И в работата, и в живота човек не бива да откликва на всяка молба на околните, защото това го разсейва от собствените му цели и задачи.
В офиса човек трябва да може да казва "не" и да подхожда с достатъчно конструктивен егоизъм, смята Рене Уорън, съоснователят на фирмата за маркетинг и реклама Onboardly.
"Отне ми години, за да се науча да казвам "не" на неща, които ще ме отклонят от това, което наистина изисква вниманието ми", заявява Рене и добавя: "Времето е най-ценното нещо, което притежавате. Уверете се, че го инвестирате мъдро".
Колегите от Econ.bg представят няколко съвета за това как да се научите да казвате "не":
Изградете си "предварително не"
Вероятно едни и същи хора често ви отправят едни и същи молби. Поговорете с тях. Ако, например, става дума за шефа ви, който иска да поемете допълнителни отговорности в работата си, му обяснете върху кои цели и професионални задачи основно сте фокусирани и кои неща смятате да оставите на заден план.
Чисто и просто, когато пак ви помолят за същото нещо, само припомнете проведения разговор. По този начин ще си изградите едно предварително "не” – отказ, който можете да дадете още преди да ви е зададен въпросът.
Останалите съвети прочетете в Econ.bg.