Любовта между широколентовия интернет и европейския бизнес се засилва

Увеличава се делът на фирмите в ЕС, ползващи тази услуга

по статията работи: Ивайло Ачев | 13.12.2011 | 17:55

Към януари 2011 година 95% от фирмите в ЕС имат достъп до интернет, показват данните на Евростат.

Като цяло по отношение на фиксираната интернет връзка се наблюдава малък растеж на пазара – през януари 2010 година 84% от всички фирми в ЕС са ползвали такъв тип достъп до интернет, а през януари 2011 година процентът е 87 на сто.

По отношение на широколентовия интернет обаче има впечатляващ растеж – цели 20%. Преди почти две години 27% от европейските компании са имали широколентов интернет, докато през януари 2011 година процентът е вече 47%.

Впечатляващ растеж на достъпа до широколентов интернет за бизнеса записва Естония – от 9% през януари 2010 година до 48% през януари 2011 година. След бившата съветска република по растеж се класира Германия – от 22% на 57%, Гърция – от 6% на 38% и Франция – от 28% на 60%. В България също има голямо увеличение – 9% от компаниите у нас са имали широколентов интернет през януари 2010 година, а през януари 2011 година процентът е 34 на сто.

Номер едно в ЕС при достъпа до широколентов интернет за бизнеса е Финландия – 77% от компаниите там ползват тази услуга. На второ място е Швеция с 67%, а трета е Австрия с 65%. Най-зле е Румъния – едва 15% от румънските фирми имат широколентов интернет. Веднага след Румъния са Латвия с 23% и Полша с 24%.

През януари 2011 година 69% от европейските фирми са имали собствен уебсайт. Само 17% от всички фирми в ЕС обаче са имали сайт и са предлагали възможност за заявки за закупуване на продуктите им онлайн. Най-напред по показател фирми с уебсайт е Финландия – 93%, следвана от Дания и Швеция с 89%. Отново Румъния е най-назад – само 34% от румънските фирми имат уебсайт.

В България 45% от компаниите имат уебсайт, а 11% имат хем убесайт, хем форма за резервации или търговия с продукти.

В Словакия, Литва, Финландия и Швеция над 90% от фирмите са ползвали интернет, за да получат информация от сайтове на държавната и общинската администрация. Отново Румъния е най-назад по този показател – само 47% от румънските фирми са действали като колегите си от Словакия.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


1 Ina Georgieva 13.12.2011 | 18:28
"В България 45% от компаниите имат уеб сайт, а 11% имат хем уеб сайт, хем форма за резервации или търговия с продукти." Само толкова ли? После да не се оплакват само останалите 65%, че работата им е намаляла. Уеб сайтът за една фирма играе ролята на нейна визитка, която е много важна. Да нямаш визитка говори единствено за несериозно отношение като цяло към работата си.

ТВ програма

Кино

  • Сега Книга на книгите 2 анимационен филм
  • 14:45 Светулки в морето детски тв филм...
  • 15:45 Телепазарен прозорец
  • 16:00 Бързо, лесно, вкусно
  • 16:30 Светът и ние
  • 16:55 България в 60 минути с Мариана...
  • 18:00 По света и у нас
  • 18:30 Още от деня коментарно предаване
  • Сега "Присъда" - сериал, с.2, еп.45 /п./
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 18:00 "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Кой да знае?" - куиз шоу с водещ...
  • Сега "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Лабиринт към щастието" (премиера)...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" - телевизионна игра
  • 18:00 "Сделка или не" - телевизионна игра
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Черешката на тортата" (нов...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.