Смелият дебют на Опра Уинфри с нейна собствена телевизия бе приет с предимно положителни отзиви и дори успя да спечели циниците с добрия си тон, но популярната водеща изгуби много от преданите си почитатели, предаде Ройтерс, цитиран от БТА.
След дебюта на кабелната телевизия Oprah Winfrey Network (OWN), голяма част от верните фенове на водещата са изразили разочарованието си, че не могат да я гледат, без да заплатят допълнителни такси към предлаганите кабелни пакети - суми, които мнозина не могат да си позволят.
Кабелната телевизия Oprah Winfrey Network - съвместен проект на влиятелната водеща и Discovery Communications, предназначен предимно за жени на средна възраст, дебютира в събота след тригодишно планиране.
По предварителните данни на маркетинговата компания Nielsen кабелната телевизия на Опра Уинфри е гледана средно от един милион американци в праймтайма в събота.
Дневното ток шоу на Уинфри, което се излъчва безплатно по канал ABC, привлича пред телевизионните екрани около шест милиона американци дневно. През есента 56-годишната Опра Уинфри ще спре шоуто, за да се концентрира върху работата си над кабелния канал.
Първоначалната програма на Oprah Winfrey Network включваше кадри зад сцената от заснемането на последния сезон на шоуто на водещата, съвети за лайфстайл и първото от поредица интервюта със знаменитости, сред които рапърът и продуцент Джей-Зи и журналистката Даян Сойър.
Алесандра Стенли от New York Times определя канала на Уинфри като "зона без цинизъм, без следа от злонамереност и без намек за насмешка". Карин Джеймс от indieWIRE отбелязва, че под "голямото количество лайфстайл пух има изненадващ пласт същина".