През последните години е установено, че всяко четвърто дете проговаря по-късно. Това сочат данните от изследване, което коментира в ефира на БНР Детелинка Траянова, директор на Държавен логопедичен център.
"Динамичният дигитален свят е една от причините за това. Развитието на децата продължава, но по различен начин. Когато дадем твърде рано телефоните и таблетите на децата, те започват да опознават свет в двуизмерното, а не в триизмерното пространство, не получават знанията движейки се, играейки", каза Траянова.
Според нея процесът на дигитализация в България е необратим и призова към всичко да се подхожда с разум, защото това влияе и върху емоционалната интелигентност на детето, върху мотивациите и действията му.
Детелинка Траянова препоръча децата да започнат изучаването на втори език, след като навършат три години.
По думите ѝ има липса на логопеди и затова в повечето училища и детски градини липсват такива специалисти.