Ferrari стана най-влиятелният бранд в света, изпреварвайки Google и Coca-Cola.
Победата на "кончето" е осигурена преди всичко от лоялните притежатели на луксозните автомобили, отбелязват авторите на проучването Brand Finance, пише Insmarket.bg.
Те добавят, че автомобилната компания е първенец, дори при положение, че харчи по-малко пари за реклама от подвластниците си.
Производителят на Ferrari достигна рекорд по продажби и печалба през 2012 г. - компанията отчита продадени 7318 автомобила, което е почти с 5% повече, отколкото през предходния 12-месечен период.
Приходите на компанията нараснаха за година с 8% до 2,233 млрд. евро, а чистата печалба достигна 244 млн. евро, което представлява ръст от почти 17,8%.
За най-скъп бранд отново е Apple, оценена на 87 млрд. долара - почти с четвърт повече от миналата година. На второ място се нарежда Samsung. Google, оценена на 52,1 млрд. долара (+4,7%), заема трето място.