Как и защо дадена песен/филм/книга става хит? Над този въпрос непрекъснато умуват творци, продуценти, маркетолози... и, колкото и успешни стратегии да измислят, продължават да тъсят съвършената формула на успеха.
Маркетингът и добрият PR изглежда са станали основния мотор за хитове, доколкото от тях зависи много дали даден продукт ще достигне до повече хора и дали ще бъде възприет положително.
Всъщност дали качеството е решаващо, за да стане даден продукт хит? А и доколко хитовият статус е гаранция за качествен продукт?
Историята познава достатъчно примери за слаби продукти, генерирали десетки милиони долари, и такива със страхотен идеен заряд, които обаче така и не успяват да пробият.
"Дали дадена песен ще стане "хит", се определя единствено от това дали потребителят гледа на нея като нещо, което вече е популярно", отбелязва Ерик Баркър, автор в технологичния сайт Wired.com.
Изследване за това как масите възприемат даден продукт за хитов стига до любопитни резутати. Какви са те, вижте в статията по темата в Econ.bg.