Месните ни продукти - 50% вода

Има случаи от 1.5 кг пиле, близо половин кг да е вода и соли, алармира министър Найденов

по статията работи: Кремена Бедерева | 12.05.2011 | 13:26

Фирмите влагат до 50% вода в месни продукти, с което заблуждават потребителите в грамажа.

Процесът в бранша се нарича "тумблиране", каза министърът на земеделието и храните Мирослав Найденов пред журналисти днес.

Той обясни, че при този процес в продуктите се инжектират вода и солеви разтвори. "Солевите разтвори не са полезни за здравето", категоричен бе министърът.

Има случаи, при които от 1.5 кг пиле, близо половин кг е вода и соли, допълва земеделският министър, съобщават още от пресцентъра на ресорното министерство.

"Започваме масови проверки с драконовски глоби и отнемане на лицензи на всички нарушители," закани се министър Найденов.

Освен това Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ) работи по създаването на черен списък на некоректните производители и преработватели на храни.

В него ще влизат всички фирми, които не спазват хигиенните норми и изискванията за безопасно за потребителите производство.

Министър Найденов подчерта, че вече има затворени хлебарници и преработвателни предприятия от БАБХ.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


57 Георги Петров 13.05.2011 | 11:51
М. Иванова. Не си ли чувала, че човека е най-големият хищник на земята? :)
56 М. Иванова 13.05.2011 | 09:25
Стамена, понякога хората са като прасетата, ще ме извините за грубото изказване, но ядем всичко без да се замисляме какво има вътре.
55 d.krumova _ 12.05.2011 | 17:22
Точно така VD! Две птички пролет не правят, но постепенно ще долетят повече. Все отнякъде трябва да се започне – днес ще разтърсим някоя задрямала на клона си маймуна, утре ще привлечем към каузата си друга. Нека подкрепим малкия фермер като купуваме месо от него, а не от евтините големи хранителни вериги!
54 Стамена Георгиева Георгиева 12.05.2011 | 17:18
Прав си Павка. Аз съм давала месо на куче и то не иска да го яде, а хляб не отказва. Те са по-умни и от нас даже, защото разбират кое е хубаво и кое не, а ние си ядем всичко. Кой е по умен, човекът или животното?
53 V D 12.05.2011 | 17:11
Затова не ям кренвирши d.krumova _. Да ги защитим, ама кой ще се вдигне, само аз и ти. Не сме свикнали да си търсим правата, затова ни правят на луди и на "маймуни". Докато не променим мисленето и поведението си все ще сме така!
52 Силвия Димитрова 12.05.2011 | 17:10
Да, това е прекрасен начин да стимулираме собствениците на малки ферми. Но докато продължаваме да купуваме ментета, ще продължи и тяхното предлагане. В моето семейство си имаме традиция да купуваме месо от роднина на село, който притежава малка ферма. Хем семейството е доволно, хем и производителят!
51 Живка Илиева 12.05.2011 | 17:06
Ако искаш да ядеш качествено месо или си го гледаш на село и знаеш с какво е хранено и поено, или отиваш при някой читав фермер купуваш си хубаво животно – пълниш фризера и забравяш за месото в магазина. Това е и начин да подпомогнем дребните ферми и местните производители, защото от промишленото животновъдство очевидно няма да видим нищо хубаво и качествено.
50 Павката _ 12.05.2011 | 17:04
А някой да е забелязал, че котките и кучетата не ядат някои видове месо, като им ги дадеш? Те имат доста развито обоняние и усещат кое става за ядене и кое не ...
49 Станимира Георгиева 12.05.2011 | 17:01
Бляк, егати бливочницата! Ама не си мислете, че това е само в България! Навсякъде по света ги правят така тия кренвирши, че им излиза по-евтино! За съжаление, по този НЕ се насърчава родното животновъдство, което така или иначе, е доста стопирано от тези измислено европейски стандарти и други подобни тъпотии. Навремето, като имаше хубаво мляко и местни продукти, трябваха ли ни тези "стандарти" измислени от някой болен мозък, че да ги произвеждаме и да бъдем едни от най-добрите земеделци и животновъди??? Май не. Всичко е за пари просто...
48 Пролет Генадиева 12.05.2011 | 16:58
Данчо, не разказвай повече, защото започнах много да се отвращавам, чак ми стана лошо и най-накрая ще ям само хляб.
47 Силвия Димитрова 12.05.2011 | 16:58
Българинът е генетичен песимист и при никакви обстоятелства не би се вдигнал да защити интересите си, камо ли да подкрепи някой друг. Съгласна съм, че трябва да се увеличи броят на животните и на фермите, но тенденцията говори обратното. От миналата година с четвърт е намалял техния брой. Твърде високите европейски изисквания и конкуренцията на големите монополи ще влошават все повече положението...
46 Данчо Георгиев 12.05.2011 | 16:53
Един приятел е ходил в цех за производство на колбаси през 1995 година. Там са се правили и кренвирши. Той ми обясни по-подробно какво е видял. В един голям казан слагали всякакви останки и боклуци от прасето -уши крака, жили и т.н. После ги заливали някаква специална киселина/течност, която била доста скъпа. След два дни всичко омеквало и на аромат било страхотно - както го помним от едно време.
45 Ива Хинова 12.05.2011 | 16:51
Ами че тя хартията е по-хранителна от колбасите с вода, съдържа поне 90% сулфатна целулоза !
44 Алекс Г. 12.05.2011 | 16:50
В кренвиршите и пастета се слагат всякакви гадости така, че не очаквайте нищо специално. Правят се добри реклами и изглеждат пикантни тези продукти, но ако разбере човек от какво се правят, повече никога да си купи!
43 d.krumova _ 12.05.2011 | 16:50
Ама като не ви се яде кашон с косми, трябва да се вдигнем и защитим българските фермери! Истинското месо ще дойде, когато започнем да отглеждаме повече животни, но това не се случва, защото на този етап се оказва един бизнес на загуба!
42 V D 12.05.2011 | 16:46
Аз съм чувала Драга, че в кренвиршите слагат освен тоалетна хартия и кашони, кожа с косми, сланина, и какво ли още не. Отвратителна работа! Колкото и да ни убеждават, че слагат месо, не им вярвам.
41 d.krumova _ 12.05.2011 | 16:46
Това е абсурдна ситуация – как ще се приготвят колбасите само от месо без примеси, след като у нас от година на година затварят поголовно животинските ферми, защото не отговаряли на европейските стандарти? Според мен всичко тръгва от земеделието и животновъдството – те куцат отвсякъде и докато тези отрасли не си стъпят на крака, ще продължаваме да ядем боклуци!
40 Живка Илиева 12.05.2011 | 16:44
Всички се жалваме, обаче като отидем в магазина всеки слага в пазарската кошница – я пиленце, я някое саламче и това с ясното съзнание какво има във въпросния продукт. Не знам как му се казва на това, но за мен е чиста лудост!
39 Цвете Жекова 12.05.2011 | 16:41
Специално в кренвиршите има точно 0% месо. Започвам да си мисля, че храната за котката ми съдържа много по-полезни вещества и истинско месо, отколкото тази, предназначена за хората.
38 Стамена Георгиева Георгиева 12.05.2011 | 16:40
На всички производители им е по-лесно да работят така и да изкарват повече пари. Този черен списък е полезен, ама ще си го гледат само в министерството, а ние няма и да разберем кои са те. Лицензите, които говорят, че ще отнемат дали ще е наистина или ще бъде поредната лъжа, с която да ни замазват очите? Аз мисля, че ще е второто.
37 Ани Г. 12.05.2011 | 16:39
"Министър Найденов подчерта, че вече има затворени хлебарници и преработвателни предприятия от БАБХ." Къде са бре? Къде са тия затворени хлебарници и предприятия? То не стига, че няма кой да прави новият хляб по стандарт, ама сега и ги затварят! Пълни глупости!
36 Мариана . 12.05.2011 | 16:39
Очевидно огромна част от предлаганите месни продукти са абсолютен боклук /и министърът го е казал, макар и не толкова директно/, то каквито и стандартни да има, все ще се намери някоя пролука за „иновации“ подпомагащи забогатяването на крупните производители. Единственото решение е вегетарианска диета – добре за нас, добре и за природата.
35 Draga Mateeva 12.05.2011 | 16:39
Аз бях чула, че в кренвиршите слагат тоалетна хартия или по-точно материал, който се използва за направа на тоалетна хартия. От тогава така се отвратих от тях.
34 Borislav Bonev 12.05.2011 | 16:27
До кога ще ни лъжат и ще ни правят на маймуни тези наши производители. Те се оправдават, че щяла да ни бъде висока цената, ако нямало такива "надути" пилета! Аз мога да Ви кажа - вие си ги продавайте както трябва, ние потребителите, сами ще си направим сметка, дали ни е евтино или скъпо, и колко можем да си купим. Сега, с излизането на тази информация се надявам, повече хора да си отварят очите какво купуват.
33 Стамена Георгиева Георгиева 12.05.2011 | 16:26
То хубаво ще вземат мерки, ама дали ще се спазват толкова стриктно, колкото говорят е друг въпрос. То за всичко се взима мерки, ама нали виждаме какво се случва, почти нищо. Този хляб "България", който чакам от толкова дълго време никъде не го виждам. Много говореха за него, а някой дали въобще го е опитал, или само журналистите от този, който "размахваше" министъра.
32 Ани Г. 12.05.2011 | 16:24
Илиян, защото в тоя списък, ще се включват всички производители на пазара и никой няма да им купува боклуците, като го види! За това. За това по-добре да ни залъгват, че има такъв списък и че се борят за налагането на глоби срещу фирмите в него, а ние като добри кучета да "хапем салама!"
31 Станимира Георгиева 12.05.2011 | 16:24
Да ги тумблират тях дано!
30 V D 12.05.2011 | 16:22
100% натуралното месо е от животните, които гледа баба на село. Всичко друго, което не е домашно си е пълен боклук. Сами виждаме, като приготвяме месо купено от магазина колко много се свива, това показва само колко е качествено. Наистина трябва да се вземат мерки, защото не може да плащаме луди пари за храна, а в същото време тя да е пълна пародия на такава.
29 Илиян Илиев 12.05.2011 | 16:17
След като ще се прави черен списък, защо не го поместят някъде? Например на сайта министерството на земеделието. Да може всички да ги видим кои са и като отидем в магазина да знаем какво да купуваме и какво не.
28 Павката _ 12.05.2011 | 16:16
Защо политиците ни, не млъкнат ей така за една година и ние да оценим какво са направили за нас. Ще усетим, кога имаме хубави пътища, качествени храни и нормални цени на горивата. Не е нужно да се дуят и удрят в гърдите какво са били свършили. Нека народа да ги оцени, а не те самите!
27 Криси Митева 12.05.2011 | 16:05
50% вода, 50% изкуствено и насилствено расло пиле, от някое занемарена птицеферма - това слагаме в чиниите си! Ма и тоя Найденов, да не се сили толкоз, че на думи всеки е силен, ама на действия нещо се озорват!
26 Георги Петров 12.05.2011 | 16:01
То да не отиде човек да си купи месо вече. Най ще съм сигурен, ако е от производител на село. За съжаление човек, ако иска да си купи хубави яйца, мляко, сирене, кашкавал или месо, то единствено на село може да бъде сигурен в качеството.
25 Мариана . 12.05.2011 | 15:57
Като оставим настрана водата, пилетата са пълни с какви ли не хормони и химикали – бройлерите за няма и два месеца са готови, угоени за пазара. Да не говорим на какви зверства са подложени животинките във птицефермите – гледат се в тесни клетки, режат им клюновете да не се кълват, костната им система остава недоразвита и едва издържа бързо наддаденото тегло, мъжките още като пиленце се приготвят на месо, защото не наддават толкова бързо... Въобще май е време да се замислим по-сериозно какво слагаме в чинията си!
24 Петър Стоянов 12.05.2011 | 15:52
Ами да, напатил съм се от евтини марки като цяло, омръзнало ми е да ходя по сервизите. А тук за месата специално - когато става въпрос за свинското месо, Аз предпочитам свински вратни пържоли. Има едно така наречено "Свинско месо за готвене", което е възможно най-сланинестото и жилаво место, което прасенцето съдържа. Изкушаваща е цената му - около 5-6 лева.
23 Свилен Терзиев 12.05.2011 | 15:49
Просто няма как да няма вода в месото! Особено в замразеното. Но лошото е че се слага и на трупното и то в много големи количества. Не очаквайте сега след като ги глобят и изведнъж да изчезне водата от месото. Не може да се случи това. Помпането в вода е част от технологичния процес на разфасоването на месото. Въпроса е то да бъде намалено по някакъв начин.
22 Иванка Иванова 12.05.2011 | 15:48
Петър, евтиното винаги излиза скъпо. В това съм се убедила сама, аз също не вярвах, докато не пострадах от евтини боклуци.
21 Петър Стоянов 12.05.2011 | 15:45
Викам на майка ми - не вземай замразени пилета, защото са пълни с вода, и кат ги размразиш и се отпуснат, остават на половина. Тя, обаче, търси по-евтините продукти, без да си направи сметката, че в този и още много други случаи - евтиното винаги излиза по-скъпо.
20 Ива Хинова 12.05.2011 | 15:45
Няма нищо лошо в соевите продукти, стига да не са ГМО /а това е изключително трудно, защото най-вече соята и царевицата са обект на „модифициране“/ и да не се включва в повече от две порции на ден. В тази връзка яденето на всякакви кренвиршчета, малотрйни колбасчета, съмнителни кайми си е сигурен знак, че се тъпчем с храни-мутанти, което в сравнение с водата и солта са си бели кахъри!
19 Borislav Bonev 12.05.2011 | 15:44
Помните ли рекламата за Пепи-то и кренвиршите и за дядо Вълчо Камарашев и "дошъл съм за нещо сухо". Имаше и още една пак за кренвирши, в която казваха: "друго си е чистото месо!". А от по-новите рекламата, с участието на големият Джоко Росич - "Мезе та дрънка".
18 Станимира Георгиева 12.05.2011 | 15:40
Кога ли наистина ще дойде този звезден момент, когато реално ще има глобени с по толкова пари, че и повече? Четем само как ИСКАТ да ги глобят, как има такива глоби, добре измислени са, ама само колкото да има какво да кажат. Яжте си водните меса със сол, давайте ги и на вашите деца, пък аз ще си "кола прасето на село!"
17 Ани Г. 12.05.2011 | 15:40
А за кренвиршите нали знаете?? :) Месото, което е вътре е един обогатен мега-микс от меса, лой и мас! Да не говорим, че съм чувала че даже и пера и крака слагат, намлени на дребно! Бррр, егати смрадта! Никога , ама никога няма да си купя какъвто и да е било кренвирш - ако ще да е стандарт Прабългърска Стара планина и море! Няма начин!
16 Данчо Георгиев 12.05.2011 | 15:39
Спомням си навремето колбасите от социализма. Мама купуваше "варена наденица" и казваше: "Днес или утре да се изяде, защото ще се развали!", същото важеше и за кренвиршите. А пък киселото мляко помните в какви стъклени, тумбести бурканчета го продаваха. Най обичах саламите "Камчия", "Хамбургски" и "Телешки". Уникален вкус - сега не мога да срещна подобен, при все че е толкова голям изборът.
15 Иванка Иванова 12.05.2011 | 15:39
Свежка, според мен, най-добре е сам да произвеждаш зеленчуци или да отглеждаш животни, за да си сигурен в качеството на храната. Но вече не останаха хора, които да се занимават със земеделие и животновъдство и тези отрасли станаха прекалено скъпи.
14 Силвия Димитрова 12.05.2011 | 15:38
Това са просто новите антикризисни безмесни колбаси – ядем соя и водица и си представяме истинско месо!
13 Свежка . 12.05.2011 | 15:32
Мислех си за вегетарианствата, но и вегетарианец да си не е работа – нали и зеленчуците са пълни с химия. Дори и да пуснат уж по-качествени продукти, откъде да знам аз, че те са оригинални? Кога през живота си съм опитвала нещо истинско, че да познавам вкуса му? Тук и животът, и храната са секънд хенд.
12 Пролет Генадиева 12.05.2011 | 15:30
Случвало ми се е и камъчета да намирам, изобщо нямам думи. Някои казват, че в месото слагат от животните- кучета, котки. :(
11 d.krumova _ 12.05.2011 | 15:26
Че колбасите са пълни с химия, вода, парчета найлон и сезал, хрущяли и всякаква друга сволоч, си го знаем от години! От отдавна съм престанала да си пазарувам шунка, защото 50% се състои от разтвор на вода и химикали, които увеличават обема и двойно:(
10 Данчо Георгиев 12.05.2011 | 15:21
Какви глоби - в Китай за нещо такова се влиза в затвор! Абсолютна измама си е това. Ругаят някой като не си е внесъл данъците, а така като се мами целия български народ, май май никой не обръща внимание. Сега като се замисля - гледаш го голямо бутче, като го опечеш и то остава наполовина!
9 Иван Цветков 12.05.2011 | 15:14
Това е очевидно за всички. Изпечеш едно парче салам на сандвич и от него остава една бледа резанка, през която можеш да си прочетеш вестника. Съответно потребителят (особено по-образованият) отдавна си е извадил поуката, а за производителя остава да се оплаква, че "хората нямат пари" и че "кризата е накарала клиентите да спрат да потребяват месо"
8 Свилен Терзиев 12.05.2011 | 14:54
Това съм го виждал с очите си как месото бива помпано с вода! И се прави още докато се разфасова по поточната линия, като най-шокиращото е че това е част от поточната линия. В случая говоря за сурово трупно месо, а не за колбаси.
7 Златка Стоева 12.05.2011 | 14:32
От колбасите мога да кажа, че марката "Чичовци" е качествена. Доколкото ми е известно фирмата производител е една от малкото, които се е съгласила нейните продукти да минават ветеринарни проверки и ще носят логото "Стара планина", което е доказателство, че в тях не се съдържат соя и изкуствени оцветители.
6 Ани Г. 12.05.2011 | 14:20
"Започваме масови проверки с драконовски глоби и отнемане на лицензи на всички нарушители," закани се министър Найденов." Това някак си вече се изтърка, като реплика..малко сменете плочата, ако обичате. То имаше и "драконовски глоби" и за агнешкото по Великден, ама пак имаше 20-30на лунатици, дето бяха се изпотровили след него. Всички го знаем тоя феномен, а за пилешкото месо, напълно съм съгласна, наблъскано е с водица на макс! Пък после ние си мислим, че ядем пиле! Да бе! А виждали ли сте МАСЛИНИТЕ, какви гигантски размери имат?! То толкова очевадно, че са наблъскани с вода, че направо нагло. И вкуса им повече от отвратителен - все едно някаква пихтия! И като си вземеш 5 маслилни, те вече близо кило! Егати ужаса!
5 Станимира Георгиева 12.05.2011 | 14:20
Да, най-добре да си купуваме пластмасовите зеленчуци и плодове, или да изберем между полуводно или изцяло разводнено кисело мляко?! Голям избор имаме! А за "стандартния" българския хляб, само легенди и митове се носят, ама още не сме го виждали това чудо! Ама нищо, като дойде и той, поне ще си го мажем с напълно "натуралната" българска лютеница, направена от тиква и половината Менделеева таблица! Nice, a? :)
4 Павката _ 12.05.2011 | 13:50
Глоби, глоби и пак глоби, докато не се научат. Не може така да се постъпва с народа и да се печели на техен гръб още повече. Има много нагли хора в тая държава и някой просто трябва да ги накаже! Това е подигравка с народа.
3 Живка Илиева 12.05.2011 | 13:48
И с просто око се вижда, че след като си размразиш пилето не остава много от него за готвене. То само сол и вода да имаше, някак си щяхме да го преживеем, ама не е само това.... А и по мое мнение пилешкото месо е с много ниско качество, така че е по-добре да се избягва, въпреки измислените препоръки за здравословност – ако не е от двора на баба, да не ми го хвалят!
2 Алекс Г. 12.05.2011 | 13:39
Естествено. Нищо ново под слънцето. Купете си някой луканков, шпеков или какъвто и да е салам и ще видите колко е влажен и понякога, как капе вода от него като го стиснете по-силно. Ядем боклуци и сме второ качество потребители. Това трябва да е ясно на всички и да го разберем. Докато не се налагат строги санкции и отнемане на лицензи, това ще продължава и няма да ядем истински продукти.
1 М. Иванова 12.05.2011 | 13:37
Това не е нищо ново и всички го знаем. Веднъж гледах предаването на Ути, той измери замразено пиле, тежеше 800 гр, след като го размрази- 600 гр. , а когато го разфасова нямам думи. Във всичките ни меса и месни продукти слагат вода.

ТВ програма

Кино

  • Сега Ваканцията на Лили детски тв филм...
  • 15:45 Телепазарен прозорец
  • 16:00 Бързо, лесно, вкусно
  • 16:30 Светът и ние
  • 16:55 България в 60 минути с Мариана...
  • 18:00 По света и у нас
  • 18:30 Още от деня коментарно предаване
  • 19:00 Последният печели...
  • Сега Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 18:00 "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Кой да знае?" - куиз шоу с водещ...
  • 21:30 "Колко ми даваш?" - забавно куиз...
  • Сега "Лабиринт към щастието" (премиера)...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" - телевизионна игра
  • 18:00 "Сделка или не" - телевизионна игра
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Черешката на тортата" (нов...
  • 21:30 "Хавай 5-0" - сериал, сезон 10
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.