Американският сайт за професионално ориентиране LinkedIn направи интересен анализ на базата си данни от 100 млн. потребители, с който проучи тенденцията доколко името влияе за избора на професия, пише Good.is.
Оказва се, че ако искате детето ви някой ден да стане главен изпълнителен директор, то не е лошо да го кръстите Питър. Именно Питър е най-често срещаното име сред изпълнителните директори в САЩ.
Ако пък проявявате интерес към правото или системата на полицията, то е добре да се казвате Били. За човешки ресурси името-ключ е Ема, а отличен спортист се става, ако се казвате Райън.
Изследването показва, че имената на изпълнителните директори обикновено са кратки. По този начин те внушават чувство на откритост и приветливост и спомагат за установяване на по-гладки бизнес отношения.
Имената, които обаче са от една сричка (Чип, Тод, Трей) обаче, са отлични за хора, интересуващи се от пост мениджър-продажби. За изпълнителен директор пасват имена като Джак, Фред или Бил.
От LinkedIn са направили и интересна карта на най-популярните имена на изпълнителни директори в света. В САЩ най-популярни са имената Рей и Хауърд, в Южна Америка е Роберто, в Индия е Раджийв, в Австралия и Нова Зеландия са Брус и Майк, във Великобритания – Тони и Чарлз, в Испания – Хавиер, във Франция – Жил, в Италия – Гуидо, а в Германия – Волфганг.