Търговията е интересна работа. В днешно време си трябва и майсторлък да задържиш клиента в магазина си, особено ако не си в някой голям търговски център. Хората влизат и просто минават с поглед около стоките и пак излизат. Обслужването на клиенти изисква много търпение и майсторски усет, за да ги впечатлиш. Има някои от потенциалните купувачи, с които по никакъв начин не можеш да излезеш на глава.
Ето някои от най-изнервящите клиенти, с които трябва да бъдете търпеливи и изобретателни:
Скандалджията
Той е дошъл, за да се кара. Не го интересува какво му говорите, какво се опитвате да обясните. Все кусури и недостатъци намира. Нищо не отговаря на изискванията му и колкото и да се опитвате да го обгрижвате, получавате само сумтене и сумтене.
Мърморкото
По-често това е някоя възрастна жена, но не винаги. Тя не е дошла толкова да пазарува или да си свърши работата, а да ѝ мине малко времето, да се намира на приказка с други хора. Просто ѝ е самотно, има много време и иска да си пообщува.
Колебливият
Не може да вземе решение за най-малкото нещо. Оглежда половин час, а още половин се опитва да реши дали да вземе зелената или синята завеса за баня.