, ги разбирам, но на тях едва ли им е приятен и ароматът, който се носи от някои хора в градският транспорт и въобще на обществени места. На мен определено не ми е ;) Не ми е приятно и през зимата да пътувам в гъчканицата в автобус със 'заковани' прозорци, без никаква климатизация, да умирам от жега и смрад, след което да изляза на студа. А и това също не е особено здравословно, повярвайте ми. Нещата, които увреждат здравето ни са ужасно много, но повечето хора нямат и малкото нужен капацитет, за да разширят малко представите си. Спирането на тютюнопушенето аз лично го приемам като лекуване на настинка, докато в същото време си болен от спин, например. Да, със сигурност ще се почувстваш по-добре, но няма да ти се оправи кой знае колко общото положение. Поздрави, Боби П.П.: Аз си взех електронна цигара и вече ми е все тая къде и дали ще е разрешено пушенето на тютюневи изделия ;)
30 Све Василев 09.05.2012 | 01:45
Айде ББ да дойде да ме пита защо пуша в колата си?!? Уважавам личното пространство на хората, които не пушат.. които не искат да усещат тютюнев дим.. но никой не може да ми забрани каквото и да е, когато съм в моят дом или в моята кола...също така никой не може да ме глоби когато съм на улицата, тротоара или спирката за това, че съм запалил цигара... следва да започнат да глобяват шофьорите, че колите им връщат вредни газове... кое е по-опасно за природата и хората според вас.. пушачите или автомобилите?!?
29 Kameliq Tosheva 09.05.2012 | 00:44
Няма да стане,аз съм пушач от 18 години и...МИ ХАРЕСВА ДА ПУША! Да ме глобяват в затвора да ме вкарат ще си пуша,защо по дяволите трябва да сме като "целия свят" малко оригиналност така нещо да има..... Нека има заведения за непушачи и заведения за пушачи,че това си е дискриминация на нас пушачите не е честно просто!!!
28 Albena Milenkova 09.05.2012 | 00:32
Поредната тъпотия на парламента-е как мислят да следят 3 милиона пушачи дали им спазват тъпите правила?То и за момента на много места е така-има заведения,в които не се пуши и такива,в които се пуши.И всеки си избира иска ли да се трови или не.Само странното е,че заведенията за непушачи са вечно празни,а тези за пушачи не.Аз пуша,но съм от тази порода пушачи,които се съобразяват-ок,забраняват ми да пуша някъде-просто не ходя там или ако е много наложително стоя максимално кратко време-не защото съм страстен пушач,а защото си имам принципи и мразя да ме ограничават.И бих казала на хората живеещи във Великобритания-щом толкова ви харесва-стойте си там,обаче не давайте акъл как да си оправим нашата кочина,понеже нямате право!
27 славянка Костадинова 09.05.2012 | 00:26
Така като гледам коментарите виждам, че са писали повече непушачи - разбирам ги напълно.Обаче искам да попитам кога ще се появи и закон за забрана на алкохола на обществени места- той по9малко вреден ли е? До сега не съм чула някой да е пребил,убил и т.н. някой,защото си е запалил цигара,но но такива работи се случват всеки ден заради алкохола!Защо трябва да се забранява навсякъде пушенето като може да има заведения за пушачи и непушачи и всеки сам да избере? Съгласна съм че цигарите са вредни ,но защо само тях гледаме, а не и всичко ,което ни заобикаля ....ако се замисли човек във всичко има нещо вредно - в плодовете и зеленчуците-нитрати;в сиренето раст.мазнини;по месото -луда крава и какво ли още не . Е и какво да спрем всичко и да чакаме да мрем затворени в къщи.
26 Митко Илиев 09.05.2012 | 00:23
Това е според мен нов вид илюзониране и манипулиране на проблема с цел създаване на някакъв монопол или нов бизнес в интерес на отделни субекти, както и съответно новата зрителна измама за активно и ярко отчитане на дейност! :(
25 Metodi Bozhilov 09.05.2012 | 00:15
Едва ли има по-гадно нещо сутрин в 7:00 на спирката когато денят започва някой да ми дими и да се чудя от коя страна да застана,че да не му дишам никотиновите издихания.Е голяма полза няма защото все ще се намери някой да ти застане и от другата страна,а аз не съм длъжен да търпя тая смрад...
24 Заприн Стоилов 09.05.2012 | 00:11
тъпотия ще ми забранят да си пуша ама ще ме хванат за путката дет я нямам
23 maria stamatova
Този коментар е маркиран като неуместен.
22 Todor Ivanov 08.05.2012 | 18:27
Живея във Великобритания и аз също съм пушач и да тук по спирките не се пуши нито при автобусните нито при метрото няма значение колко са отворени или не има много хора които са непушачи и никой от тях не е длъжен да се трови с нашия дим и според мен така е и правилно, същото важи за всички обществени сгради. Когато на някой му се пуши отива навън и там пуши. Нарушители има с очите си видях как един полицай дойде и просто каза на пушача да се махне защото иначе ще отнесе глоба. Не се глобавят веднага няма и логика това да става, но при 2ри път глоба се отнася. Няма нищо общо с неизживяно детство а с правата на всички.
21 Мери Петкова 08.05.2012 | 17:56
Както винаги не е доизмислено.1во в заведенията ще се пуши до 22 часа...хе хе че то като ме опушат до 22 часа нека си пушат цяла нощ.Аз живея във Великобритание.Тук хората са си казали не се пуши никъде и точка.Няма изнася ти не ти изнася.Когато пушех излзиах навън пред паба,пред пицарията...и това е положението.Как може хората от цял свят да приемат този закон а ние българите за казваме;'' Но да отучиш 3 милиона българи да пушат, чакайки вечно закъсняващия трамвай или автобус – мисля, това вече е невъзможно.''.Защо трябва да се отучва някой.Щом иска нека си пуши.
20 Ivanka Dondykova 08.05.2012 | 17:42
19 Iordan Cvetanov 08.05.2012 | 17:33
Наталия,като си пущач ше пушеш в къщи или на терасата си,там никой нищо не може да ти каже.!И си събираш фасчетата и си ги хвърляш кадето трябва.:)
18 Iordan Cvetanov 08.05.2012 | 17:26
Да,нелепо е във всички цивилизовани страни е прието да се глобяват хората които си изхвърлят отпадаците на улицата.И след това да се плаща с тези пари на хората които чистят :)А тук в БГ плащаме за да имаме право да си изхврлим отпадаците в контеинера кадето им е мястото!!!Има нещо объркано според мен..
17 Iordan Cvetanov 08.05.2012 | 17:18
А набитите пушачи малко ли ще са?
16 Богдан Литев 08.05.2012 | 17:16
15 Богдан Литев 08.05.2012 | 17:15
Нелепо е...
14 Iordan Cvetanov 08.05.2012 | 17:09
Някой да е чул или видял,глобен пушач за хвърлен фас?!?
13 Iordan Cvetanov 08.05.2012 | 17:07
Някой да е чул или видял,глобен пушач за хвърлен фас?!?
12 Силвия Ганчева 08.05.2012 | 17:01
Усещам силното ПРИСТРАСТНО мнение на автора тук?! Нещо против ли има или така ни се струва, иначе в тази толкова НЕЗАВИСИМА медия? Аз ОДОБРЯВАМ новият закон за забрана за пушене! ТАКА ТРЯБВА ДА БЪД ЕИ Е ТАКА ОТ ГОДИНИ НАСАМ В ЕВРОПА И БЕЛИТЕ СТРАНИ! ;)
11 Dimi Petkov 08.05.2012 | 16:55
Ами да, стига и с тия непушачи :)
10 Dimi Petkov 08.05.2012 | 16:52
Контролът ще е много труден - масово ще има нарушения...
9 мрачен интелектуалец 08.05.2012 | 16:42
И ВСИЧКИ ЩЕ ИСКАТ РУШВЕТ
8 Александър Никифоров 08.05.2012 | 16:09
стига вече с тези пушачи
7 Anelia Hristova 08.05.2012 | 15:57
Да му мислят пушачите,няма как ще трябва да ги спират :)
6 Zahari Totev 08.05.2012 | 15:39
Доста позиции ще се появят на борсата за "тютюневите" контрольори и полицаи.Както се очертава доста ще са и набитите контрольори.
5 траян тодоров 08.05.2012 | 15:21
доста смешно, просто спрете цигарите
4 PaidToClick Bulgaria
Този коментар е маркиран като неуместен.
3 Лиза Мишпека 08.05.2012 | 15:14
Много противоречия има в този закон, безспорно. Със сигурност ще има доста глобени, със сигурност и това ще предразположи към корупция. Май ще е по-добре да се откажат цигарите.
2 Виктор Петров 08.05.2012 | 15:10
"Когато в един закон се залагат неосъществими и непрактични постановки, така на първо място се залагат и възможностите за тяхното заобикаляне и погазване. А също и възможности за корупция безкрай." !!! много вярно !!!
1 Наталия Салимова 08.05.2012 | 15:09
Незнам как ще стане това,да се криеме в мазетата ли,за да палнем цигара?Ама че глупости,след като съм пушач,нямам ли никакви права?Гледката ще е голям цирк,да ме дебнат контрольори-като неизживяно детсво :)

ТВ програма

Кино

  • Сега Телепазарен прозорец
  • 05:55 Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:35 Малки истории
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • Сега "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Присъда" - сериал, с.2, еп.1 /п./
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • Сега "Пресечна точка" - публицистично...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Лабиринт към щастието" (премиера)...
  • 16:00 Новините на NOVA
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.