От лятото рекламите по телевизията вече няма да дразнят зрителите с високия си звук. Предвижда се звукът им да бъде изравнен с този на останалата програма, предаде БТА.
До тази стъпка се стигна след подписаното днес в Съвета за електронни медии споразумение между рекламодатели, комуникационни агенти и доставчици на аудио-визуални медийни услуги. Те приеха Единен стандарт за регулация на нивата на звука в рекламата, чието прилагане ще изравни звука на рекламите с останалата програма.
Новият стандарт ще бъде въведен поетапно като от 1 април всички комуникационни агенции, които членуват в Българската асоциация на комуникационните агенции ще прилагат новия стандарт при изработката на рекламни клипове, предназначени за телевизия.
До 30 юни е крайния срок, в който всички телевизионни оператори трябва да се съобразят и да контролират спазването на новите правила.
Документът се сключва между Асоциация на българските радио- и телевизионни оператори - АБРО, Българската асоциация на рекламодателите (БАР) и Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА).