Вселената на видеоигрите показва огромен хоризонт от възможности в образователния контекст, тъй като има способността да потапя учениците в интерактивни преживявания, които ги насърчават да учат по начини, които надхвърлят ограниченията на конвенционалните методи на преподаване.
От стимулиране на уменията за решаване на проблеми до насърчаване на критичното мислене и екипното сътрудничество, видеоигрите се очертават като безценни образователни инструменти. В допълнение, те успяват да внесат нотка на забавление в учебния процес, превръщайки привидно трудни предмети във вълнуващи дейности, като също така карат учителите да възприемат иновативен и динамичен подход, за да завладеят и вдъхновят учениците в техните образователни пътувания.
В "Inercia Digital" са ангажирани с този нов метод на преподаване. В седмицата, между 2 и 6 октомври, петима преподаватели от България от Спортен Клуб "ТОРНАДО-2013-СОФИЯ" посетиха обучение по "Създаване на образователни видеоигри". Българската група успя да се наслади на едноседмично преживяване в Уелва, Испания, благодарение на програмата, която Еразъм+ KA122 предлага като възможност за осъществяване на този тип образователни обмени, които насърчават обмена на знания между различни страни в Европа.
Фокусът на този курс е да обучи участниците да усвоят основните принципи на програмирането и да ги прилагат ефективно в своите педагогически подходи. Обърна се внимание и вурху подобряването на умения, свързани с онлайн инструменти като Scratch и Micro:bit, които позволяват създаването на видеоигри по достъпен и приятелски начин. Точното интегриране на тези знания в ежедневната им работа, в образователната сфера, е един от основните стълбове на това обучение.
През седмицата групата беше посетена от Рафаел Гаридо, главен изпълнителен директор и съосновател на "Mechanic Games", компания от Huelva Испания, която създава видео игри и апликации. Рафаел направи великолепна презентация за работата на своята компания, началото и в сектора и обхвата на дейността и на национално и международно ниво.