При равен старт в предпразничното пазаруване мъжете се справят за нула време, а жените хаотично обикалят по магазините, губят сума време и влагат изключително много емоции.
И въпреки това коледните покупки доставят много по-голямо удоволствие на дамите, отколкото на мъжете. Това, и без специално задълбочаване по темата, е валидно за повечето двойки навсякъде по света, но новозеландско проучване официално записа тези изводи черно на бяло.
Базираната в Нова Зеландия рекламна агенция Draft FCB установила, че и двата пола приготвят за предпразничното пазаруване общо взето една и съща сума.
Оттук нататък тактиките са съвсем различни.
Мъжете се стягат пред неизбежното изпитание, пресмятат всички възможни разходи, правят детайлен план и посещават един - два избрани магазина. С това за тях мъчителната одисея по избирането на подаръци е приключена. Резултатът обаче невинаги е много сполучлив.
При дамите пък обикновено липсва каквото и да е планиране. Те най-често хаотично обикалят по различни магазини и търговски центрове, взимат неща, за които не са се и сещали, приветстват всякакви идеи и са склонни да загубят много време.
Положителното е, че в крайна сметка, освен удоволствието от пазаруването, доставят радост и на получаващите подаръци.
Редно е да се уточни, че всяко правило си има изключения и че дори и набързо купен подарък от мъж, може да е бил много добре подбран и да се хареса особено много.