Метрото отсрамва родния транспорт, а БДЖ губи клиенти

Увеличават се пътниците, ползващи автобуси и кораби

по статията работи: Христина Рафаилова | 28.05.2013 | 14:38

Въпреки че БДЖ продължава да предлага значително по-евтини услуги от автобусния транспорт, компанията продължава да губи клиенти. 

Според данните на Националния статистически институт (НСИ) в рамките на една година -  между първото тримесечие на 2012 и това на 2013 година, железниците са превозили 0,1% по-малко пътници.  

През този период холдингът се опита да въведе ново разписание на влаковете. Това предизвика остро недоволство сред пътниците, тъй като някои влакове не спираха на традиционните си спирки, а други се движеха с променени часове. Заради недоволството БДЖ върна стария график.

По това време без малко да бъдат увеличени и цените на билетите.

За разлика от железопътния, клиентите на автобусния транспорт бележат увеличение за същия период. Хората, придвижващи се по този начин през първите 3 месеца на 2013 година, са над 3 млн., или с 2,5% повече. 

Общият брой на пасажерите, използвали автобуси и влакове, са над 130 000.

Общественият транспорт също печели популярност основно благодарение на столичното метро. Данните на НСИ сочат, че броят на превозените пътници от подземната железница е нараснал с малко под 40%. Обемът на извършената работа от столичния "Метрополитен" се е увеличила с близо 75 на сто. 

Пасажерите на градския транспорт като цяло са се увеличили с близо 10%, като се превозени почти 80 000 пасажери. 

За една година е нараснал обемът на превозените товари. Те са се увеличили с 2,716 млн. тона, или с 14,2%, показват данните на статистиката. 

През първото тримесечие обаче на 2013 година има спад на извършените товарни превози в сравнение с края на 2012 г. Спадът е с 1,3 на сто. За този период е намаляла и извършената работа с 0,6%. 

Извършената работа в железниците и автобусните при пътническите превози бележи скок с 6% за една година. Тук увеличението са дължи също на вътрешните линии. Обемът на реализираната работа в сектора на международните превози е спаднал с 0,6 на сто. 

Негативна тенденция се наблюдава при водния транспорт. На годишна база превозените товари са спаднали над 3%. Тя се дължи на редуцирането на превозените стоки суровини и стоки по море. При речния транспорт има увеличение с 4,8 на сто.

В превоза на пътници по вода обаче има скок в първото тримесечие на 2013 година. Пасажерите са се увеличили с 11.6 хил., като положителната тенденция се дължи на морския транспорт.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


19 Красимира Тачева 28.05.2013 | 16:58
това наистина е най-подходящата снимка на света за тази статия
18 овчи транс 28.05.2013 | 16:52
Не виждам как може да се ползва кораб за сметка на железница!?
17 Голем Капацитет 28.05.2013 | 16:47
За съжаление все по-зле ще става. Ако БДЖ не се приватизира.
16 Selah Sue 28.05.2013 | 16:46
Е за едно тримесечие, колко да е процента?
15 La Bicha 28.05.2013 | 16:46
Става така защото условията и неудобните разписания на БДЖ са вече крайно непозлени за всички клиенти. А трябваше БДЖ да е най-развитие транспорт у нас.
14 Голем Капацитет 28.05.2013 | 16:45
Еми така ще е. Вместо БДЖ да отсрамва всички видове транспорт, като най-евтин, бърз и екологичен транспорт, метрото и корабите ще го правят. Малоумници!
13 kiki amerikaneca 28.05.2013 | 16:43
Увеличават се пътниците, ползващи автобуси и кораби - ами да, и то именно за сметка на железниците, които си работят на фалит вече дълги години, ама то просто няма как да им излезе сметката.
12 lou reed 28.05.2013 | 16:34
Да му мислим ние в градовете без метро!
11 овчи транс 28.05.2013 | 16:34
"...първото тримесечие на 2012 и това на 2013 година, железниците са превозили 0,1% по-малко пътници. " Това колко човека са? Десетина?
10 lou reed 28.05.2013 | 16:31
За мен си цяло чудо че някой все още се качава на влак!
9 lou reed 28.05.2013 | 16:31
За мен си цяло чудо че някой все още се качава на влак!
8 Старата Госпожа 28.05.2013 | 16:30
Тенденцията е кофти, специално при Българските държавни железници и то не за друго, просто докато не се смени парка на железниците нищо няма да се подобри при тях.
7 marian dimitrov 28.05.2013 | 16:16
метрото е супер, да
6 Пламен Ризов 28.05.2013 | 16:01
Толкова ли нямате снимка от родното метро?
5 Драго Попов 28.05.2013 | 15:46
Само като си представите в какво състояние са останалите превозни средства от градски транспорт, не мисля, че метрото ни спасява по какъвто и да е начин!
4 pushit realgood 28.05.2013 | 15:38
Поне си имаме нещо дето да го отсрамва, защото всичко друго е ужас!
3 траян тодоров 28.05.2013 | 15:09
БДЖ е ужасно, няма как
2 Ема Маринова 28.05.2013 | 14:57
Как няма да губи пътници като БДЖ не е реновирано от както е пуснато в употреба.
1 Мирела Денчева 28.05.2013 | 14:44
БДЖ е под всякаква критика и е нормално да губи клиенти .

ТВ програма

Кино

  • Сега 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:35 Малки истории /п/
  • 12:45 Телепазарен прозорец
  • 13:00 Последният печели...
  • 14:00 Телепазарен прозорец
  • Сега "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Присъда" - сериал, с.1, еп.72 /п./
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • Сега "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Лабиринт към щастието" (премиера)...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" - телевизионна игра
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.