Един от най-актуалните мотиви, срещани в рекламните видеа, е този за все по-замъглените граници между половете. Съвсем наскоро Германия прие нова наредба, влизаща в сила от първи ноември, за въвеждането на "неопределен пол" в регистъра за ражданията.
Основният мотив е освобождаването на родителите на бебета без ясно определящи полови белези от необходимостта за прибързани решения чрез медицинска намеса. Така една сериозна тема, която е предимно безопасни комерсиализирана, започва да намира и своите нормативни пролуки.
Двуполовите модели на поведение и участие в обществото започват да се промъкват в популярната култура още през миналия век. Изпълнители като Бой Джордж, Майкъл Джексън и Дейвид Боуи са носители на бъдещето, твърди историкът Алън Карлсън в своето есе "Двуполовата измама".
Есето е преди всичко критика към двуполовите и джендър теории - към "корумпираната социална наука, която е слязла на нивото на публичната истина".
Нито социалната наука обаче, нито обществото може да пренебрегне фактът, че старите джендър дефиниции се променят динамично. Как иначе подобни въпроси табу намират място в популярни продукти, каквито са рекламите, и световноизвестни марки рискуват имиджа и приходите си чрез тях?
Рекламите с полово неясните главни герои може да изгледате в Econ.bg.