Кризата и липсата на опит стопиха интереса към строителството на молове. Това каза Иван Велков, заместник-председател на Национално сдружение Недвижими имоти, цитиран от Агенция "Фокус".
Преди 2006 година, когато още нямаше молове, освен ЦУМ, ентусиазмът беше повече от висок. Това е период на единични проекти и огромно количество от желаещи, които да станат наематели вътре. Имаше и инвестиционни фондове, които искаха да купуват молове като работещ бизнес, който да им генерира доходност, разказа експертът
След кризата този ентусиазъм тотално изчезна. Това се дължи до голяма степен на прекалената лекота, с която някои предприемачи решиха, че стига да имаш парцел и финансиране, е достатъчно да струпаш няколко етажа и паркинг нива и парите ще потекат, смята Велков.
Липсата на опит, на репутация и на гаранции, че всеки един такъв проект ще бъде завършен още тогава започна да притеснява сериозните участници в пазара. Да се построи и отвори един търговски център е може би 15-20 % от усилието. Много по-важно е след като отвори, какво ще се случва с него, доколко той ще предлага на крайните клиенти адекватни стоки и услуги и доколко това ще е работещ механизъм, смята експертът.
Той посочи, че празни, неработещи сгради има във всяка индустрия. В търговията на дребно обаче е абсолютно гибелно и пагубно да имаш магазин, площ или сграда, предназначена вътре да е пълна с хора, които да потребяват и това да не се случва.