За първи път фестивал на уличното изкуство в Плевен

Организатор на проявата е младежкият парламент в Плевен

по статията работи: Андриян Георгиев | 27.05.2011 | 10:06
За първи път фестивал на уличното изкуство в Плевен
Община Плевен

Младежкият парламент в Плевен организира за първи път в града фестивал на уличното изкуство (стрийт арт), съобщават организаторите.  

Под мотото "Плевен за младите" около петдесет младежи ще покажат уменията си в различни улични забавления, изкуства и спортове.

Фестът ще се състои в Градската градина в събота и неделя от 16.00 до 19.00 ч.

В първия ден е предвидено деца да рисуват на асфалт, а младежите да създават бодиарт. Автори на графити ще се състезават на една от стените на сградата на Северняшкия ансамбъл.

През втория ден се очакват състезания по  бокс, хип-хоп денс, брейк и други нетрадиционни занимания.

В очакваните с интерес концерти са заявили участие известни младежки музикални състави и клубове за спортни танци.

Съорганизатор на проявите през първия ден на "Стрийт арт фест - Плевен 2011" е общината, а през втория - верига магазини. 


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


17 Borislav Bogomilov 27.05.2011 | 15:44
Всичко е въпрос на гледна точка и разбирания. Нека да разграничим две неща все пак. На никой не му харесват надписи от сорта на "еди кой си, направил еди какво си с еди коя си" :) Неща от този сорт както и каквито и да били други грозни драсканици(за любими и мразено отбори например) трябва да се санкционират сериозно и да се секват о време :) Що се отнася до рисунките с графити, това е съвсем друго нещо :) От една страна не им се дава пространство на тези "художници" да се развихрят или ако случайно им се отдаде възможност е на място, където малцина могат да го видят, а никой неиска неговото изкуство да остане в девета глуха :) Просто както бяха писали и по-долу, трябва си повечко диалог и от двете страни :) И този фестивал може да направи първата крачка в тази насока :)
16 Свежка . 27.05.2011 | 14:26
За уличните артисти това е начин на живот, на светоусещане. Те са бунтари и не търпят забрани. Затова организирането на подобни улични мероприятия е изключително важно за тях. Графитите са превъплъщението на техните идеи и другия път като минем покрай някой графит, нека се поспрем и се вгледаме в мислите на младите. Графитът е форма на диалог, който явно на вербална основа не може да се осъществи. Затова и вандалските прояви ще продължат...
15 М. Иванова 27.05.2011 | 14:14
Свежи, те не мирясват каквото и да се направи за тях, имали сме такива дни, в които се рисува по целият площад и срещи на кмета с тях, е имало, но без полза, те просто обичат да правят на пук.
14 Свежка . 27.05.2011 | 13:57
Това се случва, защото не се осъществява диалог и приемственост. Вандализмът в изкуството е отчаян вик за внимание. Очевидно графитаджиите искат да ни кажат нещо с тези голи жени върху костницата. Аз ако бях от общината на града щях да ги поканя да се нарисуват където им душа иска, щях да организирам изложба, те да си получат аплодисментите и да мирясат.
13 d.krumova _ 27.05.2011 | 13:51
Рисуването на графити са една малка част от изразните средства на уличните творци. Тук влизат бийтбокс изпълненията, хип-хопът, брейк, скейтборд, паркур и др. В по-широк аспект, под улично изкуство се разбират и всички арт прояви на открито. Това могат да бъдат не само танци, но и спектакли, арт инсталации. Изкуството на мимовете и жонгльорите също влиза в тази графа. Пожелавам на младите този фестивал да се превърне в традиция и догодина да разшири обема от израни средства.
12 М. Иванова 27.05.2011 | 13:47
Аа, но извън града, като говорим свободно да рисуват, нека се уточняваме къде, защото определено никак няма да ми е приятно къщата ми да е изрисувана и да оживее, та дори и да проговори. Иначе, нямам нищо против това изкуство и аз рисувам, но не го правя на общината, музея или на паметници, както повечето творци правят. Даже мога да ти дам един пример, че те не рисуват върху стари къщи, в Габрово насред центъра, срещу общината има костница, няколко пъти я боядисваха, защото цялата беше нарисувана, но без полза, сега е в рисунки и това е насред центъра на града. Приятно ли е да излезеш от общината и срещу теб рисунка на гола жена или нещо друго? А пустеещите сгради са описани, не изрисувани и да ти кажа никак не ми харесват надписите, няма да ти ги цитирам, ти сама се сещаш.
11 Свежка . 27.05.2011 | 13:33
Че тези паметници и без друго се рушат и са в окаяно състояние – младите улични творци и един замах ги освежават и им придават по-атрактивен вид. По-добре да със спрея в ръка, отколкото с цигара или спринцовка. Не трябва да сме толкова консервативни и затворени за техните послания и да ги обвиняваме за наглостта им, задето са разрушили поредния забравен и от бога, потънал в трева, паметник или скулптура. Дори те са единствените им ценители, защото първо са ги забелязали, и второ са открили нещо вдъхновяващо в тях, което ги е подбудило да ги покрият с графити.
10 Мариана . 27.05.2011 | 13:31
М. Иванова, толкова много запустели къщи или изоставени промишлени сгради има в покрайнините на градовете, които като им изтипосаш един графит оживяват, иначе са жалка картинка... Да не говорим за ултра „модерните“ возила на БДЖ, аз не знам защо не им платят на графит-майсторите да ги поосвежат.
9 Силвия Димитрова 27.05.2011 | 13:26
Харесва ми мотото на феста - "Плевен за младите". Аз също подкрепям тяхното изкуство и начин на изразяване. Дори бих поканила талантите да ографитят грозния ми сив панелен блок.
8 М. Иванова 27.05.2011 | 13:21
Свежка, не вярвам да ти бъде приятно, ако един ден се събудиш и видиш изографисана къщата ти, така, че не мисля, че на всички места трябва и може да се рисува. Трябва да си има определени места, а не където им дойде музата. Никак не е приятно да гледаш, някои паметник или община, културна сграда, изрисувана цялата, защото на някои така му е кефнало.
7 d.krumova _ 27.05.2011 | 13:21
В статията е посочено, че уличният фестивал ще се проведе в градската градина на Плевен – нека във всеки град се обособят специални места за рисуване върху асфалт, цимент, бетон или там върху каквото искат. Това е модерният начин за артистичен себеизказ на децата ни. Едно време ние сме драскали стихове в малки тефтерчета или сме правили колажи със снимки на известни артисти. Сега времената са по-ексхибиционистични и децата искат техните творения да достигнат максимално голям кръг публика.
6 Свежка . 27.05.2011 | 13:14
Права си Ива, ако младите графитаджии имаха мегдан за изява, нямаше да нашарят всичко, което им се изправи на пътя. Но никоя община не им предоставя поле за изява. Аз им се радвам и нямам нищо против да си зографисват, дори и на „забранени“ за тяхното изкуство места. Това е като поезията – музата ти идва на най-неочаквани места.
5 Ива Хинова 27.05.2011 | 12:48
В естетически издържаните графити няма лошо, само да не са от типа драсканици на някой тъмен underground субект! Но трябва да се помисли и по въпроса да има определени места за това, със сигурност това не е автобуса, училището, къщата на съседите, още повече паметници на културата – този тип са си направо престъпни! Вместо да се харчат грешни пари за пребоядисване на обществените сгради, трябва да има повече графити, но както в другите страни да се отпускат места за правенето им, все пак са красиви и модерни образци на уличното изкуство.
4 Мариана . 27.05.2011 | 12:37
Много често бъркаме уличното изкуството с просташките прояви на вандализъм. Трябва да се обръща повече внимание на идеите и посланията, които стоят зад образите от стените /до нашия блок има графит в памет на едно момиче – красив, впечатляващ, спиращ дъха и честно казано го намирам за далеч по-привлекателен от голия рушащ се зид/. Просто трябва да престанем да гледаме на уличните артисти с пренебрежение и предразсъдъци! Уличното изкуство е нещо уникално – то се ражда и умира бързо, не събира прах в галериите и по мазетата, а е плод на емоция, идея, още един начин да изразиш себе си и да го споделиш с всеки минаващ по улицата.
3 Живка Илиева 27.05.2011 | 12:30
Очевидно младежите в Плевен са случили на „управляващи“, след като са им организирали фестивал съвсем по техните вкусове. Със сигурност доста ще се забавляват с тази проява, стига сме ги залъгвали с „овехтели“ измислици, които радваха нас преди време.
2 Draga Mateeva 27.05.2011 | 12:21
Графитите също могат да се разглеждат като вид красиво изкуство, но съм съгласна с Пролет, че шаренето на културни сгради, паметници, влакове с такива рисунки, създава много лош авторитет и насажда чувството, че живеем в деградация и западналост.
1 Пролет Генадиева 27.05.2011 | 10:43
Доста интересен фестивал, обаче съм забелязала един проблем, които го има във всички градове- рисуване на графити по обществени сгради и други места. Хубаво ще е, ако на този фестивал се поставят много платна или стени, на които да се рисува и да се спре рисуването по сгради.

ТВ програма

Кино

  • Сега УЕФА ЕВРО 2024: Осминафинална среща...
  • 02:30 Истории от Олимпийските игри /п/
  • 03:00 Отблизо /п/
  • 03:30 Домът на вярата /п/
  • 04:00 Олтарите на България
  • 04:10 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 04:40 Религията днес /п/
  • 05:40 Телепазарен прозорец
  • Сега "Отмъщението на зелените дракони" -...
  • 02:00 "Древен Апокалипсис" - документална...
  • 03:20 "120 минути" - публицистично...
  • 05:10 "Дракони: Ездачите от Бърк" -...
  • 05:40 "Тролстопия" - анимационен сериал,...
  • 06:00 "Смърфовете" - анимационен сериал,...
  • 06:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 07:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • Сега "Смъртоносна надпревара" - с уч. на...
  • 02:00 "Семейство Адамс 2" - анимация /п/
  • 03:30 "Съдби на кръстопът" - предаване на...
  • 04:30 "Съдебен спор" - предаване на NOVA...
  • 05:15 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 06:00 "Пресечна точка" - публицистично...
  • 07:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.