Почитателите на киното и телевизията са добре запознати с практиката на т.нар. продуктово позициониране. Това е използването на продукти и услуги на различни компании, чийто имена и модели са ясно видими за зрителите.
Очаквано, практиката е много популярна в целия свят. Често чрез нея могат да се видят най-новите устройства в ръцете на популярни герои, актьори и музикални изпълнители.
Компаниите са склонни да плащат солидни суми, за да могат продуктите им да се появят в популярни филми, сериали и клипове. Или поне повечето от тях.
Apple не е сред тях и според информация на Bloomberg, компанията има по-различен подход за продуктовото позициониране. Тя не плаща, но дава устройствата си безплатно за целите на продукцията.
В замяна обаче има няколко изисквания, които държи да се спазват. Тя иска нейните устройства да се показват "само в най-добра светлина", което автоматично означава, че злодеите и всякакви отрицателни герои не могат да ги използват.
Също така Apple иска продуктите ѝ да се показват дискретно и да не се създава усещане за спонсорство или препоръка на устройствата. Това е дългогодишна практика на компанията, която датира поне от 2010 г., отбелязва How-to Geek.
Тогава компанията използва епизод на "Модерно семейство", за да покаже новия iPad два дни преди той да излезе по магазините. Казусът предизвика отзвук, като създателите на сериала заявиха, че сами са предложили на Apple, тъй като сценарият на епизода е изисквал един от главните геори да бъде много развълнуван от нов продукт.
Не е ясно дали това дава идея на Apple да продължи да прилага тази практика, тъй като компанията не коментира темата. Със сигурност обаче подходът ѝ е добре известен в Холивуд и дори е коментиран от режисьора на "Вади ножовете" Риън Джонсън.
"Apple позволява да използвате iPhone във филми, но това е много важно, ако гледате филм с мистерия - лошите не могат да имат iPhone пред камерата", казва Джонсън. Това може да е потенциален жокер за по-наблюдателните зрители да разберат повече за героите преди всички останали.